Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Er Bergans virkelig SÅ bra?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-10, 18:48   #21
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er Bergans virkelig SÅ bra?

Min er XL og jeg bruker 44/46 i overkroppen. Den er ganske lang i armene på meg, og passe lang i ryggen. (Jeg har også ganske lang rygg tror jeg. Sånne tunikakjoler blir alltid for korte på meg. )

Min er hvit og lekker. :elsk:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 18:49   #22
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg solgt min Bergansjakke (fordi den var litt for liten) og kjøpte en rimeligere Skogstadjakke. Like tørr i Begge ja!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 18:49   #23
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Min er XL og jeg bruker 44/46 i overkroppen. Den er ganske lang i armene på meg, og passe lang i ryggen. (Jeg har også ganske lang rygg tror jeg. Sånne tunikakjoler blir alltid for korte på meg. )

Jeg er en 40 i overkropp, så da holder kanskje M da.
Får se om jeg drar innom XXL i morgen for en titt

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 18:53   #24
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg er en 40 i overkropp, så da holder kanskje M da.
Får se om jeg drar innom XXL i morgen for en titt

De kan jo ha den på torgkvartalet også? På Storm-butikken, hvis det er det den heter (gamle Wistex). De har iallefall Stormbergklær.

Gammel 05-09-10, 18:55   #25
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussilago, her.

De kan jo ha den på torgkvartalet også? På Storm-butikken, hvis det er det den heter (gamle Wistex). De har iallefall Stormbergklær.

Det kan de ha. Men skal jo til byen i morgen, og XXL hadde en god pris iallefall. Så får jeg testet størrelsen.

Gammel 05-09-10, 18:56   #26
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har nettopp kjøpt denne fra Stormberg. Synes den har en fin fasong.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 19:35   #27
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg solgt min Bergansjakke (fordi den var litt for liten) og kjøpte en rimeligere Skogstadjakke. Like tørr i Begge ja!

Noe sier meg at du ikke bor her på Vestlandet hvor det regner kattunger og sideslengs og hele greia. Sogogstad har ingenting her å gjøre.

Jeg har både Bergans og Norrøna. Liker begge veldig godt og er knusktørr i begge. I tillegg har jeg Didriksons regnkåpe og den har i alle fall holdt meg veldig tørr i en sesong. (De andre jakkene er 5-6 år gamle.)

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 19:42   #28
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte Missing Link i stedet for Bergans. Er knallfornøyd og den var mye billigere. Jeg bor også i en typisk regnværsby, skjønt det regner mindre her enn alle vil ha det til.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 19:43   #29
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg er ikke SÅ mye ute i regnvær i grunn. Men den bør tåler litt ja.

Gammel 05-09-10, 20:17   #30
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en bergansjakke, denne:

Men min er 2-3 år gammel og er brun og detaljer i svart. Det jeg liker godt med den, bortsett fra vanntettheten, er at den er i herlig stretch-kvalitet som gjør at jakken sitter veldig godt på. Den har også fin passform så den er nett på.

Gammel 05-09-10, 20:18   #31
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er virkelig ikke noe som helst poeng i å kjøpe en avansert teknisk jakke når man er litt ute i regnet, altså.

Kjøp Stormberg. Miljøvennlig er det også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 20:19   #32
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Noe sier meg at du ikke bor her på Vestlandet hvor det regner kattunger og sideslengs og hele greia. Sogogstad har ingenting her å gjøre.

Jeg har både Bergans og Norrøna. Liker begge veldig godt og er knusktørr i begge. I tillegg har jeg Didriksons regnkåpe og den har i alle fall holdt meg veldig tørr i en sesong. (De andre jakkene er 5-6 år gamle.)

Høh? Jeg er bergenser. Bosatt i Trøndelag, som ikke akkurat er kjent som Solbyen den heller. Ja, og så jobber jeg i barnehage og er mye ute.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 20:25   #33
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg jobbet i friluftsavdeling i barnehage testet jeg mye forskjellig yttertøy, og jeg synes Bergans var i en klasse for seg.

Mine Bergansjakker har ikke kostet mer enn 2-3000,-. Det varierer jo litt etter om det er 2 eller 3-lags Dermizax, stretch osv.

Gammel 05-09-10, 20:48   #34
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Veldig glad i Bergans, men hadde absolutt ikkje kjøpt dei dyraste til over 5000 kr. Mange som koster rundt 3000. Har akkurat fått meg ny, Nordkapp trur eg den heitte, blå.

Gammel 05-09-10, 21:03   #35
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøpte meg en Norrøna jakke i 99 til 5000,-. Den har holdt i alle disse årene,hadde den inne til reprasjon i fjor sommer da tapen bak i nakken gikk. Fikk sendt den inn via en sportsbutikk. De limte den og ringte meg opp ang glidelåsen som de så begynte å synge på siste verset,og skiftet den i samme slengen. Til den nette sum av 750 kr,alt inkludert.
Den har holdt godt i alt slags vær,og jeg har vært kjempefornøyd med den!

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 21:09   #36
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Høh? Jeg er bergenser. Bosatt i Trøndelag, som ikke akkurat er kjent som Solbyen den heller. Ja, og så jobber jeg i barnehage og er mye ute.

Det holder i alle fall ikke med Skogstad her. Våt rygg på både store og små. Ikke verdt pengene.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 21:16   #37
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har en 5-6 år gammel Bergans jakke, type vinterjakke uten for, som jeg forsåvidt har vært veldig fornøyd med. Tror den kostet like over 3000,- på fullpris, men teipen over sømmene inni jakka sitter jo ikke fast. Har sendt den inn en gang og fått på nye, men de sitter ikke fast likevel.
Fikk også en lettere variant til bursdag for 3 år siden som er brukt masse masse og er like fin.

Gammel 05-09-10, 21:21   #38
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøp et litt mindre hypet merke, så får du like mye for pengene. Helly Hansen ligger også ofte litt under i pris, og med mindre det er til ekstrembruk, så tviler jeg på at du merker noe forskjell.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 21:22   #39
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har lenge ønsket meg en Bergans Sirdal-jakke, men har landet på Stormberg i stedet. Bergans og Norrøna er hypede merker, dessuten liker jeg profilen til Stormberg bedre.

Gammel 05-09-10, 21:55   #40
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vært på en del turer i ganske heavy regnvær, og har kun brukt Norrøna Paclite. Den ene er en Falketind som virkelig har vært en super følgesvenn på mange våte turer, den andre er en ny Nansen som er enda lettere og litt kortere. Sistnevnte kostet 300 kr da en lokal G-Sport butikk la ned og solgte unna noen ukurante størrelser. (xs)

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43.