Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ny tørketrommel, eller …

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Ny tørketrommel, eller nytt tørkestativ
Ny tørketrommel 43 71,67%
Nytt tørkestativ 16 26,67%
Kjøp nye håndklær/sengtøy (dustepoll) 1 1,67%
Deltakere: 60. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-10, 15:33   #21
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Ny tørketrommel, eller …

Vi brukte vår veldig lite, så da vi flyttet lot vi den gamle stå igjen og har siden ikke kjøpt oss ny. Det er 1,5 år siden.
Savner det innimellom, men det er ytterst sjelden.Den ene dun-dyna tørker svigerrinna mi for meg iblant.

Gammel 28-08-10, 15:49   #22
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Problemet med tørkestativ er fuktigheten. Det var en grunn til at man hadde tørkeloft i gamle dager.
Tørkeskap hadde vært noe, men enn så lenge er jeg glad i tørketrommelen vår altså!

Gammel 28-08-10, 16:17   #23
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan ikke leve uten tørketrommel!

Gammel 28-08-10, 17:05   #24
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klær til tørk inne kan gi fukt og dårlig inneklima, dessuten har jeg pollenallergi. Trommel brukes mye, og selv om vi ikke tørker bukser, gensere, topper, t-skjorter og sånt i den, så kjører vi det to minutter på glatteprogrammet. Henger vi klærne direkte opp etter vask, så blir de jo kjempekrøllete.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 18:35   #25
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har slitt ut en tørketrommel, og den nye tumler og går i skrivende stund. Tørker alt av guttetøy, håndklær og sengetøy i den. Voksentøy tromles ikke.

Gammel 28-08-10, 18:37   #26
Albertine
Passiv

Standard

Jeg liker ikke tørketromler jeg. Klærne blir så slitt og den drar så mye strøm, pluss at den tar plass. Harde håndklær er det beste som fins.

Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 19:16   #27
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har både tørketrommel og tørkeskap. Tørketrommelen brukes til sengetøy og håndklær. Tørkeskapet brukes til alt det andre.
Vi har ikke plass til tørkestativet, det stod alltid i veien. For vår del erstattet tørkeskapet tørkestativet. Trommel har vi "alltid" brukt til håndklær og sengetøy + noe av barnetøyet. Tørkeskapet er genialt i forhold til at "alt" kan tørkes i det. Sko, ransler etc *bor i Bergen*

Gammel 28-08-10, 19:22   #28
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg liker ikke tørketromler jeg. Klærne blir så slitt og den drar så mye strøm, pluss at den tar plass. Harde håndklær er det beste som fins.

Det er!!

Gammel 28-08-10, 19:29   #29
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Tørketrommel. Må ha!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 20:42   #30
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jøss! Vår 19 år gamle trommel røk forrige uke og mannen hadde kjøpt ny dagen etter. Må ha!!!
Her vaskes det og tørkes i trommel hver eneste dag. Jeg putter nesten alt som vaskes i trommelen, jeg...

Gammel 28-08-10, 20:45   #31
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Klart du må ha ny trommel. Jeg bruker trommel mye, hadde ikke klart meg uten.
Etter å ha lest her inne, ønsker jeg meg tørkeskap også. Det kan jeg for øvrig bare glemme å kjøpe akkurat nå, så takk skal du faen meg ha, Esme.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 23:19   #32
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Jeg har to tørkestativ "m/vinger", og når jeg skifter på alle sengene samtidlig, og skal vaske håndklær i tilleg, så bruker jeg maaaange dager på å vaske opp dette pga det tar så lang tid å tørke.. Så jeg er avhengig av trommelen min til sengetøy og håndduker

Henger opp alt annet ...

Der er jeg også. To tørkestativ på loftet, for så vidt ute av veien (helt til vi får gjester, og å tørke klær i stua...6 runder med gjester i sommer...) men det tar jo ikke uante mengder, og de er stort sett alltid opptatt. Så til sengetøy og håndklær (det blir det også mye av med 6 runder med gjester, selv om farmor hadde med seg egne håndklær...) og krisetørk og en del annet er trommelen nødvendig.

Gammel 29-08-10, 07:48   #33
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sheldon-bretter?? Hva er det? Det høres jo ut som noe man bare må ha Vi hadde for øvrig ikke klart oss uten trommel. Det eneste vi ikke tromler er skjorter, gensere og bukser til oss voksne. Uten trommel går det jo uendelig mye tid med på å henge opp.

Og hvor mye slitasje blir det egentlig på klærne av tromling? Har det ikke skjedd en del på den fronten også?

Gammel 29-08-10, 08:47   #34
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tørketrommel er ekkelt og spiser klær. I stedet har vi dette geniale tørkestativet fra IKEA:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 09:15   #35
Slettet bruker
Passiv

Standard

Moderne hus er strengt tatt ikke laget for den høye luftfuktigheten man får ved å tørke klær inne på stativ.
Jeg ville gått for trommel, evt. tørkeskap med utluftning.

Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 09:24   #36
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Me brukar tørketrommel stort sett berre til håndklær og sengetøy. Det hender at noko av barnas tøy går dit også. Ein del klær frå kjedebutikkar tåler tørketrommel. Og så brukar me den til tromling av dundyner og dunputer.

Eg maktar ikkje harde håndklær og sengetøy, og det blir det dersom eg tørkar på snor eller i tørkeskap som me hadde før.

Det blir ein del lo etter tørketromling. Eg tenker at dette er mykje greiare å få samla opp i lofilteret enn at det svirrar rundt i rommet som støv.

Gammel 08-09-10, 19:54   #37
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Sheldon-bretter ønsker jeg meg også. Finnes det å få tak i på ordentlig?

Javisst, jeg har kjøpt mitt i Oslo!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 19:59   #38
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår tørketrommel døde på forsommeren og vi klarer oss altså fint uten. Håndklærne blir harde (og jeg hater det) og det er kjipt å henge opp bittesmå sokker og truser - men det går jo helt fint. Jeg synes tørketromler er fryktelig dyre i forhold til hvor lite man bruker dem. (og du sparer strøm!)

Gammel 08-09-10, 20:05   #39
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde helt klart kjøpt ny tørketrommel.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 09:32   #40
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Finni, her.

Aggumenter:
Trommel blir bare brukt til håndklær og sengetøy
Mannen elsker harde håndklær
Eldste hater harde håndklær
Vi har plass til et til tørkestativ uten å måtte ha det i stua
Det blir plass til hyller på vaskerommet det trommelen nå står (oppå vaskemaskinen

Hvordan er ventilasjonen der dere har plass til tørkestativet?

Med tre barn fra 7 år og nedover er det for vår del avhengighet av tørketrommelen. Tildels kan det være at vaskingen også går litt i "innsats" - i helgene skal gjerne maskinen gå kontinuerlig omtrent for å få unna en del, selv om vi gjerne vasker minst én maskin hver dag i uka...

Kanskje man ikke trenger å kjøpe en spesielt dyr og energieffektiv maskin, men ha en maskin som man "begrenser" bruken av. Ja takk, begge deler...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:48.