|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Makrell i tomat"Det er kjempegodt! Men det må være av den tradisjonelle sorten (liten eller stor boks), boksen må helst være nyåpnet eller max fra dagen før, og det må være på brødskiva. Snuppa elsker det også |
|
|
|
|
|
#2 |
|
saftig
|
Sv: "Makrell i tomat"Jeg spiser det fordi det er godt, og fordi det er sunt. Og jeg kjenner jeg blir litt sur når noen kritiserer meg når jeg gjør det. "IIh, hvem er det som spiser makrell i tomat, det stinker!"
|
|
|
#4 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Makrell i tomat"Jeg trodde jeg ikke likte det, men i jakten på melkefritt og sunt pålegg til avkommet kjøpte jeg inn en tube. Måtte jo for skams skyld smake på det siden jeg skulle gi det til henne, og da fant jeg jamen ut at jeg likte det jeg også |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tøff
|
Sv: "Makrell i tomat"Jeg skulle virkelig, virkelig ønske jeg likte det. Det og sild. Det er sånne pålegg jeg ser for meg smaker godt selv om man ikke har matlyst nemlig. Men jeg liker ikke.
|
|
|
#6 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: "Makrell i tomat"Jeg spiser det ofte, fordi jeg synest det er veldig godt. Bruker å kjøpe den på tube.
|
|
|
#7 |
|
Nyter et nytt liv
|
Sv: Makrell i tomat
Signerer her. Jeg synes det er godt med litt majones oppå. Jeg spiser stortsett av disse små kuvert boksene. Akuurat passe str til at en boks går på brødskiva, og siden jeg alltid må ha nyåpnet, så er det ikke noe problem der.
|
|
|
|
#8 |
|
Kald på føttene
|
Sv: "Makrell i tomat"Jeg spiser det også fordi det er godt. Spiser bare tube eller de små boksene. Den vanlige greia smaker veldig godt på vei ned, men den har en tendens til å komme opp igjen resten av dagen, og da er den ikke så god. Mystisk nok skjer ikke det med mosaversjonen.
|
|
|
#9 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Makrell i tomat"Jeg bodde forresten en stund i nabolandet, og der fikk man ikke tak i ordentlig makrell i tomat. De greiene de hadde der, lå i en saus som minnet sterkt om Toro tomatsuppe.
|
|
|
#10 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: "Makrell i tomat"Jeg må iinnrømme at jeg aldri har smakt svineriet. Det stinker jo død og djevelskap. Resten av familien sverger på at det er nydelig!
|
|
|
#11 |
|
saftig
|
Sv: "Makrell i tomat"
Det er faktisk endel matvarer som lukter dårlig, men som smaker godt. Og da er det bare å kaste seg ut i det, så slipper du å kjenne den vonde lukten. For det kan jo hende at du liker det.
|
|
|
#12 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: "Makrell i tomat"
Jeg tror jeg står over.
|
|
|
#13 |
|
I mål
|
Sv: "Makrell i tomat"Jeg spiser den vanlige sorten. I lange perioder deler mannen og jeg en boks hver morgen, på to knekkebrød hver. Akkurat nå deler mannen og storebror ofte en boks isteden, så da er det ikke alltid jeg gidder ta en ny boks. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
Sv: "Makrell i tomat"Jepp. Spiser makrell i tomat 2-3 ganger pr uke. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Makrell i tomat"Også er det nydelig med rødbeter oppå makrellen, nam, nam. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: "Makrell i tomat"Guttungen liker, de småposjospakkene. Mannen spiser også. Jeg har aldri likt det, og har ikke smakt på årevis. Har ingen planer heller.
|
|
|
#20 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: "Makrell i tomat"Jeg liker det ikke, men poden spiser det med skje fra boksen. De små porsjonspakkene duger som godteri for ham. Han har fått sånne i påskeeggene sine.
|
|
![]() |
|
|