Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-11, 09:59   #421
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Dere som har valgt den bort, jeg vil gjerne vite på hvilket grunnlag? Ikke fordi jeg betviler det, jeg anser dere som oppegående, men fordi jeg ikke finner gode, kritiske kilder selv. Jeg finner rett og slett ikke diskusjonen på at denne er omtstridt i fagmiljøer?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:59   #422
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Vår 11-åring forlanger å få vaksinen, og vi er enige. Det er en utrolig liten kostnad for en potensielt stor gevinst.

Samme her. Vår jente fyller 12 i år og vi har måttet ta stilling til dette. Liten kostnad for stor gevinst var avgjørende her også.

Gammel 10-02-11, 10:04   #423
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen sterke følelser for hva folk skal gjøre når det gjelder denne vaksinen, fordi det går så lite ut over andre, så folk får bestemme selv.

Jeg er ingen immunolog men jeg kan temmelig mye om vaksiner, immunsystem og risikoanalyse, og jeg er en jævel på å lese medisinsk litteratur og kildekritikk., men jeg kjenner meg ikke kompetent nok til å gå imot Folkehelsas anbefalinger, de folkene som sitter der er flinke altså. De har fått en sverting i media som ikke er sann. Så jeg stusser også, som Skremmern over folk som har tenkt å ta en selvstendig beslutning på det. Veldig rare greier.

Dessuten: Vaksiner er utprøvd pr def. Det har blitt gitt vaksiner i nesten hundre år og det er jo godt underbygget at de bivirkninger (bortsett fra allergier) som kommer av vaksinen, kommer i sterkere grad av sykdommen som de vaksinerer for. Langtidsvirkning? Hva snakker dere om liksom.

Som sagt, folk får bestemme selv, men jeg synes det er easypeasy valg og skal helt klart vaksinere veslejenta mi. Hun kommer til å få beskjed om at hun er vaksinert og at denne vaksinen senker risiko for å få kreft når hun blir i småbarnsforeldrealder, men at den ikke beskytter mot graviditet, herpes (med bilder) og syfilis (med bilder). Jeg antar uten videre at jenta mi ikke blir en idiot og skjønner poenget. Om hun ikke gjør det så er det liksom lite jeg kan gjøre uansett.

Gammel 10-02-11, 10:08   #424
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Har skrevet et kjapt svar i kommentarfeltet til "Folkets info". Den venter på å bli moderert... Veddemål på hvorvidt den kommer opp på siden vil møte varierende odds. Den lyder:

Sitat:

Dette er antivaksinepropaganda av verste sort.

Over 30.000 mennesker har fått HPV-vaksinen i Norge. Av disse er det per i fjor registrert 113 mulige bivirkninger. Av disse var 110 småtterier som forbigående kløe, utslett, osv, og mange antakelig ikke knyttet til vaksinen i det hele tatt, bare det faktum at alt som skjer de første månedene regnes som mulige bivirkninger for å være helt sikker. Og av 30.000 mennesker vil tilfeldigvis noen bli syke. Bare 3 (dvs en av ti tusen) reagerte med allergiske reaksjoner og ble innlagt på sykehus for disse. Alle tre ble friske etter kort tid.

Før vaksinen ble tatt i bruk ble det opptaget omtrent 100 nye tilfeller og 38 dødsfall av sykdommen per år per million mennesker. Med andre ord ca 170 nye dødsfall per år i dagens befolkning. Vaksinen reduserer risikoen med ca. 70%. Så dersom alle de 30.000 fortsetter å være beskyttet av vaksinen (tar boosterdose når den engang svekkes med tiden) vil ca. 360 av dem slippe å få livmorhalskreft de ellers ville fått. Så, på hvilken måte er tre allergiske reaksjoner verre enn 360 tilfeller livmorhalskreft?

Jeg vet hva jeg vil anbefale for min datter i alle fall. De som sprer dette våset bør spørre seg om de egentlig vi ha det på samvittigheten.

http://www.kreftregisteret.no/no/Gen...enn-noensinne/

http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1665286

http://www.sykepleien.no/ikbViewer/C...20vaksinen.pdf

Tallene er litt røffe og forklart i babyspråk, men regnet slik jeg forsto tidsskriftet til Norsk legeforening http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1665286 Rett på meg om min trøtte hjerne har havnet på villspor.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 10:09   #425
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Som sagt, folk får bestemme selv, men jeg synes det er easypeasy valg og skal helt klart vaksinere veslejenta mi. Hun kommer til å få beskjed om at hun er vaksinert og at denne vaksinen senker risiko for å få kreft når hun blir i småbarnsforeldrealder, men at den ikke beskytter mot graviditet, herpes (med bilder) og syfilis (med bilder). Jeg antar uten videre at jenta mi ikke blir en idiot og skjønner poenget. Om hun ikke gjør det så er det liksom lite jeg kan gjøre uansett.

'nuff said.

