|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
intro
|
Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?
Det særeste er definitivt det siste der.
|
|
|
|
#2 |
|
ctrl+z
|
Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Jeg blir ikke sjokkert og har heller aldri merket noen sjokka-holdning overfor de vennene våre som ikke drikker alkohol. Noen har jo en holdning om at edru mennesker på fest er sannhetsvitner og dermed "farlige", men det faller på sin egen urimelighet.
|
|
|
#3 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Da jeg var yngre virket det nesten som folk ble litt forvilte, og dermed påtok de seg oppgaven å lære meg å like det. Det førte gjerne til at de kom trekkende med et glass Baileys. "Dette liker du ihvertfall." Nei, ellers takk. Skal det være tar jeg heller en whisky, det sølet der gir meg jo pels i munnhulen, men hvorfor er det så viktig at jeg drikker?
|
|
|
#4 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Jeg drikker verken alkohol eller kaffe. Mannen drikker ikke te eller kaffe og slite noen ganger i kundesammenhenger på jobb, men tilgjengjeld liker han alkohol da.
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Hvis man sier at man ikke liker vin eller øl, så kan jeg finne på å slå en spøk om at de ikke har blitt ordentlig voksne enda. At noen velger å ikke drikke alkohol, skjønner jeg veldig, veldig godt og det spøker jeg ikke med.
|
|
|
|
#6 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Jeg opplever også at folk blir ganske overrasket over at jeg ikke drikker, og spør og graver voldsomt om grunnene, sånn at det kan bli litt i overkant personlig. Og mange har gode forslag til hvordan jeg kan "hjelpe på" mine problemer slik at jeg kan drikke likevel (mye av grunnen til at jeg avstår er pga medisinbruk). Jeg finner det litt pussig, ja.
|
|
|
#7 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Jeg blir overhodet ikke sjokkert, og respekterer andres valg av livsstil, men hvis jeg skal være 100% ærlig, så tenker jeg jo (selv om jeg sikkert tar helt feil) at de som aldri drikker seg litt brisne, eller til og med blir litt fulle, går glipp av mye artig. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Øyboer
Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Etter 7år slutter spørsmålene å komme. Nå vet alle vi går ut med at jeg ikke drikker. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Jeg liker ikke vin og tror neppe jeg noensinne kommer til å gjøre det. Nå er jeg over 30 år og synes det smaker høgg (både vin og øl) og har overhodet ingen intensjoner om å like det. En bekjent mente at jeg burde tvinge meg til å drikke litt vin i helgene fremover, til slutt kom jeg garantert til å like det. Men hvorfor i all verden ...?
|
|
|
#10 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Ja, hvorfor i all verden?
|
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
Ja nettopp, det er jo ikke vits i å tvinge seg til å like noe, med mindre det hadde vært noe som kurerte alle slags sykdommer og gjorde planeten fri for krig. Da skulle jeg heller gått litt mer inn for det.
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Jeg drikker ikke kaffe. Jeg legger ikke merke til at noen reagerer engang. Jeg tror ikke jeg hadde merket det om noen reagerte om jeg ikke drakk vin heller. Jeg mener - jeg legger ikke merke til reaksjoner på at jeg ikke spiser brød til vanlig? Eller kake? |
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Det vil jeg tro, ja. |
|
|
|
#15 |
|
Søt og rar
|
Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Jeg sliter litt i selskapelige omgivelser på grunn av det, må jeg innrømme. Eller, aller helst kombinasjonen av at jeg ikke drikker alkohol (hvis jeg kan klare å unngå det, jeg er ikke helt fullstendig avholds), jeg drikker ikke kaffe og spiser ikke kjøtt.
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Det er jo ikke av omgangsvenner og sånt jeg får disse reaksjonene, de kjenner meg jo. Det er av feks. nye kolleger, folk på nett, folk jeg treffer som edru på fester osv.
|
|
|
#17 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Nei, sjokkerende er det ikke akkurat, det er mange som velger vekk alkohol.
|
|
|
|
#18 |
|
intro
|
Det tror jeg er et ganske godt poeng.
|
|
|
|
#19 |
|
Audacious
|
Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Jeg har vært avholds i ti-tolv år. Og ja, folk blir sjokkert. Eller de blir aggressive. Eller sure. Eller himler med øynene. Det er nesten ikke grenser for hvor mange forskjellige reaksjoner folk kan ha. Min favoritt er de skikkelig aggressive, av typen "Å ja? Så du drikker ikke? Er du for fin for å drikke spriten vår, kanskje?", gjerne framført av en lettere sjanglefull mann fra Kløfta.
Nei. Men det hender at det er praktisk å la det skli inn i samtalen dersom det planlegges en sosial sammenkomst hvor alkoholen spiller en veldig sentral rolle. Det er også fint å slippe å få vin som gave stadig vekk.
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Jeg koser meg veldig på fester uten alkohol jeg. Men jeg skal innrømme at om folk tar HELT av og begynner å gaule og strippe og spy og bli skikkelig plagsomme, ser jeg litt på klokka og gleder meg til det er over.
|
![]() |
| Emneord |
| alkohol, avholdsfolk, klassiker |
|
|