Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-23, 00:24   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Wow, Che, flotte bordkort!

Gammel 01-05-23, 00:54   #2
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Fine bordkort Che.

Gammel 01-05-23, 07:23   #3
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ohh, nydelig.

Her blir det enkelt, en blå firkant brettet i to, konfiemanten vil skrive selv, og han har.... Ikke en nydelig håndskrift.

Gammel 01-05-23, 10:24   #4
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det blir enkle bordkort her også, og det samme med serviettbretting.

Gammel 01-05-23, 11:09   #5
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror egentlig selve selskapet er under kontroll. Har papirduk og en løpet, har lys og servietter og snart bordkort.

Ok, talen er ikke i boks, og dersom det skal være bildepresentasjon til så er det ikke det i boks heller.

Jeg skal bake et par kaker og koke gele, må kjøpe inn gele da. Mannen skal lage sjokolademousse.

Maten har jeg rimelig mye kontroll på, dvs, mamma har. Jeg nå skaffe noe vegetar-"burger", og det er diverse mat som må kjøpes sånnsett, men det kommer seg nok i havn.

Det jeg er mest på etterskudd med er å rydde huset. Vi har ikke festen hjemme da, men det blir jo litt mer folk i huset uansett.

Gammel 01-05-23, 12:18   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke helt hva jeg ikke har kontroll på, men jeg tenker det meste kan ordnes til uka. Vi får nøklene til lokalene fredag ettermiddag og mange har sagt at de kan hjelpe til. Da tenker jeg det er nok i boks.

Jeg tror jeg har landet på at jeg dropper tale. Orker ikke.

Gammel 01-05-23, 12:22   #7
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Konfirmasjon blir det jo uansett, så bedre å senke skuldrene og velge det man selv synes er viktigst.

Gammel 01-05-23, 19:34   #8
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Det går fort mot den store dagen her også og alt annet rundt.
Jeg har fått satt bort alt av kakebaking og pynting av disse heldigvis. Helgen har gått til å utarbeide bildefremvisning, konfirmanten ønsker ikke taler eller sanger, men en sånn bilde sak gikk fint. Så da gjelder det å få laget et fin sak som ikke er for kort, lang eller kjedelig.

Servietter, kunstige blomster, løper og bordkort er i hus. Blomster er bestilt og skal hentes på fredag. På lørdag er alt over og jeg skal nok en gang lure på hvorfor jeg gadd å stresse.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-23, 14:11   #9
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Det er heldigvis langhelg før konfirmasjonen. Hvis jeg handler en del denne uka og helgen så tror jeg testen ordner seg. Dukene kan strykes og henges i skapet så er de klare. Tror jeg skal kjøpe nytt strykejern, det vi har henger ikke sammen.

Konfirmanten vil ha en quiz. Det får vi ordnet.

Gammel 02-05-23, 14:41   #10
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Det gikk fint! Dekket og pyntet, med hjelp fra svigers fredag ettermiddag. Ble litt stress med plasseringen da jeg så at det ikke passet med hestesko i lokalet, og de nøye plasserte gjestene i stedet skulle fordeles på tre langbord. Bonusen ble at de to inviterte vennene fikk sitte tett på konfirmanten, ulempen ble at jeg fikk ansvar for det ikke så pratsomme gamlishjørnet...

Den bestilte maten kom i god tid og alt smakte godt! Og det var rikelig igjen til restefest dagen etter. Flere av gjestene hadde med nydelige kaker, og alle gjestene både store og små fant noe de likte godt. Mannen og jeg fikk mye skryt for talen vår, vi er litt satt ut selv fordi vi mener at den var helt grei. Mulig skrytet har litt mammapreg da det var våre mødre som skrøt talen opp i skyene. Bror og besteforeldre hadde også fine taler, som vi kom gjennom tross litt liv og leven fra de 4 3-åringene som var blant gjestene. Man skal aldri undervurdere å ha tilgang til duplo og bordtennisbord.

På et tidspunkt var 3-åringene ryddet av veien og det var akkurat passe mange voksne gjester igjen slik at vi fikk ryddet bord og lokalet tilbake til start. Kl. 21. var det endelig av med bunad og beina i sofaen. En virkelig fin dag ble det for både konfirmanten, gjestene og oss foreldre.

