Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #12

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-22, 10:49   #381
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Ser den, Divine. Men skulle ønske det var lagt opp noen minutter mellom timene. Jeg skal for eksempel på en styrketreningstime i dag og så rett på yoga etterpå. Da er det litt utfordrende. Mulig jeg løser det ved å ha ferdigsprayet papir klart slik at jeg kan tørke i avslutningen av økta. Det forstyrrer ikke så mye.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 02-11-22, 11:05   #382
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Været. Vått og trist og mørkt. Skikkelig deprimerende. Prøver å si til meg selv at det nok hjelper på vannstand og strømpriser og sånt, men det hjelper bare bittelitt.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 02-11-22, 11:16   #383
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Ser den, Divine. Men skulle ønske det var lagt opp noen minutter mellom timene.

Går du på SATS? Hos oss avslutter de alltid timene fem minutter før, slik at folk skal ha tid til å vaske før neste time.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 02-11-22, 11:26   #384
Blånn

Blånn sin avatar

Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Går du på SATS? Hos oss avslutter de alltid timene fem minutter før, slik at folk skal ha tid til å vaske før neste time.

Jepp. På mandag slutter Pure strenght kl. 19.29, yoga startet kl. 19.30. Dit skulle jeg heldigvis ikke, men valget hadde vært forstyrre med rydding eller forstyrre oppstart av neste time (må i annen sal, en etasje ned). Jeg har løst det tidligere med å ha plass ved siden av stativet med vekter. I morgen er det enklere for yogainstruktør har time før og startet yoga noen minutter senere (og ofte i samme sal).

-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 02-11-22, 11:29   #385
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er litt dårlig planlagt av SATS. De må jo regne med at folk går på to timer etter hverandre.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 02-11-22, 12:49   #386
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg mister jobb-kredittkortet mitt så nå må jeg i utgangspunktet legge ut for alt av reiser selv. Det irriterer meg at de tar det for gitt at vi skal ha x antall tusen tilgjengelig på konto for utlegg. Jeg reiser ikke veldig ofte, men når jeg først reiser er det gjerne på kort varsel med dertil høye priser på fly og hotell. Jaja, får plage sjefen min istedet, så får hen bestille fly og hotell og sånt til meg.

Muskat er ikke aktiv  
Gammel 02-11-22, 13:01   #387
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Jeg mister jobb-kredittkortet mitt så nå må jeg i utgangspunktet legge ut for alt av reiser selv. Det irriterer meg at de tar det for gitt at vi skal ha x antall tusen tilgjengelig på konto for utlegg. Jeg reiser ikke veldig ofte, men når jeg først reiser er det gjerne på kort varsel med dertil høye priser på fly og hotell. Jaja, får plage sjefen min istedet, så får hen bestille fly og hotell og sånt til meg.

I en sånn situasjon ville vi gitt forskudd på lønn. Vi har ikke jobb-kort, og legger ut for reiser selv. Men om det er problematisk så gir vi forskudd på lønn for å dekke reisen.

Gammel 02-11-22, 13:04   #388
Blånn

Blånn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

I en sånn situasjon ville vi gitt forskudd på lønn. Vi har ikke jobb-kort, og legger ut for reiser selv. Men om det er problematisk så gir vi forskudd på lønn for å dekke reisen.

Det er jo også litt problematisk om man må be om forskudd fordi man skal på jobbreise? Min arbeidsgiver har ikke noe med min privatøkonomi? Så lenge jeg ikke har tvangstrekk.

-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 02-11-22, 13:10   #389
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Liten gruff.
I morgon (3.november) er det barne- og ungdomsarbeiderdagen. Fagforbundet har omsider klart å lage til ein dag for oss og. Dette vil dei sjølvsagt at skal bli markert rundtom. Eg er med på den. Fekk mail frå det lokale fagforbundet at dei hadde penger satt av, så me kunne bestille kake og slikt. Supert tenkte eg, og sendte avgårde mail.
Vel, eg må jo sjølvsagt legge ut for dette sjølv og så få tilbake pengar seinare.
For å sei det sånn, eg baker heller noko til dei andre i løpet av dagen.

