|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)
Jeg tenker at hovedmotivasjonen din for å gi blod ikke bør være å avdekke hvorfor du føler deg slapp, i hvert fall.
|
|
|
#3 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)Ja, bare jeg er ferdig med ammingen. Jeg får innkalling stadig vekk og må ringe og sette meg selv i karantene.
|
|
|
#4 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)Jeg er blodgiver og har vært det i mange år nå. Er i en "halvkarantene" for tiden, siden jeg sliter med å få opp jernlagrene mine. Får derfor ikke gi like hyppig som normalt.
|
|
|
#5 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)Jeg fikk et skikkelig blodtrykksfall sist jeg prøvde, så jeg er litt kvien til å prøve en gang til. Tok flere dager før jeg ble meg selv igjen, gikk og var svimete lenge.
|
|
|
#6 |
|
Spoon2
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)Gir også blod, og i sommer ga jeg blodpater til en konkret pasient flere ganger. Akkurat det var veldig givende - å vite at det går til noen som virkelig trenger det du leverer.
|
|
|
#7 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)Jeg får ikke gitt blod.
|
|
|
|
#8 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)Jeg har herved meldt meg som blodgiver |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Smugleser
|
Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)Jeg gir, men er ikke 100 % fornøyd med blodbussen - de surrer litt med innkallingene, og jeg klarer jo ikke å huske på det selv, må jeg innrømme. Men jeg gir, og oppfordrer selvsagt alle som kan til å gjøre det samme.
|
|
|
#11 |
|
Trøtt
|
Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)Jeg fik SMS-inkalling til blodgivning omtrent et kvarter etter at jeg så denne tråden, er det Snåsamannen som har vært på ferde?
|
|
|
#12 |
|
Erfaren nok
|
Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)Jeg gir. Kun 2 ganger i året pga operasjon. Men vet i grunn ikke om det er nødvendig at det er såpass sjelden. Skal sjekke med de.
|
|
|
#13 |
|
Sviiisj!!
|
Jeg ville nok heller spurt legen din om dette, evt de som opererte deg. Du må jo ta en del tilskudd, nettopp for å få nok vitaminer til å bl.a. produsere nok blod til deg selv.
|
|
|
#14 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)Kan noe si meg om jeg kan gi, når jeg selv fikk blod for under 18 mnd siden? :lat:
|
|
|
#15 |
|
trenger lading
|
Jepp, du kan gi. 6 mnd karantene etter blodoverføring (i tillegg til 1 år etter fødsel og ferdig med amming).
|
|
|
|
#16 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)Skulle gjerne ha gitt, men får ikke lov - det samme er tilfelle for sambo som pleide å gi. Vi har begge hatt malaria, og da er man utelukket for alltid. Veldig synd, jeg skulle gjerne ha gitt. Håper mange lar seg inspirere av tråden til å gi.
|
|
|
#17 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)Jeg skulle gjerne gitt blod, men er avhengig av medisiner som gjør at jeg ikke kan bli blodgiver. Men jeg prøver å oppfordre andre jeg kjenner til å gjøre det.
|
|
|
#18 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)Jeg har meldt meg på www.giblod.no i dag. Jeg håper mange melder seg, for dette er viktig.
|
|
|
|
#20 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)Kjempeflott oppfordring.
|
![]() |
|
|