|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Superbasinella
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg har selv reagert på at flere av de ansatte snuser. Synes ikke det passer seg så godt i en barnehage, det sender ikke så gode signaler. Men samtidig synes jeg ikke det er kjempe ille. Det fins verre ting. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg er litt delt her, kjenner jeg. I utgangspunktet er jeg en innbitt anti-røyk-person, men snusing har jeg litt større toleranse for. Jeg synes det plager andre i mye mindre grad, og heller nok mot at det er OK i en barnehage også. Det var flere ansatte i den forrige barnehagen til Liv som brukte snus, og jeg stusset aldri over det.
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Ja, det finnes verre ting. Men sånn er det jo med mye.
|
|
|
#4 |
|
snur
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Det lukter av snus ja! Og jeg hadde ikke synes det var greit at ansatte i barnehagen snuser forran ungen. De skal gå forran som ett godt eksempel. Hva de gjør i pausene kunne jeg ikke brydd meg mindre om, men ikke forran ungene.
|
|
|
#5 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg er gift med snuser og kjenner at snus lukter. Jeg synes det er en uting med snus i barnehagen, på møter og andre steder der man er tvunget til å være profesjonelt sosial (i jobbsammenheng). Med andre ord kan folk snuse så mye de vil på sitt eget kontor og i uformelle, interne møter, men når man skal møte andre er det en uting. Det inkluderer barn og deres foreldre. Dessuten er det usunt, og bør unngås blant voksne som har betalt for å være rollemodeller. Det er en jobb de har valgt selv. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Snus lukter. At røyk lukter verre er irrelevant i denne diskusjonen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Fabelaktig
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?
Enig!
|
|
|
#8 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Samme for meg, hadde nok ikke reagert på dette. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ferdiglada
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Luktar det av snus altså? Trudde ikkje det eg.
|
|
|
|
#10 |
|
Ekvilist
|
Mitt inntrykk er at det ikke er noe logikk i at om man snuser/røyker selv, så er det slik at man samtidig synes at normer og regler rundt dette skal være vide og liberale.
|
|
|
#14 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Snus lukter vondt og jeg ville reagert på om noen brukte det i arbeidstida når de er sammen med barna. I lunsjpausen er det ok.
|
|
|
#15 |
|
Ferdiglada
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Men eg snuse jo heime så barna ser det og dermed hadde eg hatt problem med å ha sagt frå om snusbruk i barnehagen. Men det er kanskje ikkje det samme?
|
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ferdiglada
Godt poeng! Da er eg imot snusing i barnehagen.
|
|
|
|
#19 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Hva er egentlig problemet? Jeg liker ikke at noen snuser rundt meg, hverken i barnehagen, på skolen eller ellers, men det er fordi jeg misliker lukten sterkt (jeg syns ikke det ser fint ut heller, men mistenker at det er lukten som gjør det også), og ikke fordi jeg tror det er særlig skadelig hverken for meg eller barna – ikke tror jeg det er veldig skadelig for den som snuser heller for den saks skyld. Personlig vil jeg heller at folk skal røyke rundt meg enn å bruke snus eller parfyme, men hva jeg liker syns jeg ikke er så veldig relevant. Er det noe som tilsier at barn som ser barnehageansatte snuse har økt risko for å bruke stimulerende stoffer selv? Hvis det ikke er greit med snus, er det greit om de ansatte tygger tyggegummi eller drikker kaffe så barna ser det? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|