Det er ein filleting, men det er ikkje alle som har mulighet til å legge ut for slike ting. Ikkje noko stor sum eg fekk mulighet til å handle for, men det spiller ingen rolle nett no.

Gammel 02-11-22, 13:36   #390
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Jeg bruker kun private kredittkort og lager utleggsregning fort som fy. Forsikringer har vi uavhengig av kort.

Gammel 02-11-22, 14:08   #391
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å legge ut for arbeidsgiver eller fagforening gjør ikke jeg. Da lar jeg heller være. (Årene med null slingringsmonn i økonomien har satt varige spor).

Gammel 02-11-22, 14:13   #392
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Det er jo også litt problematisk om man må be om forskudd fordi man skal på jobbreise? Min arbeidsgiver har ikke noe med min privatøkonomi? Så lenge jeg ikke har tvangstrekk.

Muligens. Men vi er er lite firma, fem ansatte med tre helt unge som nettopp har kjøpt seg bolig. Vi vet sånn sett godt at økonomien er trang og pleier å gi beskjed ved jobbreiser at vi kan betale ut forskudd om de ønsker det. Har de eget kort de samler poeng på så synes de det er greiest å betale med det. Men tilbudet står jo.

Jeg tenker jo at man kan be om forskudd uansett, at man ikke vil leke bank for arbeidsgiver er god nok grunn uavhengig av økonomi.

Gammel 02-11-22, 14:16   #393
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Ellers fikk jeg lett feber og er nuh tilbake på akutten, spent på hva som er veien videre nå. Føler meg enda ikke syk, men Google sier at man fort kan bli det. Jadda.

Og så er det greit at de finner årsaken. Tar en medisin med 1 av 100 kan få bukspyttkjertelbetennelse, og har også polypper i det området som kan gi problemer.

Gammel 02-11-22, 14:23   #394
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle tre ungene syke. Den ene er i oppkjøringsfase mot forestilling i aktiviteten sin, og går glipp av øvinger og gjennomgang. Den andre skal på teltovernatting i marka med valgfaget sitt fra i morgen til fredag. Den tredje tvinger seg syk på skolen, fordi hun ikke "kan" være hjemme, livredd for å gå glipp av undervisning, særlig i realfagene.

Gammel 02-11-22, 14:30   #395
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

God bedring til alle syke.

Gammel 02-11-22, 14:33   #396
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Kneet gror da faen ikke?! Etter fem uker er det fortsatt vondt og jeg er enda ikke klar til jobb. Jeg er skitlei av å sitte hjemme å glo i veggen, er blitt giddalaus så masteren ligger urørt, turnusen jeg skal godkjenne ligger under sofaen og vottene jeg strikker på blir aldri ferdig. Den faglige hjernen min råtner bort, jeg husker snart ikke hvordan man gjenoppliver en mus engang. Trening er dritt når det eneste man kan gjøre er å sitte der med fjortisgutta som vil ha store overarmer. Jeg klikker!!!

Gammel 02-11-22, 15:36   #397
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Å sitte ved siden av mellomste mens han spiser kavringer.

Gammel 02-11-22, 15:40   #398
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Dette er jo helt vilt uakseptabelt. Skjønner ikke at noen kan tenke at dette er greit?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 02-11-22, 15:52   #399
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Dette er jo helt vilt uakseptabelt. Skjønner ikke at noen kan tenke at dette er greit?

Det er vel ganske vanlig å legge ut? Men da selvsagt med kredittkort slik at man rekker å få tilbakebetalt før forfall.

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 02-11-22, 15:58   #400
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vilt uakseptabelt å betale ut forskudd eller vilt uakseptabelt å ikke ha jobbkort? Jeg har aldri hatt jobbkort i noen jobber, verken da jeg jobbet i kommunen eller i det private. Alltid lagt ut eller fått forskudd. Det ville vært vilt uakseptabelt å ikke ville betale ut forskudd.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45.