Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-10, 17:17   #1
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Hvor?!

Salt er ikke aktiv  
Gammel 15-09-10, 17:39   #2
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært litt småpjusk i dag og har spist lite.

Frokost: Dobbel 0% yoghurt
Lunsj: Fløtekako med sukrinmelis og 3 Fiber balance knekkis med krydderost
Mellom: 1 rute 86% sjokolade
Middag: Tror det blir spekeskinke, salat og mozzarella + rømme
Kvelds: Kanskje bringebærsmoothie

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 15-09-10, 21:37   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde forresten mareritt i natt. Det er sjelden jeg drømmer, eller husker at jeg drømmer, men denne gjorde tydeligvis inntrykk. Spisdegslank.no skulle legge ned virksomheten. Tanken på et liv uten mandelbrødet derfra var traumatisk.

Gammel 16-09-10, 09:38   #4
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg inntar min lavkarbofrokost og vinker ha det til lavkarbo frem til søndag kveld. Storbyferie med mannen!

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 16-09-10, 10:27   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg inntar min lavkarbofrokost og vinker ha det til lavkarbo frem til søndag kveld. Storbyferie med mannen!

Det er deg vel unt og riktig god tur!

Jeg lurer bare på en ting: Hva slags konsekvenser får det å gjøre sånt? Sånn generelt, altså, jeg regner med du har reist og ikke kan svare nå. Blir dere dårlige? Går dere opp i vekt? Skjer det ingenting?

Jeg lurer fordi jeg allerede merker at lavkarbokosten gjør meg mindre sosial enn jeg pleide å være. Det er ikke alltid så lett som man tror å få tak i lavkarbomat, verken på besøk eller ute. Det KAN være det, men ikke alltid. Jeg har allerede fått høre at noen valgte å ikke servere meg noe på besøk fordi de ikke visste hva jeg kunne spise. Det er trist. Jeg kunne også tenke meg å skeie ut sånn, helt planlagt, men er usikker på om jeg hadde klart det på en storbyferie og ærlig talt vet jeg ikke om jeg hadde hatt lyst heller.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 16-09-10, 11:20   #6
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Skjer ingenting annet enn at jeg merker at jeg trives bedre på lavkarbo. Blir litt uggen. Men merker ingenting på vekta etter en dag eller to.

Frokost: Nøttebrød på 2 min med paprikapulver i, ost
Lunsj: Pai med brokkoli og salami, gresk dressing (spiser ikke bunnen) + Pepsi Max (har barselsebøk)
Mellom: Kaffe Latte
Middag: Steketorsk, råkostsalat, remulade

Salt er ikke aktiv  
Gammel 16-09-10, 17:24   #7
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Jeg tåler ingen utskeielser og kan fint legge på meg to kilo på en langhelg med det andre folk betrakter som “normalt” kosthold. Noe av det er vann som forsvinner igjen, men det tar gjerne en uke å komme ned på samme vekt som før.

Likevel velger jeg å skeie ut en gang i blant, og heller ta jobben med å gå ned igjen etterpå. Vi skal til svigers i helga og da orker jeg ikke takke nei til halvparten av det som blir servert.

Mistral er ikke aktiv  
Gammel 17-09-10, 20:42   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: To Nannahknekkebrød med brie og valnøtter i honning.
Lunsj: Tunfisksalat
Middag: Chili con carne-rester og et karinbrød. En skive altså. Med smør. Jordbæær til dessert. Plain.
Mellom: Tre Ritz-kjeks.
Kvelds: Lammegryte i leirgryte (lam, løk, gulrot, tomater etc. Ikke potet e.l.) Et glass rødvin,
Snacks: Jordbær.

Hvordan er det med vin? Den har jo ingen varedeklarasjon.

Sist redigert av Hyacinth : 17-09-10 kl 21:04.
Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 19-09-10, 21:02   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Jeg har spist lavkarbo frokost på hotellet hver dag og mesket meg med roastbiff, skinker, oster og agurk tomater. Til lunsj har jeg valgt grovt brød til salater (tunfisk salat en dag og omelett en annen dag). Til middag har jeg spist Biff tartar en kveld, det er jo veldig lavkarbo, løksuppe en kveld og i går ble det tapas. Da klarte jeg ikke å styre unna brød med aioli og patatas bravas.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 19-09-10, 21:47   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Synes du har vært knallflink. Tror ikke jeg greier det når jeg skla bo i egen leilighet i Danmark en uke.

