Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du blitt lurt på finn.no?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-10, 17:21   #21
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du blitt lurt på finn.no?

Jeg har ikke blitt lurt på Finn noen gang, men har heller ikke kjøpt mye der. Kjøper mest på Markedsplassen her. Føles tryggere.

Gammel 08-09-10, 17:21   #22
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men jeg betaler heller aldri noe på forhånd. Gidder ikke motta ting i oppkrav heller. Bor de ikke nære nok til at jeg kan hente det, kjøper jeg ikke.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 17:26   #23
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Ja, hva gjør man da? Pakken er jo sendt, selv om det er vanskelig å bevise det.
Jeg skriver vanligvis i mine annonser at jeg ikke tar ansvar for sendingen etter at den er levert på Postkontoret, men om noe skulle skje vil jeg jo få problemer med å bevise at akkurat den pakken er sendt.

Posten burde hatt et bedre system der de scannet mottakeradressen og ga deg en kvittering, burde ikke være så vanskelig å få til.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 17:31   #24
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja.
Kjøpte en gang masse Barbieutstyr(hus etc) til en utrolig lav pris.
Når pakken kom, viste det seg at selgeren hadde fjernet et par store gjenstander som var avtalt skulle være med. Da jeg spurte henne om dette, sa hun bare at" hun hadde funnet ut at det ble litt for billlig,så hun ville beholde de to gjenstandene selv...
Hun fikk den prisen hun hadde satt for lekene, og hadde hun tatt det opp med meg pr mail før hun sendte tingene, så hadde jeg gladlig betalt mere for å få alle tingene vi hadde avtalt...

Gammel 08-09-10, 17:53   #25
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Nei. Jeg har bare hentet og betalt der og da.

En gang her inne mottok jeg aldri tingen jeg hadde betalt for, men jeg tror ikke jeg ble svindlet. Stoler på hun jeg kjøpte fra, så jeg tror det må ha vært en pakke-borte-i-posten sak.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 17:58   #26
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nesten.
Forhåndsbetalte () en pakke og det varte og det rakk.
Litt (mye) nitidig stalking og noen velplasserte meldinger senere dukket plutselig pakken som hadde vært "borte i posten" opp hjemme hos meg.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 18:19   #27
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nei, men jeg har bare kjøpt ting jeg har hentet.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 18:34   #28
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, og jeg har handlet mye.

Et par ganger har ikke varene vært helt som forventet, men ellers har det gått veldig bra.

Gammel 08-09-10, 18:40   #29
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri handlet på finn, så nei jeg har ikke blitt svindlet der.

Gammel 08-09-10, 18:40   #30
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Nei, det har jeg ikke, men så har jeg ikke handlet så mye på Finn heller og de gangene jeg har handlet har jeg brukt payex.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 18:41   #31
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Nesten.
Forhåndsbetalte () en pakke og det varte og det rakk.
Litt (mye) nitidig stalking og noen velplasserte meldinger senere dukket plutselig pakken som hadde vært "borte i posten" opp hjemme hos meg.

Den kan vel faktisk hende at den hadde vært borte i posten?

Det har skjedd med meg også. En person forhåndsbetalte noe som jeg solgte, og jeg sendte pakken så fort betalingen var registrert. En uke etterpå fikk jeg melding fra kjøper om at hun ikke hadde fått pakken. Den hadde altså blitt borte i posten. Jeg fikk inntrykk av at kjøperen ikke trodde noe på meg, og det syntes jeg var fryktelig leit.

Et par-tre uker seinere kom plutselig pakken til rette da, heldigvis.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 18:43   #32
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Det som er litt "risky" er disse pakkene som blir sendt uten sporing. Kommer de bort i Posten er det jo ikke selger sitt ansvar.

Jeg solgte en gang noe til noen her inne som ikke kom fram. Jeg betalte tilbake de 800.- til hun som hadde kjøpt det, så da var det i alle fall selger som fikk ansvaret.

Hadde en gang store problemer med å få en vare jeg kjøpte på finn.no. Brukte 2 måneder, tok mange telefoner og skrev mange mailer. Har ikke kjøpt noe der etterpå.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 18:47   #33
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, jeg har aldri blitt lurt på finn.no.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 18:53   #34
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Venninnen min får ikke svar på mailene når hun etterspør varen. Jeg har sendt mail på samme varen og fikk svar med en gang - da var den liksom ikke solgt.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 18:57   #35
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har villet meldt inn vedkommende til finn.
Selv er jeg aldri blitt lurt - ikke her, ikke på finn eller på ebay. Eller: Jeg har nok ikke kjøpt noe på finn som skulle ha blitt sendt.

Gammel 08-09-10, 19:00   #36
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun skal gjøre det også, Bauche. Nå har hun visst sporet opp vedkommendes riktige navn og funnet bloggen og FB siden hennes. Mulig pengene på mystisk vis kommer tilbake til kontoen hennes når trusselen om outing på FB kommer. Jeg tviler på hun får toppen faktisk.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 19:03   #37
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det har jeg ikke. Men så har jeg ikke kjøpt så mye via Finn heller da, kun solgt.

Gammel 08-09-10, 19:06   #38
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke kjøpt noe på Finn tror jeg. Eller muligens noe som jeg har hentet og betalt i cash. Jeg hadde annonse selv der en gang og skulle selge en brukt sofa. Det ringte en dame som var veldig interessert, og så kom hun sammen med mannen og ville ha den med seg. Problemet var bare at de ville ha GIRO. Det sa jeg nei til, altså. Dette var på jobben min midt i byen, med flere minibanker i ett minutts avstand, og beløpet var noe sånt som 2000.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 19:06   #39
nikki

nikki sin avatar

Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei,aldri.

Gammel 08-09-10, 19:12   #40
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Aldri blitt lurt. Det har imidlertid vært mye krøll med varer jeg har blitt lovet som deretter har blitt solgt før jeg har rukket å hente dem. Jeg har dog ikke forhåndsbetalt, og det har jeg som en regel at jeg aldri skal, heller.

Som selger har jeg opplevd at folk vil handle av meg, avtaler tidspunkt for henting og så ikke dukker opp. Etter mye masing har de sagt at de trekker seg. Dødsirriterende, for hver gang har jeg sagt nei til andre og satt annonsen på hold.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17.