Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er snusbruk i barnehagen ok?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-10, 11:43   #21
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?

Det lukter av snus ja! Og jeg hadde ikke synes det var greit at ansatte i barnehagen snuser forran ungen. De skal gå forran som ett godt eksempel. Hva de gjør i pausene kunne jeg ikke brydd meg mindre om, men ikke forran ungene.

Gammel 30-08-10, 11:44   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ha ringen sterke følelser om emnet, men syns de godt kan snuse i pausene.

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Jeg tenker ikke over slikt, men det er vel fordi jeg snuser selv og vet at det ikke lukter ved bruk og at det ikke behøver synes at man snuser.

Det lukter definitivt av snus, og spesielt innendørs.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:46   #23
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg ha ringen sterke følelser om emnet, men syns de godt kan snuse i pausene.

Det lukter definitivt av snus, og spesielt innendørs.

Av snusboksen ja, men jeg har aldri kjent at det lukter snus av andre som har det under leppen.
Men av folk som røyker lukter det jo helt pyton, selv om dem røyker ute så henger lukten i klærne.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:53   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Av snusboksen ja, men jeg har aldri kjent at det lukter snus av andre som har det under leppen.

Joda, det lukter av de som har det i munnen også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:58   #25
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snus lukter. At røyk lukter verre er irrelevant i denne diskusjonen.

Jeg er ikke spesielt prippen av meg, men hadde faktisk stusset over å bli møtt med en snusleppe når jeg leverer småen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 12:14   #26
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Bruk av rusmidler og (lovlige) stimulerende midler setter jeg svært lite pris på blir brukt foran mine barn, for å si det på en snill og diplomatisk måte. Mi eldste går siste året på ungdomsskolen, og har en lærer som bruker snus åpenlyst foran elevene. I tillegg er denne læreren et forbilde for mange av de unge håpefulle guttene med fotballambisjoner, og de signalene han sender ut spesielt til disse er temmelig tvilsomme, i mine øyne. Noen av elevene, inkludert min jente, har klaget skriftlig til rektor, men ingenting har skjedd, det er temmelig frustrerende.
I barnehagen ville snusbruk utenom pausene vært like ille. Jeg vet at min toddler fort kan finne på å stikke fingeren i munnen på folk, hun elsker å utforske ansikter, peke må øyne, munn, nese osv. Hun utforsker gjerne søppelbøtter og har ikke mer vett enn at hun leker med og prøvesmaker på det meste hun finner. En liten unge kan bli ganske så syk av å tygge i seg en snusklyse.
Og forresten, det er hevet over enhver tvil om at selv snus under leppa stinker, og jeg synes det er plagsomt å måtte forholde meg til lukten.

Gammel 30-08-10, 12:24   #27
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Det hadde vært ok for meg, men ei svær snusleppe med løssnus som virkelig synes, det kan de jo unngå, bruke de "pakkene" istedet.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 12:27   #28
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snus i barnehagen?! Det kan da umulig være innenfor reglementet for de ansatte. Det hadde IKKE vært ok for meg, for å si det veldig forsiktig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 12:29   #29
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Snus lukter ikke hele tida, men det siver jo ut innimellom og det er bare gyselig pjuk.

Jeg synes de kan la være så lenge de ikke har pause. Hadde ikke likt det om de drakk Pepsi max med barna til stede heller.
Vanedannende greier kan man holde for seg selv og i hvert fall når man arbeider med barn.

Gammel 30-08-10, 12:32   #30
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Men må man ha snus i munnen hele tiden? Jeg vet særdeles lite om snus, men holder det ikke å ta en i pausene sånn som med røyking?

I vår barnehage får de ansatte hvertfall røykepauser, så da må det vel gå an med en snuspause? De som har røykepause sitter på huk bak noen biler på parkeringsplassen, syns ikke fra barnehagen.

Herregud, da er man nøden.

Jeg syns vel snusing er i kategorien "ikke så bra, men, jaja, whatever", sånn ca.

(Og så syns jeg det lukter godt...)

Gammel 30-08-10, 12:38   #31
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samme for meg, hadde nok ikke reagert på dette.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 13:04   #32
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Luktar det av snus altså? Trudde ikkje det eg.

Som snusar sjølv hadde eg ikkje brydd meg om snusbruk i bhg, eg er vel mildt sagt inhabil.

Gammel 30-08-10, 13:04   #33
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snus lukter. Kjente det senest i dag på treningssenteret.

Gammel 30-08-10, 13:06   #34
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, jeg røyker, jeg er fortsatt ikke keen på at de ansatte i barnehagen skal røyke der. Det er forskjell på jobb og fritid.

Gammel 30-08-10, 13:08   #35
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg spiser sjokolade, og det syns jeg heller ikke de ansatte i barnehagen skal drive så mye med på jobb.

Gammel 30-08-10, 13:08   #36
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snus lukter vondt og jeg ville reagert på om noen brukte det i arbeidstida når de er sammen med barna. I lunsjpausen er det ok.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 13:11   #37
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men eg snuse jo heime så barna ser det og dermed hadde eg hatt problem med å ha sagt frå om snusbruk i barnehagen. Men det er kanskje ikkje det samme?

Gammel 30-08-10, 13:17   #38
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Snusbruk i barnehagen bør foregå i pausene, på lik linje med røyking, mener jeg.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 13:18   #39
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Men eg snuse jo heime så barna ser det og dermed hadde eg hatt problem med å ha sagt frå om snusbruk i barnehagen. Men det er kanskje ikkje det samme?

Nei, det er ikke det samme. Det er fortsatt forskjell på jobb og fritid, og de ansatte er betalt for å være gode eksempler. Du er bare stuck med rollen.

Gammel 30-08-10, 13:18   #40
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Men må man ha snus i munnen hele tiden? Jeg vet særdeles lite om snus, men holder det ikke å ta en i pausene sånn som med røyking?

I vår barnehage får de ansatte hvertfall røykepauser, så da må det vel gå an med en snuspause? De som har røykepause sitter på huk bak noen biler på parkeringsplassen, syns ikke fra barnehagen.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nei, det er ikke det samme. Det er fortsatt forskjell på jobb og fritid, og de ansatte er betalt for å være gode eksempler. Du er bare stuck med rollen.

Godt poeng! Da er eg imot snusing i barnehagen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:34.