Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vi som fascineres av Finn (V)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-23, 10:37   #401
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.273
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Det er bare å kle seg godt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-23, 10:58   #402
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.463
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Uten at jeg har inngående kjennskap til skogfinsk kultur, så tenker jeg at denne byggestilen og tennisbane osv faller langt utenfor, så hvorfor de har valgt å bruke det begrepet i en bildetekst forstår jeg ikke helt. Er det salgsfremmende?

De henviser jo til området, ikke huset og tennisbanen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-23, 11:02   #403
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.256
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Uten at jeg har inngående kjennskap til skogfinsk kultur, så tenker jeg at denne byggestilen og tennisbane osv faller langt utenfor, så hvorfor de har valgt å bruke det begrepet i en bildetekst forstår jeg ikke helt. Er det salgsfremmende?

Tror de tenker området generelt. Huset er jo et sånt svensk, delvis prefabrikkert hus fra en sånn «herskapelig»-husleverandør. Syns det er ganske corny, og unorsk, å kalle det «herregård», og så fniser jeg over at man kaller en ås-side et godt stykke utenfor sentrum for «Kongsvingers mest fasjonable strøk», uten at jeg er kjent i Kongsvinger, da. Men ser at nabohuset er i samme «herskapelig og med søyler»-stil.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-23, 11:21   #404
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.530
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Jeg skjønner at dette huset og naboens ikke er skogfinsk stil, poenget mitt var at de "skryter" av å ligge på høyden med utsikt over skogfinsk kultur liksom. Var noe kolonistisk ved denne kombinasjonen. Hadde de villet ære skogfinsk kultur så hadde eiendommen sett helt annerledes ut, tror jeg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-23, 11:23   #405
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.490
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Åh, det huset har jeg jo sett bli bygget! "Kongsvingers mest fasjonable strøk" Mulig det stemmer, men det sier vel i så fall ikke så mye.

Jeg husker ikke hvem det var som bygde det, men det var da vel en vellykket forretningsmann av noe slag?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-23, 11:30   #406
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.463
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg skjønner at dette huset og naboens ikke er skogfinsk stil, poenget mitt var at de "skryter" av å ligge på høyden med utsikt over skogfinsk kultur liksom. Var noe kolonistisk ved denne kombinasjonen. Hadde de villet ære skogfinsk kultur så hadde eiendommen sett helt annerledes ut, tror jeg.

Ja, absolutt kolonistisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-23, 12:02   #407
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.723
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Åh, det huset har jeg jo sett bli bygget! "Kongsvingers mest fasjonable strøk" Mulig det stemmer, men det sier vel i så fall ikke så mye.

Jeg husker ikke hvem det var som bygde det, men det var da vel en vellykket forretningsmann av noe slag?

Det var vel da det ble fasjonabelt. Da dette huset ble bygget.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-01-23, 12:07   #408
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.256
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Da skjønner jeg hva du mener og er helt enig, -ea-!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-23, 13:47   #409
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.674
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg skjønner at dette huset og naboens ikke er skogfinsk stil, poenget mitt var at de "skryter" av å ligge på høyden med utsikt over skogfinsk kultur liksom. Var noe kolonistisk ved denne kombinasjonen. Hadde de villet ære skogfinsk kultur så hadde eiendommen sett helt annerledes ut, tror jeg.

Dessuten er det et godt stykke derfra til Finnskogen, der skogfinnene faktisk bodde, så det er ganske far fetched uansett.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-23, 23:23   #410
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.853
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Åh, det huset har jeg jo sett bli bygget! "Kongsvingers mest fasjonable strøk" Mulig det stemmer, men det sier vel i så fall ikke så mye.

Jeg husker ikke hvem det var som bygde det, men det var da vel en vellykket forretningsmann av noe slag?

Tydeligvis en banksjef av et slag som er selger. M. frue.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-23, 05:36   #411
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.853
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

For vanlige folk er det viktig å ha masse bilder av boligen på Finn. For andre er det bare 11, og serious enquiries only. Men det skal altså være 6 soverom, hver med ensuite og balkong. Så da så.

Rent bortsett fra at man ikke har pengene, og er pragmatiker og først og fremst tenker på renhold og vedlikehold, så er det jo nice.

https://www.finn.no/178701855

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-23, 06:29   #412
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.853
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Det er vel noe av det merkeligste jeg har sett på Finn. Men har du en nyslaktet sau har du nå muligheten.

https://www.finn.no/289300181

Hvorfor har de ikke kontaktet et slakteri, om det er forskning? Hvor mye hjemmeslakt av sau er det egentlig? Og hvem er disse gutta, Krystian og Bernard? Så mange spørsmål.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-23, 09:45   #413
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.674
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Den svære villaen har ligget på Finn og vært med i denne tråden flere ganger før. Rart, jeg trodde sånt ble solgt utenfor det vanlige markedet?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-23, 11:40   #414
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.530
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Snodig med sauen, ja. Tipper det er snakk om et kunstprosjekt, musikkvideo eller performance av noe slag.
Tror ikke slakterier lar folk få/kjøpe hoder eller andre deler av slakt. Har hørt en historie fra for lenge siden da et slakteri lot noen kjøpe grisehode, og det viste seg å bli brukt på en scene i en setting der slakteriet ikke ville gitt ut noe som helst om de ante hva det skulle brukes til.

Så forskning, haha!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-23, 11:44   #415
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.490
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Jeg tenkte umiddelbart medisinstudenter på tynn is før anatomieksamen.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-23, 16:19   #416
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.273
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Flott eiendom, men skulle bodd der måtte ha kjøpt masse ting sånn at det ikke så veldig spartansk ut.

https://www.finn.no/287908084

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-23, 16:33   #417
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.730
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

35 millioner for en tomannsbolig ? Får man hele ?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-02-23, 17:21   #418
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.256
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

På Snarøya, med strandlinje og brygge. Og egentlig en stor enebolig som deler en vegg med nabohuset. Beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-23, 22:39   #419
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.853
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Ja, selve huset var da helt ordinært. Og enkel garasje !?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-23, 09:46   #420
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.580
Blogginnlegg: 809
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Retro: https://www.finn.no/realestate/homes...kode=290986286

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no