Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er snusbruk i barnehagen ok?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-10, 12:30   #1
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?

Jeg har selv reagert på at flere av de ansatte snuser. Synes ikke det passer seg så godt i en barnehage, det sender ikke så gode signaler. Men samtidig synes jeg ikke det er kjempe ille. Det fins verre ting.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 12:27   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt delt her, kjenner jeg. I utgangspunktet er jeg en innbitt anti-røyk-person, men snusing har jeg litt større toleranse for. Jeg synes det plager andre i mye mindre grad, og heller nok mot at det er OK i en barnehage også. Det var flere ansatte i den forrige barnehagen til Liv som brukte snus, og jeg stusset aldri over det.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 12:32   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det finnes verre ting. Men sånn er det jo med mye.

Folk må gjerne få snuse for min del, men det er ikke alle som bruker de små posjonssnusene heller. Og da både vises det og det lukter. Og jeg er ganske så sikker på at barna merker dette, for mine barn har iallefall enda bedre luktesans enn meg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 12:43   #4
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Det lukter av snus ja! Og jeg hadde ikke synes det var greit at ansatte i barnehagen snuser forran ungen. De skal gå forran som ett godt eksempel. Hva de gjør i pausene kunne jeg ikke brydd meg mindre om, men ikke forran ungene.

Gammel 30-08-10, 14:24   #5
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er gift med snuser og kjenner at snus lukter. Jeg synes det er en uting med snus i barnehagen, på møter og andre steder der man er tvunget til å være profesjonelt sosial (i jobbsammenheng). Med andre ord kan folk snuse så mye de vil på sitt eget kontor og i uformelle, interne møter, men når man skal møte andre er det en uting. Det inkluderer barn og deres foreldre. Dessuten er det usunt, og bør unngås blant voksne som har betalt for å være rollemodeller. Det er en jobb de har valgt selv.

Ellers er jeg rimelig tolerant, altså. Selv mot røykere.

:eks-røyker:

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 12:58   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snus lukter. At røyk lukter verre er irrelevant i denne diskusjonen.

Jeg er ikke spesielt prippen av meg, men hadde faktisk stusset over å bli møtt med en snusleppe når jeg leverer småen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 15:28   #7
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Snus lukter. At røyk lukter verre er irrelevant i denne diskusjonen.

Jeg er ikke spesielt prippen av meg, men hadde faktisk stusset over å bli møtt med en snusleppe når jeg leverer småen.

Enig!
Og ja, det lukter av snus. Jeg er gift med en som snuser døgnet rundt, så jeg vet hva jeg snakker om.

Gammel 30-08-10, 13:38   #8
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samme for meg, hadde nok ikke reagert på dette.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 14:04   #9
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Luktar det av snus altså? Trudde ikkje det eg.

Som snusar sjølv hadde eg ikkje brydd meg om snusbruk i bhg, eg er vel mildt sagt inhabil.

Gammel 30-08-10, 14:21   #10
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Som snusar sjølv hadde eg ikkje brydd meg om snusbruk i bhg, eg er vel mildt sagt inhabil.

Mitt inntrykk er at det ikke er noe logikk i at om man snuser/røyker selv, så er det slik at man samtidig synes at normer og regler rundt dette skal være vide og liberale.

Jeg synes at de som snuser kan gjøre det i pausene sine. Rollemodellbiten er ekstra viktig i en barnehage.

Gammel 30-08-10, 14:04   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snus lukter. Kjente det senest i dag på treningssenteret.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 14:06   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, jeg røyker, jeg er fortsatt ikke keen på at de ansatte i barnehagen skal røyke der. Det er forskjell på jobb og fritid.

Gammel 30-08-10, 14:08   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser sjokolade, og det syns jeg heller ikke de ansatte i barnehagen skal drive så mye med på jobb.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 14:08   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snus lukter vondt og jeg ville reagert på om noen brukte det i arbeidstida når de er sammen med barna. I lunsjpausen er det ok.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 14:11   #15
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men eg snuse jo heime så barna ser det og dermed hadde eg hatt problem med å ha sagt frå om snusbruk i barnehagen. Men det er kanskje ikkje det samme?

Gammel 30-08-10, 14:18   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Men eg snuse jo heime så barna ser det og dermed hadde eg hatt problem med å ha sagt frå om snusbruk i barnehagen. Men det er kanskje ikkje det samme?

Nei, det er ikke det samme. Det er fortsatt forskjell på jobb og fritid, og de ansatte er betalt for å være gode eksempler. Du er bare stuck med rollen.

Gammel 30-08-10, 14:18   #17
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Men må man ha snus i munnen hele tiden? Jeg vet særdeles lite om snus, men holder det ikke å ta en i pausene sånn som med røyking?

I vår barnehage får de ansatte hvertfall røykepauser, så da må det vel gå an med en snuspause? De som har røykepause sitter på huk bak noen biler på parkeringsplassen, syns ikke fra barnehagen.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nei, det er ikke det samme. Det er fortsatt forskjell på jobb og fritid, og de ansatte er betalt for å være gode eksempler. Du er bare stuck med rollen.

Godt poeng! Da er eg imot snusing i barnehagen.

Gammel 30-08-10, 14:17   #18
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Snusbruk i barnehagen bør foregå i pausene, på lik linje med røyking, mener jeg.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 14:52   #19
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Hva er egentlig problemet? Jeg liker ikke at noen snuser rundt meg, hverken i barnehagen, på skolen eller ellers, men det er fordi jeg misliker lukten sterkt (jeg syns ikke det ser fint ut heller, men mistenker at det er lukten som gjør det også), og ikke fordi jeg tror det er særlig skadelig hverken for meg eller barna – ikke tror jeg det er veldig skadelig for den som snuser heller for den saks skyld. Personlig vil jeg heller at folk skal røyke rundt meg enn å bruke snus eller parfyme, men hva jeg liker syns jeg ikke er så veldig relevant. Er det noe som tilsier at barn som ser barnehageansatte snuse har økt risko for å bruke stimulerende stoffer selv? Hvis det ikke er greit med snus, er det greit om de ansatte tygger tyggegummi eller drikker kaffe så barna ser det?

Ben "please don't spit on the floor" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 16:32   #20
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Hva er egentlig problemet? Jeg liker ikke at noen snuser rundt meg, hverken i barnehagen, på skolen eller ellers, men det er fordi jeg misliker lukten sterkt (jeg syns ikke det ser fint ut heller, men mistenker at det er lukten som gjør det også), og ikke fordi jeg tror det er særlig skadelig hverken for meg eller barna – ikke tror jeg det er veldig skadelig for den som snuser heller for den saks skyld. Personlig vil jeg heller at folk skal røyke rundt meg enn å bruke snus eller parfyme, men hva jeg liker syns jeg ikke er så veldig relevant. Er det noe som tilsier at barn som ser barnehageansatte snuse har økt risko for å bruke stimulerende stoffer selv? Hvis det ikke er greit med snus, er det greit om de ansatte tygger tyggegummi eller drikker kaffe så barna ser det?

Ben "please don't spit on the floor" Murphy

...ja, og så er jeg helt enig.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:55.