|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#401 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Han er i hvert fall veldig tydelig på at at han ønsker seg en fredspris og at han selv mener at han fortjener den.
|
|
|
|
#402 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)I så fall, bør noen hviske ham i øret at for å få det til så må han sette hardt mot hardt mot Israel. Skal vi svelge DEN kamelen så må verden da for fanden få maks igjen for det!
|
|
|
#403 |
|
kamerat
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg vil heller legge ned hele fredsprisen enn å gi den til Trump. Uansett.
|
|
|
#404 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Tenk deg den tollsatsen vi får når han ikke får nobelprisen da. Vi husker jo Kina.
|
|
|
#406 |
|
kamerat
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Stønn.
|
|
|
#407 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg tenker det blir mer og mer sannsynlig at han får den. Og selv om det er helt grønnjævlig irriterende, er det et av de mindre problemene, dessverre.
|
|
|
#408 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)
Jeg sier meg enig i alt du skriver her. Jeg mener at det ikke er lov til å motta noen fredspris når man konstant oppfører seg som en drittsekk.
|
|
|
|
#409 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Nobelprisen har gått til mange dårlige mennesker tidligere. Men den er jo ikke en demokratisk styrt pris. Stortinget oppnevner medlemmene, men de er ikke bundet av verken regjering eller storting. Det blir spennende hva komiteen velger å gjøre de neste årene. |
|
|
|
|
|
#410 |
|
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Hvis man først skal være pragmatisk og dulle med egoet hans for at det ikke skal bli enda jævligere, er jo å gi ham fredsprisen det smarteste. |
|
|
|
|
|
#411 |
|
lider av tastleksi
|
Dette skremmer meg også. Og så går jeg rundt med en kokende Angry inni meg og har ingen å kjefte på.
|
|
|
#412 |
|
Introvert optimist
|
Nei, Nobelprisen deles ikke ut for enkelthendelser. Alt ses i sammenheng og alt han har satt i gang innenlands som er splittende kommer definitivt til fratrekk. Nobelkomitéen lar seg ikke snakke rundt når det gjelder 6. januar-angrepene.
|
|
|
#413 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Og, nominasjoner til årets pris måtte være hos komitéen innen utgangen av januar. Komitéen kan legge til flere i løpet av februar, men etter det kommer ingen flere til.
|
|
|
#414 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)At Obama fikk fredsprisen i et anfall av eufori eller hva det nå var som traff komiteen, var flaut.
|
|
|
#415 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Ja, ref. det jeg skriver over så må han ha blitt nominert i det øyeblikket han ble sverget inn som president. Det er bare dager mellom innsettelse og avslutning for nominasjon, så den utdelingen var bare tull, men harmløs da. Å gi Trump prisen ville jo bane vei for alle bøller i verden og ville frata prisen enhver legitimitet.
|
|
|
#416 |
|
Tidsklemma
|
Men han kan vel bli nominert til neste år? Eller i 2027..?
|
|
|
|
#417 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Det er jo bare løgn at han har stoppet kriger.
|
|
|
#418 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg har ikke turt å si det høyt og ikke lagt ut noe å SoMe i sommer, men ja, jeg har vært i USA i sommer (og besøkt familie)
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 19-08-25 kl 20:44. |
|
|
|
|
|
#419 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Interessant at du sier at du ikke har turt å snakke høyt om å være i USA, Fløyel. Jeg tenker at det kan være helt innafor og helt sikkert mange gode grunner til å dra til USA. Selv tenker jeg at jeg ikke hadde turt å prøve. Jeg har hørt for mange historier om folk som har blitt avvist på grensa, internert og deportert for å ha ytret meninger på sosiale medier som jeg deler. Jeg kommer ikke til å reise til USA under nåværende styre, og jeg har bedt ungene mine om heller ikke å tenke på å gjøre det. |
|
|
|
|
|
#420 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg tenker også som Heilo, jeg tør rett og slett ikke å reise.
|
|
![]() |
|
|