|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avsporing: Venner, kjønn og legningJeg har forresten vært sammen med lesbiske venninner også hele/halve netter og ville synes det var tragisk om jeg ikke kunne ha nær venninnekontakt fordi de er lesbiske. Å ha en stuptrøtt mann hengende over meg for å sikre seg mot lesbesex.. huff!
![]() |
#22 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Avsporing: Venner, kjønn og legning
Hva partneren mener om det er jo mer viktig enn hva andre mener. Det skal jo være hyggelig, og er det ikke hyggelig for en så burde man kanskje revurdere?
![]() |
#23 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Seriøst? Min mann har nesten bare jente-kompiser, et par av dem er like gode venner av ham som det jeg og mine bestevenninner er. Han kan godt både gå på kino med dem/en av dem eller gå på besøk og se film osv. Jeg håper du snakker for deg selv når du sier at det liksom skal bety at ting ikke er helt som de skal hjemme, for jeg kan love deg at ting er helt strålende her. Ingen av oss er sjalu og vi stoler på hverandre. Jeg hadde dødd av sinne om min mann nektet meg å ha nære guttekompiser i frykt for at jeg skulle ligge med dem eller forelske meg i dem, jeg hadde blitt dødelig fornærmet, faktisk.
![]() |
#25 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Avsporing: Venner, kjønn og legningJa men du skrev jo at du tenker sånn om andre også, ergo hadde du trodd mannen min var utro eller at vi hadde et dårlig ekteskap siden mannen min har jentevenninner? Det synes jeg blir teit. Skjønner at du har vonde erfaringer altså, men husk at vennskap mellom to kjønn faktisk kan være vennskap. Også i årevis eller livet ut.
![]() |
#27 |
Helt konge
|
![]() Sv: Avsporing: Venner, kjønn og legningSå om man er bifil og i et forhold, så kan man altså ikke ha venner. Så trist! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
By the Sea
|
![]() Sv: Avsporing: Venner, kjønn og legningSuperior - jeg synes du har et veldig gammeldags syn på dette med vennskap med noen fra motsatt kjønn. Sjelden å høre noen under 60 gjøre vennskap mellom menn og kvinner til noe suspekt.
![]() |
#29 |
~~~~~~~
|
Må bare signere dette. Så utrolig trist at man ikke kan være venner med gutter eller lesbiske pga sjalusi. Glad vi ikke har sånne "regler" hjemme hos oss, da kunne jeg ha sagt opp jobben min på dagen, og jeg hadde mistet noen utrolig gode og nære venner.
![]() |
#30 |
Off the map.
|
Men ofte er det ikke 'plutselig. Jeg har gode guttekompiser som jeg hadde FØR jeg traff mannen min, faktisk er det felles kjente av oss, men noen av de står meg nærmere enn ham. Vi har fortsatt reist på turer sammen vi etter at jeg ble gift og alt. Før vi fikk samboere begge to kunne vi dele hotellrom. Det gjør vi ikke lenger - det ville ikke skjedd noe galt, men det føles ikke rett for de der hjemme, og dessuten har vi begge bedre økonomi nå sånn at det er OK å betale for hvert sitt rom.
![]() |
#31 |
Epikur
|
Enten er hun gammel, eller så er hun en dvergsjimpanse.
![]() |
#32 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#33 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Avsporing: Venner, kjønn og legningJeg har venner av begge kjønn er bi og tror ikke jeg er utro oftere en hetrofile... er også i stand til å ikke forelske meg i alle jeg møter. Omvent kan jo ikke jeg noe for
![]() |
#34 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Avsporing: Venner, kjønn og legningJeg skjønner ikke noe av dette her jeg. Venner er vel venner uansett kjønn eller legning? |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
jeg også. jeg har fullt av kamerater, og har til stadighet kontakt med de, både alene og sammen med min og/eller deres partner. Jeg tror jeg hadde klabbet til noen som antydet at det betydde at jeg hadde problemer i mitt eget forhold. Synd om man har dårlige erfaringer, men dårlige erfaringer skaper ikke generelle sannheter.
![]() |
#36 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Avsporing: Venner, kjønn og legningJeg synes det blir alt for kategorisk og firkantet å nekte noen å være venner på grunn av kjønn og legning. Jeg kan strekke meg til å forstå at enkelte har erfaringer med seg selv, eller andres sjalusi som gjør at de velger bort å tilbringe tid alene med en annen mann/kvinne enn partner, men ikke at dette må bli en almenngyldig regel som skal gjelde for alle og en hver.
![]() |
#37 |
Epikur
|
![]() Sv: Avsporing: Venner, kjønn og legningMen altså: det å ikke kunne ha venner av annet kjønn betyr jo at man reduserer alle menn (eller kvinner, hvis man er mann) til seksuelle objekter. Det er jo egentlig riktig utrivelig og et syn på menn som jeg virkelig vil ta avstand fra.
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Helt enig.
![]() |
#39 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Det er jeg utrolig enig i. Jeg har altid forarget meg over at en del heterofile menn har slikt syn på homofile, og blir bare deppa dersom det faktisk er sånn at det er et vanlig syn på folk av alle kjønn og legninger i tillegg.
![]() |
#40 |
Epikur
|
![]() Sv: Avsporing: Venner, kjønn og legningHer er et bilde fra i vinter av to av kompisene mine. Bildet er tatt hjemme hos meg mens mannen var på kveldsvakt.
![]() |
|
|