Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Ny tråd: Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-08, 23:10   #401
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Super bok. Husker jeg kjente meg godt igjen, som akademikerbarn vokst opp i et miljø av arbeiderklasse som helst ville være småborgere.

Ja, jeg liker den veldig godt. Har kommet halvveis nå, og tar meg i å ville bestikke barna så jeg kan lese i timesvis. Gaver og vasking av hus og sånn før jul er da oppskrytt?!?

Krem er ikke aktiv  
Gammel 07-12-08, 18:00   #402
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ha nettopp lest ferdig håndtering av udøde. Perfekt for meg som liker litt makabre historier.

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 07-12-08, 18:29   #403
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Snø vil falle over snø som har falt" av Levi Henriksen. Litt sånn feelgood-historie med underliggende krimtakter, fra bygdeNorge

Gammel 08-12-08, 22:46   #404
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kompani Orheim av Tore Renberg

Nora H er ikke aktiv  
Gammel 08-12-08, 22:56   #405
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha lest litt for mange bøker samtidig, har jeg nå bare "The Thunderbolt Kid" av Bill Bryson og "Hogwarth" av Terry Pratchett.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 08-12-08, 22:57   #406
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Etter å ha lest litt for mange bøker samtidig, har jeg nå bare "The Thunderbolt Kid" av Bill Bryson og "Hogwarth" av Terry Pratchett.

:kremter høyt og demonstrativt:

Gammel 08-12-08, 23:08   #407
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så du hadde svart, og så slo det meg. "NEI! DEN HETER JO HOGFATHER! "

(Ja, jeg ropte i tankene. Så det så. Hvor i alle dager fikk jeg Hogwarth fra?)

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 08-12-08, 23:10   #408
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Monster av Knut Nærum. Interessant.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 08-12-08, 23:20   #409
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Jeg har nærmest mistet leselysten etter å ha kjempet meg gjennom siste halvdel av Engelens spill for å se om den tok seg opp. For en turn-off.

Nå vil jeg lese noe som begeistrer meg ordentlig. Noen som har en sikker anbefaling?

Gammel 08-12-08, 23:22   #410
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

(Ja, jeg ropte i tankene. Så det så. Hvor i alle dager fikk jeg Hogwarth fra?)

Fra J. K. Rowling, antagelig?

Er forresten Thunderbolt Kid morsom? Jeg pleier å like Bill Bryson.

Gammel 09-12-08, 10:19   #411
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er det nesten 100 % lesetørke. Jeg pleier å lese på senga, men nå for tiden deler jeg seng med en liten baby, som sovner samtidig med oss (hvis vi er heldige), og da blir det dårlig med lesing (og andre aktiviteter som krever lys og bevegelse, for den saks skyld ). Trøsten er at det er en fase.

Men jeg leser for tiden Mo Hayder: The Birdman, men 60 sider på nesten 3 måneder kvalifiserer vel nesten ikke til lesing ... Ellers har jeg så smått begynt på Ellen og Heidi Linde: Resten av livet. Enkel chick lit om kjent tema.

Følger med i tråden og plukker opp tips.

Gammel 09-12-08, 10:28   #412
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lesetørke her også, gitt.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 09-12-08, 10:30   #413
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Nok en ørken melder seg.

Jeg klarer ikke komme på noe jeg har lyst til å lese engang! Det er jo katastråf!

Gammel 09-12-08, 10:39   #414
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Fra J. K. Rowling, antagelig?

Er forresten Thunderbolt Kid morsom? Jeg pleier å like Bill Bryson.

Fnis. Mye mulig.

Thunderbolt Kid er absolutt underholdende, ja. Jeg har fnist høyt opptil flere ganger.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 09-12-08, 10:48   #415
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Are Kalvø, Våre venner kinesarane

Jeg ler meg som vanlig fillete av Kalvø.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 09-12-08, 10:53   #416
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Are Kalvø, Våre venner kinesarane

Jeg ler meg som vanlig fillete av Kalvø.

Skulle akkurat til å si det - den som bare hadde ei ulest Kalvø-bok liggende! Harry, for eksempel, er jo helt ubetalelig.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 09-12-08, 11:15   #417
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Harry er fantastisk. Det at vi liker den sier kanskje litt om kjennskap til det han beskriver.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 09-12-08, 11:16   #418
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Harry er fantastisk. Det at vi liker den sier kanskje litt om kjennskap til det han beskriver.

Hææææ?

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 09-12-08, 11:34   #419
Sildre
Endelig på vei oppover!

Sildre sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Boka om Max Manus, "Mitt liv".
Gleder meg til filmen kommer!

Gammel 09-12-08, 20:01   #420
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal nå starte på Khaled Hosseinis A Thounsand Splendid Suns.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
bøker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:10.