|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2021Her er det minimalt med advent og julepynt idag. Har fått frem 4 kubbelys med 1-4 og det er det. Stjerna vår har tatt kvelden og fant ingen vi likte på senteret igår ettermiddag.Jo, også har jeg to amaryllis og en julestjerne innkjøpt. Og adventdvoksduken er på kjøkkenet.
|
|
#3 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Juletråden 2021Vi har hengt opp lys ute på et par busker og på verandarekkverket. Et par adventsstaker og stjerner/kranser er hengt opp i vinduene, adventsstaken med fire lys er satt fram og ellers så har jeg en del hvite juleblomster (amaryllis, julerose og svibler samt et par stuegraner). Lilla adventspynt har jeg aldri hatt. Vi bruker juleservise (frokostservise) hele desember. Jeg pynter nok mer til advent nå enn jeg gjorde for 10-15 år siden, så ja - jula starter nok litt tidligere. Nærmere jul kommer det frem litt mer pynt og noen hvite juleblomster erstattes med røde. Juletreet på loftstua pleier å dukke opp før midten av desember (jule-ivrige døtre sørger for det), mens juletreet på stua pyntes lille julaften
|
|
#4 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Juletråden 2021Jeg synes virkelig at alle må gjøre det de trives med. |
|
|
|
|
#5 |
|
koko
|
Sv: Juletråden 2021Uansett når og hvordan man pynter så er det i alle fall fint å skape stemning med passende musikk: (Kilde: youtube.com)
|
|
#6 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Juletråden 2021
En stjerne og noe perler i vinduet.
|
|
|
#8 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Juletråden 2021I helgen har jeg ordnet med adventslys inne og ute, kjøpt Kinder adventskalender til gutta og smågaver til kalenderen til mellomste (de får det de foretrekker). I tillegg har mannen bestilt julegavene på nett til barna. Når jeg oppsummerer sånn føles det som jeg jeg har fått gjort en hel del til å egentlig ha hatt en rolig helg.
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Juletråden 20211. søndag i advent er stas. Jeg er MYE mer glad i advent enn i selve jula. Her pyntes det ganske lite uansett, og særlig i år, for lillesøster er en sånn som plukker i fra hverandre alt mulig. Men det er likevel ikke aktuelt å finne frem all julepynten ennå, vi nøyer oss med stjerne i vinduet og adventsstake. Frokost med tenning av lys, gløgg og pepperkaker var innmari fint i morges!
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Juletråden 2021Da har vi vært på julegrantenning etterfulgt av adventskonsert inne. To unger i korpset så de har vært i aktivitet.
|
|
#12 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det har min x også gjort her. Fra 3,5 meter til 0.5.
|
|
#13 |
|
søt
Sv: Juletråden 2021Begge svigerinnene mine har pynta juletreet.
|
|
#14 |
|
Glad
|
Sv: Juletråden 2021Kasta de ødelagte stjernene fra i fjor, men tok vare på øedning og Lyspære. Men hvor la jeg de da? Ble søndag uten stjerner i dag, gitt.
|
|
#15 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Juletråden 2021Jeg har stjerner, både hengende og stående, adventsstake, både sånn med levende lys og elektrisk, jeg har tatt fram julekrybba, den andre julepynten får enda vente en stund. Jeg tar den fram når jeg har lyst. Jeg tenker at man bestemmer selv når og hvordan man vil ha det.
|
|
|
#16 |
|
søt
Sv: Juletråden 2021Jeg klager ikke! Jeg lurer på om vi bør endre tradisjonene i takt med resten av samfunnet.
|
|
#17 |
|
Tittel og tittel....
|
Hvorfor bør vi det? Kan man ikke bare ha egne tradisjoner uavhengig hva andre gjør?
|
|
|
#18 |
|
søt
Joda, men tradisjoner er jo ofte noe som er litt felles i samfunnet, og jeg har ganske små barn fremdeles, og da er det kanskje mer synlig at barna legger merke til at x har pynta til jul allerede og hvorfor har "alle andre" enn oss gjort det osv. Hvis det blir mer og mer vanlig å gjøre noe, så blir det jo til en tradisjon for "samfunnet". Når jeg var liten så gjorde alle dette likt. Pyntet juletre og til jul 23.des.
|
|
#19 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Juletråden 2021Nesj, julekvelden kommer brått nok på den kjerringa her som den gjør, så jeg har ikke behov for å begynne forberedelser og feiring enda tidligere.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 29-11-21 kl 10:23. |
|
|
|
|
#20 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Juletråden 2021Her er oversikten over alle julekalendere iår.
![]() |
|
|