|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?
Men om man beregner dårlig tid i rushen så kan man bare takke seg selv, og det HI beskriver er jo fordi hun ikke beregner god nok tid, og da syns jeg bot er på sin plass om det er innført. Om man skal stå over 5-10 minutter hver dag fordi noen kommer forseint, så blir det mye gratisjobbing i løpet av et år.
|
|
|
|
#2 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Jeg synes det er litt latterlig med åpningstider til 16 og 1630. Det er da nok folk med lengre reisevei og hvis man f.eks har fast arbeidstid til 16 blir det vanskelig. Og det er ikke alltid det er lette valg mht å bytte jobb, barnehage, bytte på hente-levere. Selv om det har vært det for oss.
|
|
|
#3 |
|
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
Hva med de som ringer 2-3 ganger i uka og sier at de sitter i kø og kommer for sent. Skal de da slippe unna hver gang? Vi hadde et slikt foreldrepar i barnehagen i fjor. Sånt blir det mye overtid av. Hvor skal man trekke grensen? Hvor mange ganger skal man kunne skylde på kø og slippe unna?
|
|
|
|
#4 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Hos min frisør tar de betalt om jeg ikke dukker opp til timen, og det synes jeg er helt på sin plass.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Må man ikke betale for timer man ikke møter til altså? Si man har booket farging, klipping og hva har du, til et par tusen kanskje, og et par timers arbeid, og så "glemmer" man å møte opp, og slipper å betale?? |
|
|
|
#6 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Det spørs vel litt på salongen. Er ikke mange heromkring som tar betalt for det nei... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Borte
|
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Jeg har aldri hørt om noen barnehager som har et slikt system. Bot altså? Jeg reagerer i grunnen mest på at problemet med foreldre som henter for sent er så stort at man ser det nødvendig å innføre bøter. Hva er det med folk når de ikke rekker å hente ungene sine i barnehagen før den stenger så ofte at man må bøtelegge dem?
|
|
|
#8 |
|
I mål
|
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Vi har ikke det. Tror jeg da, jeg vet egentlig ikke. Jeg er aldri for sen. Jeg synes det er helt greit jeg. Det er jo snakk om at den ansatte som må vente skal ha overtidsbetaling. Dersom barnehagen stenger 1630, bør man være der 1625, så man har jo allerede 5 minutters slingringsmonn. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Tittel og tittel....
|
Det er faktisk ganske mange som har en teori om at det holder at de er inne i barnehagen før 16.30, og som rett og slett ikke skjønner at seinvakta faktisk skal gå 16.30.
|
|
|
|
#10 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#11 |
|
Carve canem
Jeg synes det er helt uhørt at foreldre som kommer etter stengetid og henter ungene sine, også stort sett forventer å få samme detaljerte oppdatering på hvordan dagen har gått, og småprat med personalet i garderoben.
|
|
|
|
#12 |
|
I mål
|
Ja ok. Jeg synes det er opplagt at det ikke er sånn, men det er ikke noe issue for meg for jeg er der alltid lenge før 1700, som er stengetid hos oss. Men jeg tror vi også har fått det skriftlig, hva det faktisk betyr at man stenger klokken 1700. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg pleier alltid å ta det opp på foreldremøtet på høsten, det hjelper ikke stort. Det kan faktisk virke som at de som ikke er på foreldremøte heller ikke leser referatet.
|
|
|
|
#14 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Amen!
|
|
|
#15 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
bits and pieces
|
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Tror ikke barnehagen til gutta har, i så fall burde vi kanskje ha fått en. Kommet for sent 2 ganger. Ene gangen helt uforskyldt pga en ikke-startende bil i kulda, men andre gangen var total glipp fra våres side og hadde gladelig betalt da ja. De ansatte har vel ting de skal rekke de også
|
|
|
|
#17 |
|
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Det er helt vanlig med bøter for for sen henting i barnehagen. Det har i alle fall vært praksis, og stått i vedtektene til de 3 barnehagene vi har vært innom. Størrelsen på boten har vært litt forskjellig. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Jeg aner ikke, de har ikke informert oss om noe botsystem. (Nå henter vi stort sett rundt 15.30 da, den blir vel fort 15.40, men siden de ikke stenger før 16.30 er vi ute i god tid.)
|
|
|
#19 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg vil tro det står i vedtektene.
|
|
|
|
#20 |
|
Carve canem
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Jeg synes det er helt ok med botsystem i barnehage. Det er, tro det eller ei, slett ikke uvanlig at folk henter unger for sent. Hos oss opplever vi det ukentlig. Vi som jobber i barnehagen har faktisk et liv ved siden av jobben, som involverer egne planer for kvelden. Stenger barnehagen kl 16:30, så legger man opp planene sine etter at man skal være ferdig på jobb til denne tiden. Henter man for sent, tar man faktisk av personalets fritid. Det er ikke ok.
|
|
![]() |
|
|