Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva bakte du sist?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-11, 15:31   #401
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bakte du sist?

Brød. Baker to ganger i uka.

Gammel 09-03-11, 15:33   #402
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Har nettopp tatt ut Brownies ut av stekeovnen. Totalt mislykket men god på smak.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 09-03-11, 15:52   #403
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Pizza! Til lunsj! :crazy:

rajraj er ikke aktiv  
Gammel 09-03-11, 17:09   #404
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

super scones med speltmel, gulrøtter, banan, hamp protein

Nip er ikke aktiv  
Gammel 11-03-11, 18:32   #405
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

64 pizzahorn, med diverse fyll.

Gammel 11-03-11, 20:40   #406
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Amerikansk eplepai

Guttemammis er ikke aktiv  
Gammel 12-03-11, 08:48   #407
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kokosbrød og ananas pai (uten hvitt sukker, hvetemel, egg og melk)

Nip er ikke aktiv  
Gammel 12-03-11, 23:37   #408
Nip

Standard

Super rundstykker

Nip er ikke aktiv  
Gammel 12-03-11, 23:40   #409
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Isets foccacia, som i dag ble meget bra!
Har satt deig til "No-knead-bread" som jeg skal steke i morgen.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 13-03-11, 20:55   #410
Krem

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Polarbrød i dag, og klargjort til Mims hellebrød i morgen.

Krem er ikke aktiv  
Gammel 13-03-11, 21:00   #411
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

I dag bakte jeg sukkerbrød, som jeg brukte til å lage en slags trifle av, sammen med plain sjokoladekake (som jeg hadde i fryseren), bringebærcoulis, sjokolade og krem.

rajraj er ikke aktiv  
Gammel 13-03-11, 21:17   #412
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Polarbrød i dag, og klargjort til Mims hellebrød i morgen.

Er polarbrødene grove? oppskrift?

Nip er ikke aktiv  
Gammel 13-03-11, 23:57   #413
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Stekte no knead-brødet i dag, og du hellige jul for en genial måte å lage brød på! Saftig, luftig og sprøtt til tusen! Neste gang skal jeg prøve meg på en litt grovere variant.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 18-03-11, 09:19   #414
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rundstykker

Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 18-03-11, 13:12   #415
Nip

Standard

Jeg prøver meg på røbetsnurrer nå, de skal snart inn i ovnen. Det blir spennende

Nip er ikke aktiv  
Gammel 18-03-11, 20:33   #416
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Jeg prøver meg på røbetsnurrer nå, de skal snart inn i ovnen. Det blir spennende

Oppskrift?

rajraj er ikke aktiv  
Gammel 18-03-11, 22:38   #417
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Oppskrift?

Jeg kan legge det ut i bloggen min i morgen med bilde

Skal se om jeg rekker å legge oppskriften her nå

Nip er ikke aktiv  
Gammel 18-03-11, 22:50   #418
Nip

Standard

En annen variant på "pizzasnurrer"

50 gram gjær
5 dl melk
3 ss rapsolje
1,5 ts salt
1 ss honning
6 dl siktet speltmel
5 dl grovt spelt

Fyllet:
3 små eller 2 litt større rødbeter
3 små rødløk
2 ts timian
3 ss rapsolje
litt salt
1,5 dl gresskarkjerner

Pensling:
1 egg
gresskarkjerner

-Varm melken til fingervarme og ha det i en bolle, smuldre gjæren og rør godt. Ha så i olje, salt og honning. Tilsett melet og elt deigen godt. Dekk til bollen med plast i 40 minutter.

- Skrell og riv rødbetene grovt, finhakk løken. Stek dette i en stekepanne med oljen og tilsett timian, la det stå i ca 10 minutter, pass på at det ikke blir brunt. Ha i litt salt

- Elt deigen lett, og del den i to deler. Kjevle ut ett rektangel (ca50x30) og fordel halvparten av rødbetrøren over. Rull dette fra langsiden til en pølse og del den i ca 20 biter. Gjør det samme med delen som er igjen. Legg bitene på en stekeplate med bakepapir, dekk det til og la det heve i 30 minutter til

-Pensle med egg og ha over litt gresskarkjerner på snurrene.

- Stekes i 8 minutter i forvarmet ovn på 250 grader. Avkjøles på rist

Bilde kommer i morgen i bloggen min

Nip er ikke aktiv  
Gammel 19-03-11, 09:37   #419
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Jeg har aldri vært noe flittig å bake, men i det siste har jeg ikke bakt noe som helst. Er blitt fryktelig lat å bake etter at jeg har lagt om kostholdet. Så jeg er bare innom tråden for å sikle litt.

Ema er ikke aktiv  
Gammel 19-03-11, 12:34   #420
Ivars_mamma
We weren't born to follow

Ivars_mamma sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Nettopp ferdig med soaked chocolate cake og skal straks bake Isets focaccia. Gleder meg til å servere begge deler for gode naboer i kveld.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:32.