|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Fridag for å vaske huset
Jo, det er nå vaskinga. Men akkurat vaskinga tar jo ikke mye tid, det er alt det andre som utgjør det jeg ønsker meg fri til. Rydde, fikse i den stadig voksende haugen klær på vaskerommet, hente pakker på posten, ukeshandle, lage middagsplan... og ikke minst få tid til å gå til frisøren selv.
|
|
|
#2 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jupp. Jeg tror det er få som utelukkende bruker en 8-timers arbeidsdag på å vaske huset, av de som har det sånn. Jeg jobber jo redusert av en annen grunn, men jeg vasker jo litt også, og får vel gjort to timers arbeid på en hel dag, og det er så deilig at jeg faktisk ha tid til å gå sånn å sose, samt rydde, dille, slappe av, lese, ordne annet praktisk osv.
|
|
|
#3 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#5 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Fridag for å vaske husetHadde det stått mellom å ha en dag fri for å vaske i huset, eller jobbe 100 %, hadde jeg glatt jobbet fullt og betalt noen for å vaske for meg.
|
|
|
#6 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Fridag for å vaske husetEn fridag i uka er jo genialt, har hatt både det og to dager fri i uka før, nå jobber jeg 100%.
|
|
|
#7 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Fridag for å vaske husetJeg har ikke lyst til å ha andre som vasker huset mitt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg skjønner deg godt. Jeg vil ikke ha andre inn i min vaske-sfære, eller hva man skal kalle det. Men jeg vasker ikke så himla ofte, egentlig. En fridag ville for meg betydd mulighet til å hente seg inn igjen. Redusere stress. Kose seg. Og alt det du skriver over her. Jeg hadde nok ryddet litt også, men ikke full husvask liksom. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
Sv: Fridag for å vaske husetJeg kunne derimot godt ha tenkt meg en fridag i uka for å få huset på stell....men faren er vel at jeg istedet for å vaske hadde sovet lenge, lest gode bøker eller ligget på sofaen og surfet
|
|
|
#10 |
|
Drømmer
|
Sv: Fridag for å vaske husetJeg har ikke gått ned i stilling for å vaske, men for å være sammen med barnet mitt. Men siden jeg liker å ha det ryddig rundt meg så kan jeg fint vaske på fridagen også. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Skal rømme
|
Sv: Fridag for å vaske husetJeg jobber 80%, men det er ikke for å vaske. Jeg jobber 9-15 hver dag sånn istedet og slipper unna den verste tidsklemma. Men om dette med tidsklemme ikke hadde vært et tema så hadde jeg vurdert å brukt en fridag på å vaske istedet. Må tjene en del på at det skal bli dyrere enn å ha hvit vaskehjelp, og egentlig liker jeg å vaske dritten min selv jeg også. Og så hadd det vært deilig å få det unna uten at det går utover tid med familien og alenetid (ettermiddager og kveld).
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Fridag for å vaske husetJeg jobber turnus, og har rett som det er en hel fridag, hvor storebror er på skole/SFO og lillebror som oftest er i barnehagen. Noen ganger vil han ha fri, men det er heller unntaket. |
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Fridag for å vaske husetJeg skulle tjent veldig mye mindre enn jeg gjør nå om det skulle lønt seg å ta en fridag for å vaske hver uke kontra å betale vaskehjelp. Ergo: Uaktuelt. Dessuten er vasking grusomt kjedelig, og slett ikke bare min jobb, men hele familiens jobb, og det gjøres sammen. |
|
|
|
#14 |
|
Off the map.
|
Sv: Fridag for å vaske husetTja, jeg er litt usikker jeg. Høres jo digg ut med en fridag i uka - men ikke BARE for å vaske. Men ordne litt hjemme hadde jeg nok gjort, vaske og brette og sånt som hoper seg opp i hauger her hjemme. Og frisør. Handling og nå som jeg har begynt et nytt liv: tid til å dra på trening.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fridag for å vaske husetHadde vært fint det... Ikke akkurat bare for å vaske, men en dag der man hadde tid til å gjøre alt annet praktisk som må gjøres i løpet av en uke. En vaskehjelp tar jo bare vasken, alt det andre må man uansett gjøre - og det kan være kjekt å slippe det stresset på kveld/helg. Skjønner godt at folk synes det er en ting som gjør det lettere å få hverdagen til å gå i hop. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Fridag for å vaske husetAldri i verden om jeg hadde jobbet mindre for å kunne vaske huset.
|
|
|
#17 |
|
I mål
|
Sv: Fridag for å vaske husetJeg liker bedre å jobbe enn å vaske, men jeg er enig i at jeg likevel kunne tenkt meg å ha en dag for å levere sent, hente tidlig, ta telefoner, ha evt legetimer, fikse småting - og vaske litt. Ikke rundvask, men 2-3 timer. Hadde jeg vasket 2-3 timer hver uke, hadde det vært ganske ok her tror jeg |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fridag for å vaske husetHadde foretrukket å jobbe redusert for å vaske. Høres helt skjønt ut spør du meg! Hadde ikke likt å ha noen til å vaske her. Dessuten er det jo ofte rotet og haugene med tøy som skal brettes osv som er det verste. Kunne faktisk tenkt meg å ta en og annen fridag innimellom for å gjøre "hovedrent", sånne ting som det ikke blir tid til å ta ellers. Blir i bedre humør når ting er rent og ryddig. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Fridag for å vaske husetJeg har jobbet 80% en god stund nå men aldri brukt dagen til å vaske, jeg har brukt den til å finne på ting med ungene. I dag var det bare to av dem igjen og huset så helt bombet ut så jeg bestemte meg for å bruke dagen på å stelle opp. Det føles virkelig ikke topp. Vel har jeg fått gjort mye nyttg og bra men humøret er også deretter. :liker ikke å vaske og gjøre husarbeid:
|
![]() |
|
|