Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-10, 19:25   #21
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Mikrobølgeovnen vår er 20 år gammel!!

Det var sant, ja. Min er et sted mellom 23 og 26 år gammel.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 19:25   #22
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har et servise som min bestemor fikk til bryllupet sitt for 65 år siden. Det er vel det eldste. Ellers har vi en skotørker fra tidlig 70-tallet, og den funker like bra i dag som da. Og en kjøkkenmaskin jeg har arvet av bestemoren min som nok også er fra 70-tallet.

Gammel 27-08-10, 19:25   #23
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Har hatt mannen siden jeg var 15, og siden noen her mener jeg er middelaldrende, er det nokså lenge. Han er velbrukt, men fortsatt i god stand.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 19:29   #24
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en truse det står Adelsten inni.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 19:29   #25
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har det samme mobilnr som jeg fikk første gang jeg kjøpte mobil i 95.
Og så har jeg et krumkakejern i støpejern som egentlig egner seg best på gammeldags komfyr. Jeg dreper elektrisk utstyr over en lav sko, så her er det skummelt om ting begynner å nærme seg 10 år.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 19:30   #26
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg elsker 70-tallsrekvisitter, og særlig kjøkkenting så; ja. Jeg regner med at mye av det jeg har på kjøkkenet er eldre enn meg selv. Ja, også har jeg sykkelen jeg kjøpte for konfirmasjonspengene, men den bruker jeg strengt tatt ikke spesielt ofte lenger. :har lyst på ny:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 19:30   #27
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Symaskinen min kjøpte jeg forresten i 1982. Så den begynner jo å bli noen år.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 19:41   #28
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en del gamle ting som brukes. Her kastes det sjeldent noe før det er ødelagt.
En ting jeg kommer på som jeg synes er utrolig at er i bruk ennå er dørslaget jeg kjøpte da jeg skulle flytte for å studere. Det ble kjøpt for 16 år siden på Søstrene Grene i Danmark og kostet den nette sum av 3,90. Jeg tenkte da at det sikkert ikke ville holde så lenge. Det har vært brukt flere ganger i uka i de 16 årene og sannelig er det like fint.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 19:48   #29
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tjah, jeg kaster sjelden eller aldri noe før det er ødelagt. Jeg har en arvet komfyr som er eldgammel, men nyere enn den forrige som var fra syttitallet. Jeg har kjøkkenutstyr fra "hybeltiden", som igjen stammer fra min mors "hybeltid"; en oransje plastbolle og noen ildfaste former. Jeg har arveservise og gamle arvemøbler (men det teller kanskje ikke?) og en arvet Kenwood fra syttitallet.

De eldtse tingene jeg har som jeg enten har fått eller kjøpt nytt er vel vaffeljernet (ca 1991), tørkestativ (ca 1991), strykebrett (ca 1991) og skittentøyskurv (1991).

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:01   #30
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Skal vi se:
- symaskinen min fikk jeg da jeg fylte 18 - dvs i 1984 (den var da brukt, men hadde fått ny motor). Har aldri hatt et problem med den.
- gettoblasteren broren min kjøpte i ca 1980 er fortsatt i bruk som radio og til å spille gamle kasetter på.
- strykejernet fra 70-tallet virker fortsatt men ble pensjonert for et par år siden da jeg fikk nytt.
- Jeg bruker min bestemors gamle stekepanne som minst er fra 60-tallet, og et par brød- og kakeformer. Og kjevla hennes (hun døde i 1978).
-Jeg har også en utgammel slags elektrisk kaffetrakter som ser utrolig kul ut. Den brukes ikke lenger, men virket fortsatt sist jeg prøvde. Den er fra 50-tallet kanskje, og er lagd over samme prinsippet som espressokokere, men har større beholder til vannet/kaffen, og vannet og den ferdige kaffen er blandes etter hvert i samme beholder etter å ha tatt en tur innom en glasskuppel på toppen av kanna. Da jeg var fattig student, brukte jeg den daglig.

Det er sikkert mer - jeg har problemer med å kaste ting og halvparten av møblene vi har er fra barndomshjemmet mitt. Og serviset.

Gammel 27-08-10, 20:05   #31
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg har forresten også en nattkjole som bestevenninnen min glemte igjen hos oss da vi gikk i 8. klasse. Den bruker jeg fremdeles, hvis jeg er kald nok. Super-80talls.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:10   #32
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har også eldgamle kakeformer! Og jernstekepanne.

Gammel 27-08-10, 20:11   #33
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har flere ting, men et av de eldste tingene som jeg har kjøpt selv er vel støvsugeren fra 1990. Nå har den blitt plassert på garasjen på hytten, men den brukes fortsatt og fungerer bra til tross for at røret har blitt kjørt over en gang eller to.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:20   #34
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har hårføner som er over 20 år gammel, Tv fra 95 som fungerer akkurat like bra som da jeg kjøpte den, sofa fra slutten av 70-tallet som jeg overtok etter mine foreldre. Sofaen har vært moderne et par ganger etter at jeg overtok den.
Ellers er huset fullt av arveting eller ting kjøpt på brukt/antikkmarked: Spisestue, servise, stuebord, lysekroner, en gammel rulle i smijern og tre, hånddrevet symaskin, kake- og brødformer og mye mer.

Sist redigert av Nina : 27-08-10 kl 20:28.
Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:27   #35
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min tolv år gamle microbølgeovn takket nettopp for seg. Har også et femten år gammelt kjøleskap, en sytten år gammel bil og en ti år gammel DVD-spiller.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:36   #36
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Jeg tenker visst ikke over tingene mine. Min TV er fra 1992 og fungerer finfint. Kjøleskapet er også omtrent like gammelt. Foodprocessoren min er minst like gammel og brukes hyppig.

Gammel 27-08-10, 20:42   #37
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg har en truse det står Adelsten inni.

respekt

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:44   #38
Philippa
Aktiv

Philippa sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Inntil i går morges kunne jeg skryte på meg å ha en føhner som var rundt 20 år gammel. Grå og rosa, og veldig fancy den gang jeg fikk den - kunne blåse kaldluft og greier!

Men i går luktet den svidd, ble varm og vekslet mellom to hastigheter, så jeg turde ikke mer og hev den i bosset. Dro rett på Elkjøp og kjøpte ny. Den jeg hadde med hjem skulle være "Best i test" - med ionisering for blankere hår, fire hastigheter, vindfart på 95 km/t, kaldluft og ergonomisk håndtak og det hele. Jeg trodde nå ikke særlig på det med blankere hår, men.... Helt til jeg føhnte håret i morges - for en forskjell! Og her sitter jeg nå, med DEN blanke, tykke manken - og lurer på hvorfor i ALL VERDEN jeg i så mange år har brukt "feil" føhner....

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:45   #39
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

tørkestativ fra 1996,
Braun kjøkkenmaskin fra 1997
Noen skåler etc jeg kjøpte som student tidlig på 90-tallet.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:45   #40
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har arvet strykebrettet av min mor, så det er sikkert 40 år gammelt. Har skiftet trekk da.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:59.