Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-12, 18:04   #1
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Dette strikker jeg. Bare i guttefarger. Grå, lyseblå, natur og eplegrønn.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg teppe2.jpg (129,8 KB, 25 visninger)
Vanilja er ikke aktiv  
Gammel 02-01-12, 22:07   #2
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er ikke så veldig vanskelig, men det er litt tidkrevende. Først strikker du firkanten i midten, så strikker du hver bølgeside for seg selv. Til slutt er det å strikke på takkekanten som går rundt hele, og så syr man sammen mellom bølgene til slutt. Her er så langt jeg har kommet på mitt, jeg er ferdig med to takkekantsider og har sydd sammen de to sidene.

Jeg strikker i new zealand lammeuld, som er litt likt nøstebarngarnet. Oppskriften er her:
http://www.udeoghjemme.dk/Artikler/A...s%20svoeb.aspx

Gammel 03-01-12, 21:31   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Begynt på arm nr to til junior`s genser.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 03-01-12, 21:38   #4
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg må ha litt annen strikk og, så jeg har lagt opp til et Wandering the Moor i oransjemelert, selvfarget new zealand lammeuldgarn.

Gammel 07-01-12, 20:05   #5
Tinka

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ferdig med juniors genser og sokken til gipsfoten han får til uken etter operasjonen, så nå er det grytekluter(julegaver)

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 07-01-12, 20:27   #6
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julegaver? My god, du er god på planlegging!

Gammel 07-01-12, 20:52   #7
Tinka

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Julegaver? My god, du er god på planlegging!

Jepp, med 40 stk å strikke til, da må det planlegges i god tid, så jeg begynte 1. juledag på dette årets julegaver;-)

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 07-01-12, 21:18   #8
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Jepp, med 40 stk å strikke til, da må det planlegges i god tid, så jeg begynte 1. juledag på dette årets julegaver;-)

40 stykker? Det var jammen mange.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 07-01-12, 21:50   #9
Tinka

Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

40 stykker? Det var jammen mange.

Det er mange, men jeg koser meg veldig når de er så fornøyde at de vil ha hjemmestrikket år etter år.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 07-01-12, 21:48   #10
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg skal også strikke mange julegaver i år! og skal begynne så fort jeg er ferdig med heldressen fra Rauamaull http://www.raumaull.no/media/110256-02_209R_Baby_3.pdf modell 209-8. Bare i mørk lilla + natur

Jeg anbefaler Marte Helgetun sin side. Hun har mange fine oppskrifter! Har veldig lyst å strikke den pungen til mange

Gammel 07-01-12, 21:50   #11
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

Jeg skal også strikke mange julegaver i år! og skal begynne så fort jeg er ferdig med heldressen fra Rauamaull http://www.raumaull.no/media/110256-02_209R_Baby_3.pdf modell 209-8. Bare i mørk lilla + natur

Jeg anbefaler Marte Helgetun sin side. Hun har mange fine oppskrifter! Har veldig lyst å strikke den pungen til mange

Linken din til Marte Helgetun virker ikke!

amylin er ikke aktiv  
Gammel 07-01-12, 21:51   #12
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg holder på med boblekjole til Lillesøster.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 07-01-12, 21:52   #13
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har planer om å produsere mer i 2012 enn noensinne, har tydeligvis blitt påmeldt julemesse i bygda her allerede, og fått beskjed om at jeg skal stille med både smykker, syprosjekter og strikketøy.

Hva skal jeg strikke da? Som er lettsolgte, og ikke altfor komplisert? jeg har ei god oppskrift på babysokker/tøfler som jeg kan lage flere av, men hva ellers? Jeg er på luekjøret, det pleier være lettsolgt

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 07-01-12, 21:55   #14
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Serafin: Så fin kjole! Oppskrift??

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 07-01-12, 21:55   #15
Serafin

Serafin sin avatar

Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Serafin: Så fin kjole! Oppskrift??

pickles!

http://www.pickles.no/enkel-boblekjole/

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 07-01-12, 21:55   #16
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Jeg har planer om å begynne med julegaver snart jeg også.
I år ga jeg bort endel skjerf, jeg må finne på noe nytt i år.. Men hva? Helst noe som ikke tar vinter og vår.

Unger har fått halser og votter før..
Er vel 2 jenter på 4 og 6 år, en gutt på nesten 4 år, ei jente på 11 år, gutt på 9 år, og forhåpentligvis 2 småttiser, type baby som ikke er laget enda.

Og 5-6 venninner..

2 brøder med koner..

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 07-01-12, 22:08   #17
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Hva med luer, Serafin? Eller sokker?

amylin er ikke aktiv  
Gammel 07-01-12, 22:10   #18
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Begge deler er to ting jeg ikke har prøvd meg på.

Luer er egentlig bare tull at jeg ikke har prøvd meg på. Jeg må bare finne en ok oppskrift..

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 07-01-12, 22:13   #19
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Luer er artig, og enkelt!

Søk på Perulue, kjempefin lue til jenter

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 07-01-12, 22:14   #20
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Synes disse fiskeluene er utrolig morsomme og har strikket en Nemo-type til lillegutt og en i en haug med farger til tulla. Ikke mine luer.

Oppskrift på Knitty.com

amylin er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.