Gammel 10-02-11, 10:13   #426
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har som sagt ikke satt meg inn i dette, men hvis FHI hadde sagt til meg nå at denne er inne i programmet, men du må gi den nåh! i dag! eller aldri til 3-åringen min, hadde jeg sagt ja med lett hjerte. Min erfaring med Øvrigheita på dette området er nemlig at de er ekstremt kompetente og kritiske. And I would know. ( )

Ellers, Pida, synes jeg du er helt på jordet denne gangen. Dette er ikke en ny bruker som ønsker å komme inn på et forum og diskutere saklig. Dette er en fanatiker som har som levebrød å drive propaganda under falskt flagg på alle slags nettforum. H@n har ikke diskutert noen ting, kun kommet med absurde påstander. All ære til dette forumet som ikke sensurerer, men lar trollet sprekke i dagslys - jeg tror faktisk vi kunne gjort det samme med Hitler!

:hitlet:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 10:14   #427
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Og i forhold til selve saken.

Jeg velger å vaksinere dersom det er noe vi blir anbefalt.
*enkel*

Vi velger også å gi barna våre antibiotika (som kan være veldig farlig) når legen anbefaler det.
*enkel*

Jepp, sånn tenker jeg også.

Jeg håper Avatar og 007 vil si litt om hvorfor de venter/vil avstå, i Avatars tilfelle ser det rett og slett ut som du har tenkt litt feil?

Gammel 10-02-11, 10:17   #428
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, jeg gleder meg allerede til å vise frem bilder av syfilis og herpes, det tipper jeg vil gi en viss iver på kondomfronten.

Jeg lurer på om vaksineskepsisen skyldes at man må forholde seg til at den uskyldige 11-åringen kan bli et seksuelt vesen, jeg. "Nei, hun trenger ikke det, for hun er og skal forbli jomfru, bo hjemme hos mor og far til hun er 32 og har overhodet ikke bruk for noe sånt. Pffft."

Jeg skal selvsagt vaksinere mine jenter. Og jeg tror ikke vaksinen kommer til å gjøre dem mer eller tidligere seksuelt aktive.

Gammel 10-02-11, 10:18   #429
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er ingen immunolog men jeg kan temmelig mye om vaksiner, immunsystem og risikoanalyse, og jeg er en jævel på å lese medisinsk litteratur og kildekritikk., men jeg kjenner meg ikke kompetent nok til å gå imot Folkehelsas anbefalinger, de folkene som sitter der er flinke altså.

Dette syns jeg er et vesentlig poeng. Jeg vet om leger som er i mot vaksiner på generell basis, uten at jeg tar vedkommendes tittel til inntekt for at det han eller hun sier er sant, eller at oppfatningen er tatt på et godt grunnlag. At en gynekolog eller lege har uttalt seg skeptisk til vaksinen gjør jo selvsagt at man skal høre på argumentene, men man bør jo også sjekke disse argumentene om de går på tvers av Folkehelsas anbefalinger, ikke bare ta dem for god fisk.

Gammel 10-02-11, 10:20   #430
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Å, jeg gleder meg allerede til å vise frem bilder av syfilis og herpes, det tipper jeg vil gi en viss iver på kondomfronten.

Uten tvil effektivt. (Ser allerede frem til å lage powerpointen.)

Gammel 10-02-11, 10:20   #431
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@Skremmern: Ja, jeg tenker også det. Vaksinen er som Esme sier pr. def. prøvd når den kommer på markedet.

Gammel 10-02-11, 10:21   #432
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg lurer på om vaksineskepsisen skyldes at man må forholde seg til at den uskyldige 11-åringen kan bli et seksuelt vesen, jeg. "Nei, hun trenger ikke det, for hun er og skal forbli jomfru, bo hjemme hos mor og far til hun er 32 og har overhodet ikke bruk for noe sånt. Pffft."

Jeg får litt dette inntrykket, uten at jeg tror det nødvendigvis er bevisst. Som jeg skrev i den andre tråden om dette, så syns jeg ikke argumentene med at dette kan bli en sovepute holder. Det er jo ikke slik at man slutter med vanlig holdningskapene arbeid i forhold til barna sine bare fordi de har fått dene vaksinen? Det finnes fremdeles nok av gode grunner til å bruke kondom og å gå til jevnlige GU.

Gammel 10-02-11, 10:24   #433
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Dere som har valgt den bort, jeg vil gjerne vite på hvilket grunnlag? Ikke fordi jeg betviler det, jeg anser dere som oppegående, men fordi jeg ikke finner gode, kritiske kilder selv. Jeg finner rett og slett ikke diskusjonen på at denne er omtstridt i fagmiljøer?

Jeg husker å ha hørt den del diskusjoner om denne vaksinen, og flere leger har gått ut og sagt at de avventer å vaksinere egne barn. Et kjapt søk ga meg denne linken: http://www.lommelegen.no/811250/omdiskutert-hpv-vaksine, som forklarer hvorfor vaksinen er omdiskutert. Det er Bioteknologinemda som er skeptiske. (Dette ble skrevet i 2009, jeg vet ikke om det er kommet nye innspill etter den tid.)

