Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-18, 19:49   #1
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, man så jo hvor raskt det snudde i denne tråden også. Og Nettavisens totalt usmakelige avstemning på saken da!

Får ikke lest DN jeg heller.

Jeg ble uendelig skuffet over denne tråden da folk bare uten videre tar Nettavisen for god fisk og bare deltar i relativisering.
Ærlig talt, dersom Tajik sier hun har blitt rystet over historiene og tar en superrisk for karrieren med å lese de opp, og så kommer det forventede motangrepet og så: hva tenker dere faktisk hva som er mest sannsynlig? At det ikke var alvorlige ting liksom? At varslere står fram for å være slem og at det er ittno?

Jeg blir helt oppgitt over hvor utrolig lettmanipulert folk er.

Gammel 05-01-18, 21:15   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg ble uendelig skuffet over denne tråden da folk bare uten videre tar Nettavisen for god fisk og bare deltar i relativisering.
Ærlig talt, dersom Tajik sier hun har blitt rystet over historiene og tar en superrisk for karrieren med å lese de opp, og så kommer det forventede motangrepet og så: hva tenker dere faktisk hva som er mest sannsynlig? At det ikke var alvorlige ting liksom? At varslere står fram for å være slem og at det er ittno?

Jeg blir helt oppgitt over hvor utrolig lettmanipulert folk er.

Jeg tenker at det ikke er så rart at man tror det man leser jeg??

Hvor skal man slutte konklusjonen sannhet og ikke, egentlig? Er det når saken og Giske kom opp i første fall, eller var det når dette dokumentet kom? For meg så blir det veldig vanskelig å vurdere i en sak hvor jeg bare betrakter det hele i en helt utenfra, og ser en helt vanvittig stor informasjonsstrøm. Syntes ikke det er noe rart i det hele tatt at jeg og veldig mange andre blir både manipulert og forvirret av dette. Selvfølgelig tenker man jo "kan dette stemme?" og slike ting, men man må jo også forholde seg til at det faktisk er der, i media. Som alt annet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 21:34   #3
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Veldig modig! Jeg syns Frithjof Jacobsens kommentar i VG også er god. Han beskriver godt hvorfor Nettavisen er så forkastelig. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i...lerne-angripes

Ja, det kommer godt fram mellom linjene hvem som tjener på at varslerne diskrediteres.

Det kan jo gjerne de som slukte agnet til Nettavisen (Seriøst! Nettavisen!!!) grunne litt over.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 18:28   #4
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå skulle jeg gjerne hatt nettabonnement til DN. Har Anniken Huitfeldt forsøkt å dekke over Giske?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 19:50   #5
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Nå skulle jeg gjerne hatt nettabonnement til DN. Har Anniken Huitfeldt forsøkt å dekke over Giske?

Hun har ringt DN på oppfordring fra Giske rett før den første saken ble publisert. Før hun ringte sendte Giske SMS til nettavisen om at Huitfeldt kom til å tilbakevise påstander, men hun sier selv at hun spurte hva DN skrev om henne.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 20:59   #6
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Veldig modig av Oma å stå fram!

Gammel 05-01-18, 21:30   #7
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Nettavisen kan knapt regnes som media.

Gammel 05-01-18, 21:48   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Nå må dere slappe av litt, Nettavisen er tabloid, men ikke fake News. Det er ikke automatisk tull og tøyd fordi det er Nettavisen, de dekker nyheter på lik linje med andre.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 21:50   #9
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Nå må dere slappe av litt, Nettavisen er tabloid, men ikke fake News. Det er ikke automatisk tull og tøyd fordi det er Nettavisen, de dekker nyheter på lik linje med andre.

Nei, de dekker ikke nyheter på lik linje med andre. De skriver ofte ting som ikke er etterrettelige. De har en klar profil som er helt sammenlignbar med Fox news og er helt sammenlignbare med dem.

Så nå vet du det.

Gammel 05-01-18, 21:56   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, de dekker ikke nyheter på lik linje med andre. De skriver ofte ting som ikke er etterrettelige. De har en klar profil som er helt sammenlignbar med Fox news og er helt sammenlignbare med dem.

Så nå vet du det.

Eksempler? Legg av deg den nedlatende tonen.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 05-01-18, 22:05   #11
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Eksempler? Legg av deg den nedlatende tonen.

Når du starter med å si at andre skal slappe av litt så legger du an tonen. Du må tåle litt tilbake.

Dessuten trenger jeg ikke å komme med eksempler. Du tror jo åpenbart ikke på kildekritikk. Men ok jeg kan komme med et:
Giskesaken, har du hørt om den? De kom med en feilversjon av varslersakene for å gi diskreditere varslerne.

