Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2015

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-15, 23:44   #401
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

Jeg hverken kan eller vil skynde meg eller stresse, så jeg må begynne i god tid. Og målet mitt er alltid å være ferdig med alle 40 gavene og ha julekortene klar til utlevering når advent begynner, sånn at bare bakingen og kosen gjenstår. Vi skal ha julaften her, minst ett middagsselskap i romjulen, og samle vennegjengen her til nyttårsfeiring. Så det er nok å tenke på i desember, likevel.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 00:24   #402
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.875
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

Da er medisterkaker stekt og lagt i fryseren og alle, så nær som en, gaver er bestilt/i hus. Til helga blir det å få unna rundstykker til julefrokostene og starte julekortskrivingen. Ja, og så pynte til advent da.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 02:27   #403
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.061
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

God bedring, guttemamma!

I dag var vi på den første av de to årlige julemessene vi går på. Og da gikk det liksom for alvor opp for meg at advent begynner om en uke. Det føles litt uvirkelig.

Hvor var du i dag? Jeg var i Bekkefaret....

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 08:04   #404
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.557
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Jeg har kalendre i boks(bestiller ferdig pakkete, sånn at det bare er å henge dem på kalenderen. Og gave til pappa og ungene er klar.

Det som er mest uklart er hvor ungene skal være. Det er egentlig pappajul, men jeg tror egentlig ikke helt at det blir noe av. Synd for de savner han veldig og har ikke sett han siden slutten av juli.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 09:54   #405
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.903
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Jeg svipper innom her og blir helt sjokkert over hvor lenge folk har holdt på å tenke på og forberede jul!! Har ikke tenkt på det i det hele tatt jeg.... ferdig med julegavene? Hæ??? Fått kalenderne??

Jeg orker ikke helt tanken på jul i år... vi drar på hytta 2.dag og er borte julaften. Skal ikke ha noen selskaper her... hadde håpet å slippe å pynte, men det godtar nok ikke barna.

Vi et forskjellige, jeg liker å ha desember fri for gavekjøp så jeg kan gjøre andre koselige ting.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 09:56   #406
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.295
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2015

I år har jeg faktisk mer kontroll enn på mange år.

De fleste julegavene er ferdige, det blir mye hjemmestrikket luer og sokker i år, både til unger og venninner.
Julekort sitter jeg og Lillesøster med i dag. Og i går begynte ungene å fikse julegaver de skal lage.

Vi reiser til Spania 19 desember og blir i 14 dager. De siste gavene (til ungene og foreldrene mine) blir fikset der.

Kalender ba ungene om lego-kalender, så da ble det det. Blir adventsposer på søndagene er planen.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 12:22   #407
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.942
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

Førjulen er i gang.

I går var vi på julemarked. I dag er det nydelig og kaldt ute. Jeg har satt pepperkakedeig og satt den ut på verandaen i håp om at vi kan bake i ettermiddag. Jeg skal finne frem julekortene og begynne å skrive og lurer på om resten av familien gir meg lov til å finne frem julemusikk. Og kanskje hente kassene med julebøker og filmer på loftet.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 13:53   #408
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.248
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2015

Jeg er sent ute på alt og det stresser meg.

Kalender, hvor er det billigst nå, noen som har kontroll? (Eller i det minste forholdsvis billig, vet jeg er sent ute.)

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 15:12   #409
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.903
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Det med kalender lurer jeg også på.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 15:16   #410
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.651
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Vi et forskjellige, jeg liker å ha desember fri for gavekjøp så jeg kan gjøre andre koselige ting.

Samme her. Om jeg skal i butikker er det for å kose meg, ikke for å kjøpe gaver. Jeg liker egentlig ikke å gå i butikker heller.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 15:17   #411
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.651
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Det med kalender lurer jeg også på.