Eldstejenta vår nærmer seg også denne vaksinen etter hvert. Jeg regner med hun kommer til å få den. Jeg hadde derimot vært i sterk tvil dersom hun hadde vært i det første kullet som skulle fått den.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 10:25   #434
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men, noe jeg ikke forstår helt. Anbefaler ikke Folkehelseinstituttet å innføre HPV-vaksinen i det vanlige vaksinasjonsprogrammet? Jeg leser at Nasjonalt råd for kvalitet og prioritering i helsetjenesten, på forskning. no, at norske, europeiske og amerikanske helsemyndigheter anbefaler denne vaksinen, så hva er det da for ola dunk å lese seg opp om? Jeg skjønner at man vil sette seg inn i hva det er, naturligvis, men det skremmer meg nesten like mye som med vaksinemotstandere som Venhild, når normalt oppegående mennesker må finne ut for seg selv om de kan out-smarte ekspertene på området. For hvorfor ellers er man usikker på dette?

Viktig spørsmål. Jeg er av den oppfatning at dette med vaksiner er enkelt. Jeg ser ikke noe tegn til at myndighetene ser ut til å overbehandle eller ta lett på eventuelle bivirkninger og sideeffekter når de gir anbefalingene sine og gjør det hele enkelt for meg selv ved å ganske greit følge anbefalingene som gis.

Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 10:27   #435
Slettet bruker
Passiv

Standard

Også tror jeg ikke at det å være vaksinert mot kreft er det som får unge jenter til å ta lett på kondombruk. Unge jenter lever ikke i en verden enda hvor kreft er noen risiko av betydning - det finnes ikke i hodene deres. De bruker kondom for å ikke få kjønnssykdommer generelt, og de bruker kondom for å slippe å bli gravide. Og de av dem som slurver med kondom, de slurver like mye om de er vaksinert eller ikke tror nå jeg.

Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 10:28   #436
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det virkelig noen som forkynner viktigheten av at tenåringsdøtrene skal bruke kondom basert på frykt for at de skal få kreft? :kan tenke meg et par andre risikoelement som opptar meg mer:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 10:29   #437
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Foreløpig ligger den der Ulvefar. Jeg kan tenke meg at det blir rabalder er nå.

Gammel 10-02-11, 10:37   #438
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jeg husker å ha hørt den del diskusjoner om denne vaksinen, og flere leger har gått ut og sagt at de avventer å vaksinere egne barn.

Ja, det har vært mange misforståelser når det gjelder denne vaksinen og tildels mange temmelig usaklige debatter også. "Vi må heller si til jentene at de må redusere sexpartnere" og sånt.

Livmorhalskreft tar livet av mange småbarnsmødre, og det er gitt mange doser uten at det er vist noe farlig ved det, det er mye mindre risikabelt enn å gi paracet, så den risikoavveiningen er jo ikke vanskelig. I verste fall så ga det ikke så stor risikoreduksjon som man håpet på. Det eneste argumentet er om det lønner seg for helsevesenet sånn økonomisk sett å gjøre dette. Men på enkeltindividnivå så kan jeg ikke se at det er noen grunn å la være.

Men hovedgrunnen for meg for å følge folkehelsas råd er at om jenta mi livmorhalskreft og hun ikke fikk vaksine, da måtte jeg si "joda, du hadde tilbud om å få vaksine mot det, men jeg sa nei jeg, selv om de som har mest peiling anbefalte den. Jeg trodde jeg var lurere enn de som jobber med det til daglig. Og det fikk du svi for gitt. " Den beskjeden har ikke jeg tenkt å gi noen gang. Det ansvaret vil jeg ikke ha, det hadde jeg ikke kunnet leve godt med faktisk.

Gammel 10-02-11, 10:37   #439
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Er det virkelig noen som forkynner viktigheten av at tenåringsdøtrene skal bruke kondom basert på frykt for at de skal få kreft? :kan tenke meg et par andre risikoelement som opptar meg mer:

Nettopp. Jeg nekter altså å tro at mine døtre er så lite intelligente at en slik vaksine vil stoppe dem fra å bruke kondom eller gå til jevnlige undersøkelser.

Min eldste skal forøvrig bo hjemme alltid, så sånn sett er jeg jo trygg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 10:40   #440
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jepp, sånn tenker jeg også.

Jeg håper Avatar og 007 vil si litt om hvorfor de venter/vil avstå, i Avatars tilfelle ser det rett og slett ut som du har tenkt litt feil?

Jeg har ikke tenkt feil. Jeg skrev over her at det ble veldig overveldende med all "frem og tilbake" (ref. ElinM sitt innlegg) den gangen første kullet skulle få vaksinen (min 97 jente var i første kullet). Jeg sier også at det ikke er et endelig nei, mer en utsettelse. Og selvfølgelig har det ikke med at jeg ikke tror mine jenter skal ha sex. Hva er de for noe fjåseri?! Jeg har virkelig ikke noe problem med at jentene mine skal bli seksuelt aktive etterhvert. Jeg er ikke SÅ gammel!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:56.