Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-10, 16:11   #401
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

I dag har jeg fått det til - ikke sulten etter lunsjen i det hele tatt heller!

Tidlig frokost: 1 yoplait 0% yoghurt
Frokost: 2 Ryvita med kremost
Mellom: 3 skiver roastbiff og en teskje Skyr med vaniljesmak
Lunsj: eggerøre av to egg og 3 slicer med Seranoskinke + fløtekakao med sukrin
Middag: 1 fiskekarbonade med bacon og ost med agurk og rømme på.
Kvelds: ?

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 14-09-10, 16:29   #402
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan lager du kakakoen, og har den færre karber enn f.eks. med helmelk?

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 14-09-10, 16:32   #403
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blandet en liten svett vann med kakaopulver og sukrin og kokte det opp, blandet så i fløte og varmet opp til passe varmt. Ja, tror det er mindre karber i fløte?

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 14-09-10, 16:33   #404
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg blandet en liten svett vann med kakaopulver og sukrin og kokte det opp, blandet så i fløte og varmet opp til passe varmt. Ja, tror det er mindre karber i fløte?

Skal prøve dette en dag. Hvor mye sukrin bruker du?

Husker ikke hvor mange karber det er i fløte, men både hel- og ekstralettmelk har rundt 4, like mange faktisk.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 14-09-10, 18:30   #405
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Frokost: 2 nannahknekkebrød med makrell i tomat, 1 nannahknekkebrød med philadephia
Mellom: 1 kaffe latte
Lunsj: 1 Skyr
Mellom: Noen biter mørk, sukkerfri sjokolade
Middag: Shish kebab og salat
Kvelds: 70 % sukkerfri kakao + 1 nannahknekkebrød, tenker jeg..

Salt er ikke aktiv  
Gammel 14-09-10, 18:56   #406
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

jJeg smaker meg frem, Hyacint. En stor spiseskje + kanskje. Jeg har forresten bare sukrinmelis i hus og brukte dermed det. Jeg hadde i litt for mye kakao og måtte bruke hele fløtekartongen. Men nå har jeg klar i kjøleskapet til i morgen. Bare å varme opp.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 14-09-10, 19:37   #407
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Takk skal du ha.

For de som har lest om mitt matinntak i dag, kan jeg forsette med følgende:

Etter middag: 2 grandisstykker
Kvelds: En havrelapp med rømme og syltetøy, en stor skvett appelsinjuice og tre Melkedrømbiter.

Jeg innser at idet jeg tok de grandiosastykkene, så røk alt det andre.Nå ligger melkesjokolade og venter på meg i skapet. Sprekker jeg, så sprekker jeg til gangs. Heldigvis er dte alltid lett å begynne igjen dagen etter, men jeg hater det de sprekkene gjør med meg. Best å sprekke om kvelden, for da er konsekvensene minst.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 14-09-10, 19:47   #408
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Føler jeg har spist for mye og dårlig i dag.

Frokost: 2 småknekkebrødmed ost og salami, en dl yoghurt uten sukker
Lunsj: 3 små knekkebrød med ost, salami, agurk og paprika
Mellom: en lavkarbobar, noen biter med honningmelon (det er virkelig fælt å ikke plukke mer frukt når en ordner i stand store fruktfat på jobb) og noen ostebiter
Middag: 3 wienerpølser og brokkoligrateng
Mellon/kveld: 6 ruter melkesjokolade (sukkerfri)

Jah, også 2 kopper kaffe med fløte, og to kopper med litt melk.
Alle knekkebrødene var lavkarbo da iallfall. Pølsene tilsvarte 8 kh.

Gammel 14-09-10, 19:48   #409
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finns oppskrifta på dei knekkebrøda nokon plass?

Eg har spist:
Frokost: Samme som alle andre dagar, knekkis med meierismør og grâddost.
Lunsj: Samme som før, proteinbasert salat.
Mellom: Ei neve peanøtter.
Middag: Karbonadekaker og ei kvart potet. Grønnsaker og smelta smør.

Er så overraska over kor lett dette går!

Gammel 14-09-10, 19:52   #410
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...60&postcount=2

Salt er ikke aktiv  
Gammel 14-09-10, 19:52   #411
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....t=knekkebr%F8d

Gammel 14-09-10, 19:54   #412
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Disse er også veldig gode:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....hlight=muffins

Gammel 14-09-10, 19:56   #413
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De muffinsene er min manns og svogers favoritter. Ganske gode, og enda bedre med et par ss. Fiberhusk i deigen.

Gammel 14-09-10, 19:58   #414
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Hmm, da skal jeg prøve med litt fiberhusk. Skal bake de i kveld. Litt overdose knekkebrød her nå.

Gammel 15-09-10, 10:48   #415
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiste de muffinsene til frokost i flere måneder, og ble drittlei. Nå har jeg hatt en pause fra dem lenge, så kanskje prøve igjen? Hva slags forskjell gjør fiberhusken på rundstykkene Iset? Større og luftigere?

Gammel 15-09-10, 10:51   #416
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når en har heimekontor er det veldig deilig å lage seg omelett til lunsj. God sort!

Gammel 15-09-10, 11:07   #417
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: Eurodietpannekake med kanel og cottage cheese.
Lunsj1: Salat, agurk, spekeskinke, røkt ost, lettrømme.

Gammel 15-09-10, 11:08   #418
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Eurodietpannekake høres godt ut. Har du oppskrift, Acsa?

Gammel 15-09-10, 11:22   #419
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Eurodietpannekake høres godt ut. Har du oppskrift, Acsa?

Jeg antar at Acsa vil svare at det er ferdigposeopplegg fra eurodiet. Imens vi venter på svar så kan jeg jo bidra med noen pannekaker jeg synes er gode, og som vi har laget mange ganger. De er litt vanskelige å snu, så vi har med hell brukt to stekepanner vi har stekt i, slik at vi snur stekepanna oppi den andre når pannekaken har stekt ferdig på en side. Da går det i tillegg dobbelt så fort å steke.

http://forum.lavkarbo.no/showthread....F8tepannekaker

Gammel 15-09-10, 11:27   #420
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haugtussa, i dag brukte jeg pose. (Har vært borte to dager og hadde ikke kontroll på kjøleskapet). Ellers lager jeg sjøl av egg, cottage cheese, johannesbrødkjernemel, kanel og en klype sukrin.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:07.