Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Låser dere døren når dere er hjemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-10, 17:24   #21
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Låser dere døren når dere er hjemme?

Etter at det en dag sto en eldre, forvirret mann i stua vår og nektet å gå (han gikk videre inn på vaskerommet), låser jeg døra når jeg er alene hjemme.

Gammel 28-08-10, 17:40   #22
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Kommer litt ann på. Hvis jeg er alene hjemme med ungene, etter det har blitt mørkt, så låser jeg alltid døran. Men det er vel mest for å ha den tryggheten selv. Men låser alltid om natta.

Gammel 28-08-10, 17:51   #23
Left
Passiv

Standard

Det kommer litt an på, men jeg går ikke hjemmefra uten å låse. Det har allikevel skjedd at jeg har vært på jobb, og kommet hjem til ulåst dør...men da er det storebror som har fått det travelt og gått fra uten å låse.

Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 17:54   #24
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Garbella, her.

Jeg låser. Bor i 1. etasje i blokk og det ramler stadig folk inn her eller folk tar i døra. Spesielt unger går feil, men også hjemmehjelpere og hjemmesykepleiere, så ja jeg låser

Slik er det her også. Jeg skjønner egentlig ikke at det er mulig?
For 2 dager siden var det en dame som tok feil av utgangsdøren fra blokken og vår dør, selv om utgangsdøren er veldig tydelig (og gjennomsiktig).
Og ang hjemmesykepleierne, står det ikke på brukerlappen deres at det er i en annen etasje?
Det gjorde da det da jeg jobbet som hjemmehjelp.

*litt lei av alle som tar i døren/går inn hvis vi glemmer å låse*

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 17:57   #25
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Låser stort sett bare på natten.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 18:05   #26
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Låser bare når vi ikke er hjemme.
På dagtid låser vi aldri om vi er i området, på natten hender det at vi låser.

Gammel 28-08-10, 18:34   #27
Solblomst
Passiv

Standard

Det går stadig unger inn og ut her, så det gjør vi ikke. Bare om natten.
Det hender en sjelden gang jeg er hjemme alene en hel dag, da låser jeg døren.

Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 18:35   #28
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, alltid. Selv om jeg bare skal inn en snartur. Det kommer automatisk når jeg lukker døra.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 18:46   #29
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi låser storsett alltid dørene her. Men nå når ungene er mer og mer ute selv, så har vi dørene oppe så de slipper å ringe på hver gang de skal inn å hente noe.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 18:48   #30
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Låser om natta og når vi er i hagen eller når jeg sover på dagtid.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 18:50   #31
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg låser stort sett. Dersom jeg venter folk lar jeg døren være åpen dersom lillebror er oppe, er han nede er den alltid låst.

Gammel 28-08-10, 18:56   #32
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg låser helt automatisk døra bak meg, så her er døra stort sett alltid låst. (Refleks etter at ene naboen vår sto temmelig så beruset på døra og skulle inn til oss rett etter at vi hadde flyttet hit.)

Gammel 28-08-10, 18:56   #33
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Tja, av og til om jeg er helt alene hjemme. Om ungene og mannen er hjemme står det åpent for da er ungene ut og inn døra, besøk og vi går inn og ut. Låser døra når vi går inn for kvelden.

Gammel 28-08-10, 19:00   #34
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Vi bor i blokk og har smekklås.

Jeg er ikke vant til å låse på dagtid fra min barne- og ungdomstid i rekkehus på boligfelt. Min mor bor der ennå, og har fremdeles døren ulåst på dagtid.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 19:02   #35
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg låser. Stort sett. Selv om jeg har stor og skummel hund.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 19:06   #36
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

eller, det er ikke helt sant, for jeg låser om jeg skal dusje eller sove på dagtid og er alene.
Ikke kult med nabo i stua, når jeg ligger i trusa å sover

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 19:08   #37
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg låser når ungene legger seg eller har kommet inn for kvelden. På dagtid løper gjerne eldstejenta ut og inn som hun selv vil, og da ville det blitt et prosjekt å skulle holde døren låst.

Gammel 28-08-10, 19:10   #38
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er det alltid låst. Har opplevd et par ganger at noen har kjent sånn forsiktig på dørhåndtaket mens vi er hjemme (ser døra fra stua), og bor i et litt halvscruffy strøk så her lar ingen dørene stå oppe nei.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 19:11   #39
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nei, bare om natten. Hvis vi husker det. Har dog funnet nøklene i døra (på utsiden) på morgenkvisten mange ganger. Inkludert bilnøklene.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 19:27   #40
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Låser alltid, også om jeg skal hente post eller ut med søpla.
Bor i blokk, og det har ved flere anledninger vært uvedkommende i oppgangen og i hagen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:21.