I løpet av dagen oppdaget jeg 2 ting som var glemt:
1. melk til kaffen (heldigvis fantes små kaffemelk i lokalet)
2. sånn bok til å skrive opp gavene i, vi vet hvem som har gitt gaver fra kort og vipps, men ikke akkurat hvilken sum som kom fra de ulike.

Når det var "skandalene" tenker jeg vi sier oss fornøyd med en tvers gjennom vellykket fest. Så er det bare 4 år til neste gang.

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-05-23, 14:59   #11
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Gratulerer med vel overstått og vellykket konfirmasjon.

Kaffemelk er herved skrevet på listen.

Første kake, kransekake, er i boks (eller rettere sagt fryseren). Jeg har også bestilt marsipankake som hentes på morgenen på konfirmasjonsdagen. Salt snacks og sjokolade er også kjøpt inn, samt alt av brus/drikke, inkludert god kaffe (jeg har fått låne en stor moccamaster så kaffegjestene skal visst ikke lide noen nød likevel ).

Jeg har omsider funnet en bordplan jeg tror jeg kan leve med. Bord 2 får rett og slett bare bli litt blanding (både konfirmantens søskenbarn samt eldre slektninger), men alternativet er at ikke alle tanter og onkler får sitte ved hovedbordet så da får det bare bli slik. Det er uansett bare mens vi spiser og etterpå kan alle mingle og sette seg hvor de vil, inkludert i sofadelen eller ute på verandaen (krysser fingrene for sol og fint vær), og prate med hvem de vil. Og så har jeg skrevet bordkort og kort til buffeten og kakebordet så alle vet hva alt er.

Gammel 02-05-23, 15:45   #12
Malama

Malama sin avatar

Standard

Gratulerer med vel overstått.

Kaffimelk må vi huske ja. Svigermor må ha det.

Gavebok har jeg tenkt på, men ikke ordnet.

Gammel 02-05-23, 16:14   #13
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høres veldig bra ut, tink, gratulerer med overstått!

Gammel 02-05-23, 16:15   #14
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Gratulerer med vel overstått, Tink, så bra!

Gammel 02-05-23, 17:30   #15
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 59
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

2022-konfirmant her, men her vart gåvene ført inn i eit exel-skjema. Oversiktleg og fint, samt at den lista vart eit godt utgangspunkt for å halde orden på utsending av takkekort etterpå. Ikkje like sjarmerande som ei bok, men minst like praktisk. (Og boka eg skreiv navnefestgåvene inn i ligg i kjellerstova, har ikkje vore opna sidan den gong då i 2007.)

Uansett. Gratulerer og lukke til med konfirmasjonar, alle saman.

Gammel 02-05-23, 20:46   #16
Malama

Malama sin avatar

Standard

Ikke utenkelig at det kan bli elektronisk Gavebok ja, vi får se.

Listene fra dåpen er ikke sett på sidene vi skrev takkekort. Det er vel ikke boken fra bryllupet heller, men den hadde sin funksjon siden vi heller ikke åpnet alle gavene selv.

Gammel 02-05-23, 22:19   #17
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Er det egentlig viktig å huske hvilken sum man får fra hvem? Eller er det noen annen grunn til at dere noterer det ned?

Gammel 02-05-23, 22:20   #18
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Er det egentlig viktig å huske hvilken sum man får fra hvem? Eller er det noen annen grunn til at dere noterer det ned?

Syns det er veldig greit om man skal i annen konfirmasjon selv, så ser man litt om man er innenfor "norm" ved gave man selv skal gi.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-23, 09:16   #19
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Trangen til å notere kommer nok fra type dåp/bryllup da vi fikk gaver og ønsket å takke for "vasen" eller "voksiposen" i takkekortet. Nå er det stort sett penger uansett. Som Fintdethei er inne på så kan det være greit å få greie på "normen". Svigermor var fortvilet fordi hun ikke ante hva poden hadde fått av søskenbarnas besteforeldre på den andre siden. De skal nemlig gi til tilbake til søskenbarnas søskenbarn om få uker.

Innenfor min familie er det faktisk helt greit å spørre om sånt, når jeg selv har glemt hva jeg ga til niese for 4 år siden.

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-05-23, 22:19   #20
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Well done, Tink! Jeg var ferdig med yngste i fjor, og kjenner igjen følelsen når alt er overstått. Gleden til konfirmanten er verdt alt stress og orging i forkant.

Lykke til dere andre til helgen!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38.