Hva slags? Bildekalender? Vet Elitefoto og Fotoknudsen har hatt tilbud.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 16:35   #412
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.027
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Jeg elsker julen så for meg er det ren kos å begynne tidlig, samtidig som det er nok å gjøre og da er det greit å fordele litt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 17:55   #413
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.248
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva slags? Bildekalender? Vet Elitefoto og Fotoknudsen har hatt tilbud.

Bildekalender jeg lurer på iallefall.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 18:00   #414
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

I dag var vi på juletregården og merket juletre. Været var nydelig. Dessverre synes jeg det var vanskeligere å finne fint tre i år. Jeg liker dem både vide og høye, og i år var veldig mange av dem smale. Men vi merket ett, og vi blir sikkert fornøyde.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 11:19   #415
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.381
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Jeg svipper innom her og blir helt sjokkert over hvor lenge folk har holdt på å tenke på og forberede jul!!

På den måten får vi ekstremjuleelskere maksimalt ut av alt som har med jul å gjøre. Masse tid til forberedelser og julemoro!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 11:26   #416
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

I dag var vi på juletregården og merket juletre. Været var nydelig. Dessverre synes jeg det var vanskeligere å finne fint tre i år. Jeg liker dem både vide og høye, og i år var veldig mange av dem smale. Men vi merket ett, og vi blir sikkert fornøyde.

Nå har vi tatt en beslutning om å hogge eget tre også (takket være deg, Niobe!) - men vår juletreplantasje er et stykke unna, så jeg tror nok ikke drar for å merke for så å komme tilbake senere og hogge - det må bli alt på samme dag. Hvor lang tid i forveien blir juletrær hogget? kan vi trygt dra og hogge et i begynnelsen av desember og tro at det vil holde på nålene ut jula?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 11:29   #417
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Nå har vi tatt en beslutning om å hogge eget tre også (takket være deg, Niobe!) - men vår juletreplantasje er et stykke unna, så jeg tror nok ikke drar for å merke for så å komme tilbake senere og hogge - det må bli alt på samme dag. Hvor lang tid i forveien blir juletrær hogget? kan vi trygt dra og hogge et i begynnelsen av desember og tro at det vil holde på nålene ut jula?

Det er vel det de gjør med alle juletrærne som selges utfor butikker og sånn? De ble jo ikke akkurat hugget dagen før, vil jeg tro..? Men jeg vet ikke... Vi hugger vårt en dag og to før vi skal ha det inn.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 21:38   #418
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.651
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Jeg svipper innom her og blir helt sjokkert over hvor lenge folk har holdt på å tenke på og forberede jul!! Har ikke tenkt på det i det hele tatt jeg.... ferdig med julegavene? Hæ??? Fått kalenderne??

Når starter du da?

For meg som er alene med med to barn og i full jobb er det greit å starte tidlig. I desember er det mange bursdager, det er avslutninger her og der, og jeg hadde ikke rukket å ordne alt om jeg skulle vente helt til advent. Det hadde i alle fall blitt skikkelig stress.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 20:52   #419
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.968
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

Skjønner deg, Cumulus. Jeg har ikke tenkt på jul engang. Jeg har ikke noe særlig å ordne heller. Har kuttet voldsomt på gaver, og de få vi kjøper, kan mannen fikse en ettermiddag i desember. Jeg hater å gå i butikker. Julekalender? En pose twist, én hver dag. Julekaker? Overskuddsprosjekt. Gjøres kun hvis jeg har lyst. Julemat handles en gang før julaften. Klær? Bruker det vi har.

Tipper vi ordner dette den siste uka før jul. Jeg skjønner virkelig ikke hva alle stresser med, med mindre de "må" kjøpe en haug med gaver.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 21:06   #420
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.086
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Poenget er vel at de som starter tidlig ikke stresser, men gjør ting i ro og mak så det blir rolig frem mot jul. Jeg synes det høres kjempedeilig ut, og kjente i fjor da jeg var relativt tidlig ute at det ga veldig ro i desember til andre aktiviteter.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no