|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?
I en av kommentarene lenkes det en bedre artikkel i bmj tror jeg. Nå vil ikke dette brettet la meg lese kommentarene på nytt og jeg finner ikke artikkelen igjen. Den har noen poeng, både gode og dårlige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?Fant den: Why we should allow performance enhancing drugs in sport |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?Dersom det blir tillatt å dope seg vil det vere umulig å drive med toppidrett uten å bruke doping. Sponsorar vil søke mot dei som doper seg sidan det er der det er mest å hente. Dermed vil ikkje dei som velger å avstå frå doping ha økonomi til å holde på på toppnivå. Så då kan vi likegodt slutte med toppidrett etter mi meining. Det er usunt nok som det er uten doping.
![]() |
#4 |
Sviiisj!!
|
Ikke sant!
![]() |
#5 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?Skal man ut og kjøre bil etter å ha tatt en ny medisin så er det vel naturlig å sjekke ekstra om det er advarsel mot dette. Man overser i alle fall ikke varseltrekanten på pakken.
![]() |
#6 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?Jeg synest det virker veldig rart hele greia. Når merkingen er så tydelig som den er og to personer som har den kompetansen de har om dette så blir det rart. Men på den annen side så tror jeg egentlig ikke hun har gjort det med overlegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ferdiglada
![]() Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?At Johaug ikkje la merke til dopingadvarselen er på lik linje med at eg ikkje skulle lagt merke til at det sto et digert merke med forbudt for barn under 18 år på en medisin til ungane mine. Og å snakke om at merkinga kunne vere forvirrande? Kom an, er det noko desse her skal ha koll på så er det vel merking når det gjeld doping!?
![]() |
![]() |
#11 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?Leste en overskrift nå (ja, jeg vet). 2 måneders utestengelse. Rettelse: suspendert.
![]() |
#12 |
Personlig pessimist
|
To måneders suspensjon i påvente av domsavsigelse.
![]() |
![]() |
#13 |
guru advisor
|
![]() Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?Dette var bra skrevet, av Jan Schmid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?Tvert i mot, benskjørhet er en vanlig bivirkning ved (langvarig) steroidbehandling, vel?
![]() |
#15 |
Personlig pessimist
|
![]() |
![]() |
#16 |
~~~~~~~
|
Det styrker i hvertfall Johaugs sak - ettersom hun hadde 2 brudd i hånden i fjor så er det ikke noe hun ønsker å dytte i kroppen vil jeg tro.
![]() |
#17 |
Ser lyst på livet
|
Eller så har hun brukt dette over lengre tid, og salven er en cover-up. *usikker* |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?Hvordan kan hun ha brukt Clostebol over lengre tid, når hun aldri har hatt positiv test før? Så vidt jeg forstod så er ikke de fire månedene mellom de to siste testene spesielt lenge.
![]() |
![]() |
#19 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Det er fullt mulig å dope seg systematisk i årevis uten å avlegge en positiv dopingprøve. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Panzerekstremfeminist
|
Ja vel? På anabole steroider?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |