Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Abort

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du for/mot retten til selvbestemt abort?
For 50 35,21%
Mot uansett 11 7,75%
For hvis man søker en nemnd som vurderer den enkelte 5 3,52%
For så lenge det blir utført innen uke 12 65 45,77%
For så lenge det blir utført innen uke 9 11 7,75%
Deltakere: 142. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-07, 15:27   #1
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Abort

Jeg er imot abort.

Gammel 10-02-07, 15:38   #2
Tove
XXX

Tove sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er for selvbestemt abort, slik loven er i dag

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 15:48   #3
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er absolutt for selvbestemt abort innen uke 12, selv om grensen kunne vært satt tidligere.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 15:53   #4
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er også imot, men skjønner i noen tilfeller at det kan være den beste løsningen.

Gammel 10-02-07, 16:03   #5
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er for selvbestemt abort og at folk skal ha et valg, men innen visse grenser. Synes det er for lettvint å få ta abort sånn det er i dag. For meg personlig ville aldri abort vært noe alternativ så lenge det ikke evnt. er av medisinske årsaker/skader som ikke er forenelig med liv.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 22:25   #6
Solen
Tusenkunstner

Solen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Jeg er også imot, men skjønner i noen tilfeller at det kan være den beste løsningen.

Der er jeg også, men
har problemer med løsningen: " det passer ikke akkurat nå"

Gammel 10-02-07, 15:59   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For selvbestemt abort.

Jeg begynner også å tenke at abortgrensen skulle vært hevet til 16 uker.

Gammel 10-02-07, 17:10   #8
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

For selvbestemt abort.

Jeg begynner også å tenke at abortgrensen skulle vært hevet til 16 uker.

Hvorfor 16 uker?

Jeg selv er ikke helt sikker på hva jeg mener angående abort. Heller mot, men ser at man kan møte på en del utfordringer.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 16:05   #9
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er for en lov om selvbestemt abort, for andres del, fram til uke 9 eller max 12, men hadde aldri gjort det selv, jeg er imot abort sett ut fra mitt religiøse ståsted. Altså, med mindre det er fare for mors liv, eller ikke forenlig med liv utenfor livmoren, det er lov for muslimer.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 18:05   #10
Solice
Superaktiv

Solice sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Jeg er i utgangspunktet imot, men skjønner at det kan
være den eneste løsningen i enkelte tilfeller.

Solice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 10:05   #11
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg er for en lov om selvbestemt abort, for andres del, fram til uke 9 eller max 12, men hadde aldri gjort det selv, jeg er imot abort sett ut fra mitt religiøse ståsted. Altså, med mindre det er fare for mors liv, eller ikke forenlig med liv utenfor livmoren, det er lov for muslimer.

Endelig en som forstår meg. Som katolikk føler jeg som Nabbe. Politisk sett støtter jeg abortlovgivningen i Norge i dag, men personlig hadde jeg ikke klart å ta abort. (Jeg synes forøvrig også abortlovgivningen i mange katolske land, der selv voldtatte niåringer må gå til rettsak for å få abort, er galskap.)

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 16:11   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Legg til et alternativ som passer meg da, modder?

Gammel 10-02-07, 16:16   #13
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er for abort. Det får være opp til hver enkelt hva de vil gjøre. Det er vanskelig å sette seg inn i andres situasjon, det kan være mange årsaker til at enkelte tar abort.

Gammel 10-02-07, 16:17   #14
Zita
Fullverdig medlem

Zita sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Zita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg er for abort. Det får være opp til hver enkelt hva de vil gjøre. Det er vanskelig å sette seg inn i andres situasjon, det kan være mange årsaker til at enkelte tar abort.

Enig.

Zita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 16:22   #15
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skrev et ubetinget "for" men som Myrsnipa sier så er det vel ingen som er FOR abort (det amerikanske "Pro Choice" er et bedre uttrykk, men her i landet blir man vel da bare oppfattet som en Stordalen-smisker...). Men det er så vanskelig å sette et fast regelsett og stramme grenser - det er så uendelig mange skjebner der ute.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 16:37   #16
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er selvfølgelig for selvbestemt abort, i hele verden.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 16:52   #17
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er sikkert enormt mange tilfeller av de ørtitusen abortene her til lands som er resultater av vold. Dessuten er det langt flere som er midt i 20-årene som tar abort enn de helt unge, de ser nemlig ut til å ha vett til å forhindre graviditeter i større grad enn sine eldre medsøstre.

Det er for enkelt for alle de som tar bekvemmelighetsabort å legge seg til å sove og våkne opp uten å tenke mer på det.

Gammel 10-02-07, 17:05   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er for enkelt for alle de som tar bekvemmelighetsabort å legge seg til å sove og våkne opp uten å tenke mer på det.

Jeg tror det er "enklere" å poppe et par piller enn å foreta et kirurgisk inngrep. Jeg tror uansett ikke det er enkelt å bestemme seg for abort for de aller, aller fleste. Uansett metode. Og har man først bestemt seg skal det ikke være en straff.

Sist redigert av Tallulah : 10-02-07 kl 17:11. Årsak: tillegg
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 17:06   #19
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er sikkert enormt mange tilfeller av de ørtitusen abortene her til lands som er resultater av vold. Dessuten er det langt flere som er midt i 20-årene som tar abort enn de helt unge, de ser nemlig ut til å ha vett til å forhindre graviditeter i større grad enn sine eldre medsøstre.

Klart det ikke er mange, men det bør være et tilbud likevel.

Det står deg selvfølgelig fritt til å synes det.

Likevel så finnes det gode grunner for at kirurgisk abort kan være det rette i enkelte tilfeller, og da må man ha tilbudet.

Gammel 10-02-07, 18:13   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Likevel så finnes det gode grunner for at kirurgisk abort kan være det rette i enkelte tilfeller, og da må man ha tilbudet.

Selvsagt, men så lenge det IKKE er flertallet, så syns jeg at hovedtilbudet skal være medisinsk, så får det være opp til lege å søke om kirurgisk.

Svar

Emneord
klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.