![]() |
#381 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådFor meg var det absolutt et poeng at jentene skulle kunne det grunnleggende i å gå på ski og stå slalåm og ha utstyr til det. Slik at de kunne velge selv om de ville velge det eller velge det vekk. For det er ikke lett å lære som tenåring. Men det er helt unødvendig å begynne med toåringer. Vi gikk på ski i de tidlige barneskoleårene og sto på slalåm på mellomtrinnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Unpopular opinion-tråd
Vi tenkte på det samme da Hiawata var liten, men redigerte oss selv etterhvert. Det kommer sikkert an på hvilket miljø man vokser opp i, eller ender med å henge i, men i vår krets er det lite langrenn. For så vidt lite hytter også.
![]() |
#383 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådDet går fint an å lære seg å kjøre slalåm som tenåring/voksen. Ta noen timer med instruktør for å lære det grunnleggende, og ellers er det bare øving som skal til - som med alt annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådI min barndom i fjellheimen kom man seg ikke til skolen om vinteren om man ikke kunne gå på ski. :knirk: |
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Dårlig husmor
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådVi har utsikt til alpinbakken fra stua så gutta er der flere ganger i uka. Langrenn er det dårlig med. Jeg gikk jo litt på ski som lita. Renn til og med.Hatet det og fikk det aldri til. Har prøvd litt som voksen også,men må nok øve veldig mye før jeg blir komfortabel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådvixen, min er veldig god på slalom, men har ikke brukt mye tid på langrenn. Men han fikser det jo greit nok ettersom han tross alt har hatt mye ski på beina. Jeg tror at det er enklere å klare seg greit nok på langrenn om man kan slalom enn motsatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg tenker det kommer litt ann på hvor man bor også. Vest for Bergen er det skivær 1-2 dager i året. Tenker det er ikke dårlig barneoppdragelse at vi ikke bruker ekstreme ressurser for å lære barna å gå på ski mot deres vilje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
flisespikker
|
Jeg synes ikke det er dårlig barneoppdragelse uansett hvor man bor. Selv om det er gode grunner til å gjøre noe, betyr jo ikke det at det er forkastelig å ikke gjøre det. Det er et veldig stort spenn av ting som kan være «helt kurant barneoppdragelse».
![]() |
#390 |
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådDet hadde vært mye gøyere om du skrev "jeg synes alle som ikke lærer barna å gå på langrenn er dårlige mødre", Skilp. I trådens ånd, lissom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#391 |
Medlem siden: Sep 2007
Heldigvis har vi klart å gi gutta det grunnleggende innen langrenn, mens slalåm er de resere på. Faren deres elsker slalåm og har tatt med gutta mange ganger. Jeg har aldri blitt fortrolig med slalåm, og ga opp å stå sammen de når minsten var 8-10 år gammel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJepp, Skilp. Det å lære dem basics skiskills er definitivt på en slags "burde-liste", sammen med mye annet. Noen ting ticker man av, andre ikke.
![]() |
#393 |
flisespikker
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådBurde-liste, eller kjekt-å-ha-liste, ja, Polyanna.
![]() |
#394 |
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådAlt jeg sier, Skilpadda, er at i gamle dager visste vi hva som var EKTE upopulære meninger, men nutildags er dette forumet så strømlinjeformet at det som fremstilles som revolusjonært og egenartet i praksis bare er kjerringsyting det går tretten på dusinet av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#395 |
flisespikker
|
Case in point. ^---
![]() |
#397 |
can-jur
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg sitter å følger med på at sønnen står slalåm. 48 dager etter at han brakk nakken. Han står med nakkekrage. Jeg er usikker på om det gjør meg til en jævla dårlig mor eller en bra mor. Far er på jobb og gjør viktige ting selvfølgelig.
![]() |
![]() |
#398 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Det kan nok være sant. Min sveitsiske venninne bor i skiland, og hennes unger ble født i alpinbakken med slalåmski på bena, som veldig mange sveitsiske unger. De prøvde langrennski for første gang i 7-8-årsalderen, og ble kjapt flinkere enn mine unger, som hadde startet med langrenn mye tidligere. I alle fall skøyting, den teknikken tok de umiddelbart, mens mine strevde med det.
![]() |
#399 |
Tatt på
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådSki (uansett om det er oppover, nedover, bortover, langsmed eller innover) er et utrykk for fandens oldemor og er djevelens verk. Ikke noe hygge involvert uansett hvor mye man øver.
![]() |
#400 |
Personlig pessimist
|
YOLO. Og jeg mener det. For det første, så er han antagelig tryggere i slalombakke med nakkekrage, enn i bil til og fra skisenter. Og for det andre, så har jeg sagt mange ganger at når jeg nå er gitt sjansen til å dø av noe annet enn hjertesvikt, så vil jeg helst at det skal være noe kult.
![]() |
![]() |
|
|