|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#401 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærerstreik!Når jeg leser kommentarer i VG og Dagbladet (Jeg vet at jeg er teit som gjør det) så får jeg nesten lyst til å slutte som lærer. Jeg tar all dritten personlig kjenner jeg. |
|
|
|
|
#402 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Lærerstreik!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#403 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Lærerstreik!Blodtrykket mitt tåler ikke VG/Dagbladet-kommentarene, altså. |
|
|
|
|
#404 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Lærerstreik!Jeg er tatt ut fra mandag, men skulle som deg rine ønske at de kunne brukt sommeren på å bli enige om ett eller annet. |
|
|
|
|
#405 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Lærerstreik!Jeg har også lest kommentarfeltene, og kjenner for første gang at jeg blir preget av dem. Dessverre. |
|
|
|
|
#406 |
|
Er frisk!
|
Sv: Lærerstreik!Orker ikke lese kommentarfeltene, blir både preget og lei meg. Det er jo ikke rart KS føler de kan herse med oss når så mange går rundt og mener sånt om jobben vi gjør. Det føles personlig når jeg vet jeg har jobbet meg inn i en vegg (en stor og en liten) to ganger og at antall timer og grad av engasjement for jobben min er så høyt.
|
|
|
#407 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Lærerstreik!Jeg er heldigvis ikke tatt ut i streik ennå, ungene er heller ikke rammet. Jeg teller ned til konflikten er over (jeg tipper tvungen lønnsnemnd), og då er det farvel til UtdNningsforbundet for min del. Personlig mener jeg Utdanningsforbundet selv har "æren" for at kommentarfeltene bugner over av eder og galle over lærerne, de klarer rett og slett ikke formidle sakens kjerne godt nok og lærerne blir framstilt som en gjeng med sutrete som er livredd for at 8-15 jobben og 11 uker med ferie i løpet av et år skal gå fløyten. Og da får man jo sympati om man streiker. |
|
|
|
|
#408 |
|
Er frisk!
|
Men hvilke lærere er det som har 8-15-jobb i dag? Ikke en sjel hos oss i hvert fall, det vanlige er 8-17 ++ bortsett fra meg og to til som henter i barnehage 16.30 og dermed må ta enda mer med hjem. Men jeg retter f.eks alle matteprøver den dagen de avholdes. Det bruker jeg hele kvelden på - og da kan elevene få prøva igjen dagen etter og på den måten lære mer siden all forskning viser at avstanden i tid mellom avholdt prøve og tilbakemelding er avgjørende.
|
|
|
#409 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Lærerstreik!Mange lærere har ikke bunden tid alle dager. Jeg har arbeidstid til 14.30 tre dager pr uke og det er mange med meg. Men poenget er at UDF ikke klarer å tale medlemmenes sin sak på en slik måte at folk flest skjønner at lærerne ikke bare har fri og ferie. |
|
|
|
|
#410 |
|
Er frisk!
|
Jeg er helt enig i at Udf ikke klarer å få fram poengene.
|
|
|
#411 |
|
Ad astra
|
Sv: Lærerstreik!Bare få skoler i mitt fylke ble tatt ut, og så langt er vi ikke påvirket i det hele tatt...Jeg håper jo det ikke blir ytterligere opptrapping, og jeg er egentlig ikke så veldig tilhenger av streik, men i dette tilfellet støtter jeg streik. Jeg har en del lærere i omgangskretsen, og jeg tror virkelig ikke at det som skisseres for fremtiden fra arbeidsgivers side vil gagne elevene.
|
|
#412 |
|
Dig for victory!
|
Jeg prøver å holde meg unna kommentarfeltene, for jeg veit at det går inn på meg. Hadde det enda bare vært kommentarfeltduster, så... De holdningene som kommer fram der har vi møtt i årevis, det er jo ikke noe nytt. Til og med her inne, skjønt, det har faktisk vært mer forståelse å spore her under denne konflikten. Men det et ikke noe nytt her, heller. Da jeg meldte meg inn på forumet i 2009, var det for å kommentere i en tråd om norsk skole. Jeg fikk opptil flere prikker av typen "Takk for at du gidder. Vi andre orker ikke mer". Seinere har jeg sendt noen sånne sjøl... Når jeg møter nye folk gruer jeg meg nesten til å si hva jeg jobber med, for det er sjeldent noe positivt å få høre. Det står jo ikke noe nytt i kommentarfeltene akkurat, vi har hørt alt før mange ganger.
|
|
|
#413 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Lærerstreik!Og der var det kommet flere kommentarer mens jeg knøla med sutrete baby (tross alt sønnen til en lærer, så har vel noe å slektes på). Enig. Jeg er veldig glad jeg ikke er organisert i UDF. Jeg river meg i håret hver gang de uttaler seg i mediene.
|
|
|
#415 |
|
Dig for victory!
|
|
|
|
#416 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Lærerstreik!Barnas skole er foreløpig ikke rammet. Få skoler i Vest-Agder, og flest vgs, sammenlignet med f.eks Aust-Agder.
|
|
#417 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Lærerstreik!Fra kommunens hjemmesider:
Ergo må vi være forberedt på at også barneskolene kan rammes ila. kort tid.
|
|
#419 |
|
By the Sea
|
I dag har jeg etterlyst slagord med enkelt, klart og fengende budskap som kan slås opp her og der og spres i media og sosiale medier - Jeg fikk umiddelbart svar fra en i UDF som sa at de er i ferd med å utarbeide dette nå, og at det vil være oss medlemmene i hende veldig snart.
|
|
#420 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lærerstreik!Mannen i huset er tatt ut i streik. Min snart-nybakte ungdomsskole-sønn er også rammet.
![]() |
|
|