Hvordan ser en typisk morgen ut hos dere for tida?
Ja, det lurer jeg på. Når står dere opp, og hva slags rutiner har dere? Hos oss er det omtrent sånn her for tida:
05.30/06.00: Mannens vekkerklokke ringer.
06.10: Snorkfrøken er våken, og jeg eller mannen står opp og går og henter henne.
06.11: Jeg slumrer og ammer Snorkfrøken. Mannen drar på jobb.
06.12: Stuttingen kommer inn og skal "Voooooose mamman min!". Han klemmer seg ned ved siden av meg og Snorkfrøken og drar dyna opp til nesetippen.
06.13: Snorkfrøken slipper puppen og begynner å dra Stuttingen i håret og klipe ham i nesa.
06.15: Snorkfrøken kommer på at hun ikke er ferdig med puppen, og får et lettere hysterisk anfall. Stuttingen hyler fordi Snorkfrøken har klort ham inni det venstre neseboret.
06.16: Jeg ammer Snorkfrøken og trøster Stuttingen.
06.17: Stuttingen er ferdigtrøstet, og går ut av soverommet.
06.18: Stuttingen forsøker forgjeves å vekke Stælken.
06.19: Stuttingen kommer inn til meg og klager på at "Isak snakker ikke me' mæi!" Snorkfrøken slipper puppen og ler frydefullt.
06.20: Vi står opp. Jeg tenker at jeg skal sette på kaffe og tar med meg de små på badet.
06.25: Snorkfrøken er stelt og påkledt. Jeg vekker Stælken og løper etter Stuttingen gjennom huset for å få tak i ham så jeg får skiftet på ham.
06.45: Jeg har satt på kaffe og en vaskemaskin og omsider fått tak i den lille banditten. Vekker Stælken en gang til og tar Stuttingen med på badet.
06.55: Stuttingen er stelt og påkledd. Jeg vekker Stælken og tar begge de små med meg på kjøkkenet.
06.57: Jeg smører frokost til Stuttingen og setter på vann til Snorkfrøkens grøt.
06.58: Stuttingen har bæsja. Inn på badet igjen. Vekker Stælken på veien.
07.05: Tilbake ved kjøkkenbordet. Stuttingen spiser, Snorkfrøken kjefter fordi grøten lar vente på seg. Jeg lager grøt og mater Snorkfrøken.
07.20: Stuttingen og Snorkfrøken er ferdig å spise. Stælken kommer sjanglende og ber om å få se på TV. Jeg kommanderer ham på badet for å tisse og vaske seg.
07.23: Stælken kommer sjanglende og ber om å få se på TV. Jeg sier at han må spise først.
07.25: Stælken har spist en yoghurt og ber om å få se på TV. Jeg sier at han må spise brød eller frokostblanding med Biola først.
07.26: Stælken vil ha frokostblanding med Biola, jeg kommer på at han allerede har spist en yoghurt, og sier at han kan få brød i stedet.
07.27: Stælken lager drama ved kjøkkenbordet.
07.28: Stælken furter fortsatt.
07.29: Stælken ber om å få se på TV. Jeg gjentar den forrige beskjeden med dirring i pedagogstemmen.
07.30: Stælken kapitulerer.
07.40: Stælken har spist en brødskive og ber om å få se på TV. Jeg kapitulerer.
07.41: Stælken og Stuttingen slåss om TV-stolen.
07.42: Brølemamma er plutselig ankommet og roper noe om å selge Stælken og Stuttingen på svartebørsen hvis de ikke slutter å sloss.
07.50: Fred og fordragelighet. Ai låvv NRK Super! Jeg varmer opp kaffen jeg kokte en time tidligere og smører meg en skive.
08.00: Mannen kommer hjem fra jobb og kjører Stuttingen i barnehagen før han drar på jobb igjen.
09.00: Jeg legger Snorkfrøken for dagens første dupp, og brekker Stælken løs fra TV-apparatet mens jeg forklarer han at det snart er slutt på ferien og at han derfor kan finne på noe annet.
09.01: Stælken lager drama og smeller med dørene.
09.02: Jeg bretter sammen tøy.
09.10: Stælken kommer ut av rommet sitt og ber om å få se på TV.
... Og sånn går no dagan. Enn så lenge er jeg hjemme i permisjon. Skolestart i morra, så da blir det en litt annen rytme for "Mike TV" her.
|