![]() |
#401 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Jeg var litt skuffet etter å ha sett bare klippet. Litt tom lizzom. |
![]() |
![]() |
#402 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Og så håper jeg det ikke blir Even neste runde. Vil gjerne ha noe litt "lettere". |
![]() |
![]() |
#403 |
villende
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Veldig fin slutt. Ikke minst det at de fikk frem poenget med at Isak er komfortabel med seg selv. Og det var godt å se at jentene. Jeg har savnet dem veldig denne sesongen. Magnus-sesong hadde sikkert vært bra, det. Men jeg vil heller ha Vilde eller Sana. |
![]() |
![]() |
#404 |
One of These Days
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Even ser jo ikke direkte i kamera, han ser på Isak. Isak ser ikke i kamera. Jeg trodde ikke vi kom til å få noen som så rett i kamera igjen, siden Andem har sett at fansen har tatt det hintet for lenge siden. |
![]() |
![]() |
#406 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Jeg trenger ikke skrive noe som helst, jeg kan bare sitere amylin. Fin slutt. Isak står trygt i seg sjøl med venna sine i ryggen og er klar for det som måtte komme.
![]() |
#407 |
guru advisor
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Jeg likte slutten. Den var uventa, men naturlig. Og det var som om Andem slo av skjermen for oss, og gav oss et spark bak. Ut og leve, og ut og ta tak i vårt eget liv! |
![]() |
![]() |
#408 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Ingen fleire enn meg som tenkte tanken på at Even kjem til å dø? Eg var banna bein sikker på at siste scene var at han slapp seg ut for et tak elns. Spesielt etter Isak sin "ingen veit kven som er død i morra...".
![]() |
#412 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000
Den tanken har aldri slått meg. Selv ikke i o helga natt-klippet. Skjønte etterpå at "alle andre" hadde tenkt sånn da, og når jeg så det en gang til skjønner jeg jo hvorfor. Jeg har bare hele tiden vært overbevist om at det skulle gå bra, så at noe så drastisk skulle skje var liksom helt uaktuelt.
#413 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000I norsk media er vi utrolig varsomme med å snakke om selvmord på grunn av smitteeffekt, så det er helt utenkelig at det skal gjøres i en ungdomsserie som har så enorm gjennomslagskraft. Det ville bare ikke skjedd.
![]() |
#414 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette. Helt utenkelig.
#415 |
Smugleser
|
Enig.
#416 |
villende
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Den ferden mot å bli voksen som disse ungdommene går igjennom er urolig fin å følge med på. Jeg syns derimot det var viktig, og riktig, at Isak ikke tenkte at dette var mannen i hans liv, etter det de to har vært igjennom de siste ukene. |
![]() |
![]() |
#417 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Eg har tenkt på dette med sjølvmord som tema frå Romeo og Julie-referansene. Både då Isak la seg ned på fortauet, då det var snakk om pillene til Linn, då Even gjekk frå rommet og nå dei siste klippa, har eg lurt på om derre kom til å bli tematisert. Spørsmålet er om det lar seg gjere innafor Vær varsom-rammene, som Input nevner. Men for min del har absolutt frykten for sjølvmord vore ein del av denne serien.
![]() |
#418 |
Librocubicularist
|
Ja. Det tenkte eg og. Eit sunnhetsteikn og litt om perspektiv. Og dette med å ta vare på øyeblikka. Det er ganske langt unna dei bekymringane han har hatt tidlegare.
![]() |
#419 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg tror nok at det har vært med hensikt og at det er omtrent så langt som de kan gå.
![]() |
#420 |
Librocubicularist
|
Ja, det trur eg og. Og på ein måte trur eg det å ha denne frykta hengande over publikum har vore med på å vise oss korleis det kan vere å vere pårørande og å gå med denne frykta for kva som kan komme til å skje.
![]() |
|
|