Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fridag for å vaske huset

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-10, 20:32   #21
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fridag for å vaske huset

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Aldri i verden om jeg hadde giddet å gå ned i stilling for å VASKE.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:33   #22
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Ikke snakk om at jeg går ned 20 % for å vaske hus. Jeg kunne gått ned 20 % av andre grunner, men så lenge jeg synes husvask er særdeles kjedelig hadde jeg blitt sur om det var bare min jobb. Derfor kjøper vi oss husvask.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:46   #23
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Jeg kunne derimot godt ha tenkt meg en fridag i uka for å få huset på stell....men faren er vel at jeg istedet for å vaske hadde sovet lenge, lest gode bøker eller ligget på sofaen og surfet
Men ja, jeg kunne godt tenkt meg vaske-fri, det er helt greit å vaske så lenge jeg får være i fred og spille musikk til arbeidet

Gammel 27-08-10, 20:50   #24
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke gått ned i stilling for å vaske, men for å være sammen med barnet mitt. Men siden jeg liker å ha det ryddig rundt meg så kan jeg fint vaske på fridagen også.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:51   #25
Left
Passiv

Standard

Jeg jobber turnus, og har rett som det er en hel fridag, hvor storebror er på skole/SFO og lillebror som oftest er i barnehagen. Noen ganger vil han ha fri, men det er heller unntaket.
Vasker jeg? Nei.

Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:53   #26
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg jobber 80%, men det er ikke for å vaske. Jeg jobber 9-15 hver dag sånn istedet og slipper unna den verste tidsklemma. Men om dette med tidsklemme ikke hadde vært et tema så hadde jeg vurdert å brukt en fridag på å vaske istedet. Må tjene en del på at det skal bli dyrere enn å ha hvit vaskehjelp, og egentlig liker jeg å vaske dritten min selv jeg også. Og så hadd det vært deilig å få det unna uten at det går utover tid med familien og alenetid (ettermiddager og kveld).

Gammel 27-08-10, 20:53   #27
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jo, det er nå vaskinga. Men akkurat vaskinga tar jo ikke mye tid, det er alt det andre som utgjør det jeg ønsker meg fri til. Rydde, fikse i den stadig voksende haugen klær på vaskerommet, hente pakker på posten, ukeshandle, lage middagsplan... og ikke minst få tid til å gå til frisøren selv.

Jupp. Jeg tror det er få som utelukkende bruker en 8-timers arbeidsdag på å vaske huset, av de som har det sånn. Jeg jobber jo redusert av en annen grunn, men jeg vasker jo litt også, og får vel gjort to timers arbeid på en hel dag, og det er så deilig at jeg faktisk ha tid til å gå sånn å sose, samt rydde, dille, slappe av, lese, ordne annet praktisk osv.

Gammel 27-08-10, 20:53   #28
Senna
Javel

Senna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er faktisk en av dem som gjør dette, selv om jeg i utgangspunktet hater å vaske hus. Men vi har ikke råd til begge deler (redusert stilling og vaskehjelp)så da gjør jeg det heller selv for å få en fridag. Synes faktisk det nesten er verdt å vaske litt for å ha en fridag jeg. Bruker jo ikke hele dagen på å vaske. Vasker et par timer, så blir det tid til trening, dill, lunsjbesøk eller eventuelle andre ærend. Og siden vi har en gutt med spesielle behov som legger godt beslag på mye av ettermiddagen så er det deilig med en dag for seg selv....selv om det betyr at det må vaskes litt.
Jeg jobber 70% så jeg har kortere dager i tillegg sånn at det blir roligere morgener og ettermiddager.

Gammel 27-08-10, 20:56   #29
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg skulle tjent veldig mye mindre enn jeg gjør nå om det skulle lønt seg å ta en fridag for å vaske hver uke kontra å betale vaskehjelp. Ergo: Uaktuelt. Dessuten er vasking grusomt kjedelig, og slett ikke bare min jobb, men hele familiens jobb, og det gjøres sammen.

Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:04   #30
Anuk

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde vært fint det... Ikke akkurat bare for å vaske, men en dag der man hadde tid til å gjøre alt annet praktisk som må gjøres i løpet av en uke. En vaskehjelp tar jo bare vasken, alt det andre må man uansett gjøre - og det kan være kjekt å slippe det stresset på kveld/helg. Skjønner godt at folk synes det er en ting som gjør det lettere å få hverdagen til å gå i hop.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:04   #31
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Tja, jeg er litt usikker jeg. Høres jo digg ut med en fridag i uka - men ikke BARE for å vaske. Men ordne litt hjemme hadde jeg nok gjort, vaske og brette og sånt som hoper seg opp i hauger her hjemme. Og frisør. Handling og nå som jeg har begynt et nytt liv: tid til å dra på trening.

Men jeg kommer ikke til å gjøre det, det passer ikke med jobben og ei heller med økonomien. Vi har flyttet ut av Oslo til øvre Romerike og i den forbindelse har jeg fått lengre reisevei og har redusert stillingen til 90% for å rekke henting innen rimelig tid. Så det er den reduseringa jeg har foretatt meg. (mannen jobber ikke redusert, men er selvstendig og tar sin del av ansvaret og vel så det - og han jobber f.eks. nå på en fredagskveld, mye på netter osv i travle tider, så det er ikke sånn at det bare er meg som ofrer meg. )

Trenger forresten fortsatt tips til god vaskehjelp på Jessheim, tar gjerne i mot på prikk eller PM. Jeg/vi rekker ikke over alt rett og slett.

Gammel 27-08-10, 21:05   #32
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Aldri i verden om jeg hadde jobbet mindre for å kunne vaske huset.
Jeg gjør alt for å slippe husarbeid.

Jeg skulle gjerne hatt vaskehjelp, men mitt problem er egentlig at jeg virkelig HATER å rydde. Når den biten er unnagjort er det jo ikke noe problem.
Dessverre slipper man ikke unna ryddebiten ved å ha vaskehjelp.
Så for meg ville det å ha vaskehjelp være som å være støttemedlem på et treningssenter........

Gammel 27-08-10, 21:07   #33
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker bedre å jobbe enn å vaske, men jeg er enig i at jeg likevel kunne tenkt meg å ha en dag for å levere sent, hente tidlig, ta telefoner, ha evt legetimer, fikse småting - og vaske litt. Ikke rundvask, men 2-3 timer. Hadde jeg vasket 2-3 timer hver uke, hadde det vært ganske ok her tror jeg .
Vi har hatt vaskehjelp og ender sikkert med å få det igjen, men det er ingen dans på roser det heller, jeg har ikke hatt noen her jeg synes vasker bra nok.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:11   #34
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har jobbet 80% en god stund nå men aldri brukt dagen til å vaske, jeg har brukt den til å finne på ting med ungene. I dag var det bare to av dem igjen og huset så helt bombet ut så jeg bestemte meg for å bruke dagen på å stelle opp. Det føles virkelig ikke topp. Vel har jeg fått gjort mye nyttg og bra men humøret er også deretter. :liker ikke å vaske og gjøre husarbeid:

Jeg har aldri pleid å vaske huset en gang i uken, blir det mindre å gjøre hver gang om jeg prøver på det en stund.
Er tydeligvis skikkelig sjuskete og liker bedre å stelle ute enn inne men det visste jeg jo egentlig allerede.

Gammel 27-08-10, 21:14   #35
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe. Hvis jeg skulle gått ned 20 % i lønn for å vaske, hadde det trolig lønt seg for meg å betale et firma for å rundvaske huset en dag i uka i stedet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:17   #36
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Hadde foretrukket å jobbe redusert for å vaske. Høres helt skjønt ut spør du meg! Hadde ikke likt å ha noen til å vaske her. Dessuten er det jo ofte rotet og haugene med tøy som skal brettes osv som er det verste. Kunne faktisk tenkt meg å ta en og annen fridag innimellom for å gjøre "hovedrent", sånne ting som det ikke blir tid til å ta ellers. Blir i bedre humør når ting er rent og ryddig.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:18   #37
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker ganske mye om det, egentlig. Blant annet tenker jeg at de må ha fryktelig store hus, siden det tar en hel dag å vaske det.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:18   #38
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg jobber for øyeblikket redusert, men av helt andre grunner enn å vaske hus. Nå har minstemann blitt skolegutt, og det er rart å aldri ha mulighet til å velge å ha ham hjemme av og til. Jeg gjorde det ikke så mye før heller, men nå er det jo i hvert fall helt umulig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:21   #39
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En usedvanlig hypotetisk problemstilling. :intrigued:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:21   #40
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg jobber for øyeblikket redusert, men av helt andre grunner enn å vaske hus. Nå har minstemann blitt skolegutt, og det er rart å aldri ha mulighet til å velge å ha ham hjemme av og til. Jeg gjorde det ikke så mye før heller, men nå er det jo i hvert fall helt umulig.

Hørt på bussen idag: "Kanskje vi bare skal stikke innom skolen på veien og hente han litt tidlig idag"?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.