I dag:

Frokost: Tre Nannahknekkebrød med baconost
Lunsj: Karinbrødskiver (2) med leverpostei og sylteagurk
MIddag: Masse indrefilet med oljebasert dressing og blomkål.

Er mett ennå, så vet ikke om det blir kvelds.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 19-09-10, 22:38   #11
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Synes du har vært knallflink.

Takk, der jeg ikke har vært fink har vært på flyplassene. Man er sulten og man grabber en baguette eller en ferdigpakket sandwich. Siden jeg tilstår så har jeg også drukket bittelitt cola og noen enheter med alkohol. Men jeg nekter å ha dårlig samvittighet eller noe, magen fkk svi ja, men jeg har kost meg!

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 19-09-10, 22:43   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ja, herregud, man skal virkelig kose seg, og planen min da jeg begynte med dette kostholdet var at jeg skulle spise vanlig på besøk og i selskaper og på ferier. Men jeg ser at EN liten utskeielse hos meg ødelegger alt resten av dagen. Det er akkurat som om kroppen skriker etter karbohydrater. Heldigvis har jeg alltid greid å begynne på nytt dagen etter.

Jeg skal som nevnt snart til Danmark. Kan noen hjelpe meg litt med forholdsregler? Det burde være lett å spise sånn i Danmark, men er redd de ikke skal forstå bestillingene mine på restauranter og er det i hele tatt noen nyttige ord jeg MÅ vite om? Vi skal bo i egen leilighet, men jeg vet fra før at frokoster gjerne består av ferskt brød fra bakeren. Nå må jeg tenker alternativt.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 22-09-10, 10:39   #13
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

I går:
Frokost: to lavkarboknekkebrød med smør, ost og salami
Lunsj: middagsrester av grillet kotelett og brokkoligrateng
Middag: en salat fra butikken med ost og skinke (bittebittelitt gulrot og mais som jeg ikke gadd å pille ut)
Kvelds: strimlet svinekjøtt steikt med sopp, babymais og litt kremost

I dag hadde jeg salatwraps med ost, skinke, kremost, agurk og paprika til frokost. Namnam!

Gammel 22-09-10, 16:15   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Frokost: To nannahknekiser med brie og valnøtter i honning
Tidlig lubjs: En skyr
Lunsj: Tre karinbrødskiver med skinke og egg
Middag: Pølsegryte med pølser, tomat, løk, gulrot, bønner/ kikerter og ellers hva jeg har i skapene. Tenker jeg.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 23-09-10, 09:02   #15
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lenge sidan eg har rapportert her men det går veldig greit. Havna i en pastamiddag eg ikkje kom meg unna men ellers strålende.

Spisdegslank.no skal sjekkes ut forstår eg.

Gammel 23-09-10, 09:24   #16
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg brøt sammen på foreldremøtet i går og spiste ett stykke gulrotkake.
Laaaaange møter, masse kake, trøtt mor, dårlig kombo.

Gammel 23-09-10, 09:58   #17
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men Blåbær, en kan vel ikkje leve heilt rigid heile veien? For min del tenker eg det er ei bevisstgjering på lang sikt, om det blir et kakestykke eller 50 gjennom livet så gjer ikkje det så mykje?

Gammel 23-09-10, 10:36   #18
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Men Blåbær, en kan vel ikkje leve heilt rigid heile veien? For min del tenker eg det er ei bevisstgjering på lang sikt, om det blir et kakestykke eller 50 gjennom livet så gjer ikkje det så mykje?

Nei, nei, jeg unner meg sprekker i ny og ne, men denne var bare unødvendig. Kaken vokste i munnen min, og jeg greide liksom ikke nyte slik jeg gjør med planlagte sprekker. Vondt i mage og hode fikk jeg også.

Gammel 23-09-10, 11:45   #19
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Uff, da er det ingen god følelse nei.

Gammel 25-09-10, 15:13   #20
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Fredag
Frokost: to kokte egg med smør, og ett Nennah knekkebrød med ost
Lunsj: middagsrest med kjøttdeig/kylling i kremet tomatsaus og salat
Middag: parmesankylling, blomkål/sellerirotmos og brokkoli
Kvelds: lavkarbo sjokolademousse

Mellom: en håndfull nøtteblanding og to kaffe med sukett og fløte

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:52.