Men de har vært felt av PFU på en rekke saker. Ikke vanskelig å finne.

Gammel 05-01-18, 22:02   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Glem det med eksempler, det finner man sikkert, som i andre aviser. Men hvis du har statistikk på at de har flere saker eller er felt flere ganger i PFU er jo et pekepinn.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 05-01-18, 22:14   #13
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glem det med eksempler, det finner man sikkert, som i andre aviser. Men hvis du har statistikk på at de har flere saker eller er felt flere ganger i PFU er jo et pekepinn.

Nettavisen får jo mye kritikk for å være useriøse. Blant annet nå nylig kritisert for hvordan de skrev om MDG-Lan og skrev så spekulativt om henne at de ble ansett for å være med på å hausse opp hatet mot henne på nett.

Gammel 05-01-18, 22:21   #14
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Tåler det meste, men du hadde nå uansett en nedlatende setning. Å be folk slappe av litt etter unyanserte skrik og harselering om at man ikke kan tro noe fra Nettavisen er innafor. Internt notat om Giskesaken er vel ikke avklarte, er det vel? Jeg leste om MDG Lan, at en avis får kritikk i enkelte saker er vel ikke ensbetydende med at hele avisen og alle artikler er fake news og uetterrettelig?

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 06-01-18, 11:36   #15
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Tåler det meste, men du hadde nå uansett en nedlatende setning. Å be folk slappe av litt etter unyanserte skrik og harselering om at man ikke kan tro noe fra Nettavisen er innafor. Internt notat om Giskesaken er vel ikke avklarte, er det vel? Jeg leste om MDG Lan, at en avis får kritikk i enkelte saker er vel ikke ensbetydende med at hele avisen og alle artikler er fake news og uetterrettelig?

Hører du deg selv?
Å be folk slappe av etter unyanserte skrik og harselering? Du sier at andre kommer med unyanserte skrik og det er faktisk frekt. Spesielt siden du er den som tar feil her og ikke vurderer Nettavisen rett. Om du skal være nedlatende så bør du i det minste ha rett.
Du er gjennomgående frekk mot andre men tåler ikke noe tilbake.

Gammel 06-01-18, 12:00   #16
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Hører du deg selv?
Å be folk slappe av etter unyanserte skrik og harselering? Du sier at andre kommer med unyanserte skrik og det er faktisk frekt. Spesielt siden du er den som tar feil her og ikke vurderer Nettavisen rett. Om du skal være nedlatende så bør du i det minste ha rett.
Du er gjennomgående frekk mot andre men tåler ikke noe tilbake.

Jøss. Du får lese innleggene før mitt innlegg. Det er ganske unyansert. Jeg tar faktisk ikke feil, men det er klart at når man her blir skuffet over at noen kan tro noe som helst i Nettavisen og ja, faktisk harselerer med at noen her kan få seg til å tenke at ikke alt er direkte jug og oppspinn, så må det tåles at det det nyanseres noe. Jeg har sagt meg enig i at avisen er tabloid og overflatisk, det er heller ikke sånn at jeg sier at man skal sluke noe ukritisk. Men vi snakker ikke document.no her heller. Se heller litt på hvilke beskyldninger og tone du selv kommer med før du kaller meg frekk. Og slutt å si jeg ikke tåler noe tilbake, jeg deltar her og i andre diskusjoner med mine meninger, uten noensinne å ha trukket meg ut med sinne, sårede følelser og slamring med dører. Jeg tåler godt å være uenig i en diskusjon. Det er du som gjør det personlig.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 05-01-18, 22:26   #17
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Nettavisen er etter min mening ingen avis. Jeg klarer ikke å ta noe der seriøst.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 22:35   #18
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Nettavisen er etter min mening ingen avis. Jeg klarer ikke å ta noe der seriøst.

Det blir jo bare tullete. De formidler nyhetsstoff som alle andre. Men de er tabloide og ikke sørlig dyptpløyende. Men å ikke tro på noe som står der er tullete. P

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 05-01-18, 22:36   #19
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror nettavisen kjører på som de gjør for å stille AP i et dårlig lys. Ikke for å diskredittere varslerne.

Gammel 05-01-18, 22:36   #20
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Men hva vil du ha, Lykken? En offisiell rangering av avisers seriøsitet? Det er en bred oppfatning om at Nettavisen er en entertainment-type nettavis, som blir oppfattet som, tja, det motsatte av en tungvekter-aktør. De får ofte kritikk (hvor MDG var eksempel på en fersk sak). Det kan godt være at det finnes en rangering, hvem vet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.