Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-13, 12:34   #421
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Snart ferdig

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 31-01-13, 12:57   #422
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Bestilt garn til osloanorakk og en genser til meg (I<3 me) fra pickles nå, håper det ikke er så lang leveringstid!

I <3 me- genser strikker jeg også! Spent på resultatet!

Gammel 31-01-13, 13:31   #423
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har begynt for andre gang med Oslo-anorakken. Det for løst første gang.

Gammel 31-01-13, 15:58   #424
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg falt pladask for votten "Blomst", og er såvidt begynt på et par i petrol, (bunnfarge) eplegrønt og skarp rosa. Får også brukt en del restgarn. Torirot Design.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 31-01-13, 17:26   #425
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Kjempefin retz! Hvor fant du mønster til den?

Gammel 31-01-13, 17:39   #426
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Ja, ikke sant? Mønster finner du på Ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/blomst-3

Retz er ikke aktiv  
Gammel 01-02-13, 01:39   #427
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der var det may annet fint også, Retz!

Gammel 01-02-13, 01:49   #428
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strikker sokker til den store gullmedalje.
Drops Fabel er ett fantastisk garn å strikke av. Jeg har funnet 2 oppskrifter hvor jeg bruker akkurat 2 nøster og får 4 par med sokker, mini og jeg elsker hjemmestrikkede sokker. Mini får høye sokker, jeg får lave (bortsett fra de rosa mine, da får jeg 2 sett)
Ble litt "ivrig" sist jeg bestilte garn fra strikkenet.no, utifra mine beregninger så jeg skal visst strikke 28 par med sokker.

Gammel 01-02-13, 01:55   #429
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

28 par?

Gammel 01-02-13, 08:54   #430
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Ser gjerne blider av sokkene dine, Fløyel.

Gammel 01-02-13, 09:53   #431
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fine votter Retz!

Hadde det ikke vært så kjedelig å strikke tommel....

Gammel 01-02-13, 09:56   #432
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

28 par?

Jeg har ikke strikket alle parene enda, men utifra bestillingen jeg har lagt inn så er det visst så mange jeg hadde i tankene (altså tankene som tilsynelatende var fullstendig fraværende når jeg trykket på bestillingsknappen). Men intensjonen er 28 par.

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Ser gjerne blider av sokkene dine, Fløyel.

Jeg har foreløpig kun strikket 4 par, jeg bruker disse oppskriftene (skal få tatt bilde, disse bildene er lånt fra Garnstudio)

Jente-sokkene mine:mønster nr 111-11

Disse to får jeg ut av 2 nøster:
Til Mini (str 35-37) mønster nr 130-17

Da har jeg igjen 41 gram med garn og det holder akkurat til ett par slike til meg (str 38): mønster nr 106-20

Jeg strikker ikke på 2,5 som i oppskriften, men Knit-pro cubics nr 3, etter at jeg kjøpte meg de pinnene i 15 cm lengde har det blitt en fryd å strikke smått med 5 pinner.

Gammel 01-02-13, 10:34   #433
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan jeg spør hvor mange masker dere legger opp til en oslo anorakk i str 6 år? Og 3 år?

Frk_Fryd er ikke aktiv  
Gammel 01-02-13, 12:08   #434
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
frksnupp er litt kul
Standard

Jeg strikker jakke til meg selv, jakke til kjæresten og sengeteppe til sprinkelsenga varierer litt mellom alle tre, akkurat nå er det jakka til meg selv som er morsomst. Har også fått to par ammeinnlegg i silkeull av pinnene og er sykt fornøyd med det!

frksnupp er ikke aktiv  
Gammel 01-02-13, 13:10   #435
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Strikkede ullinnlegg høres flott ut. Bilde?

Gammel 01-02-13, 13:11   #436
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trenger ett nytt strikkeprosjekt og jeg aner ikke hva jeg skal finne på.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 01-02-13, 13:13   #437
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke til å tro, jeg er ferdig med strikking og festing av tråder på storebrors Osloanorakk, nå må jeg bare sy i knapper etter lunsj, så er jeg ferdig. Tror faktisk den blir populær også, så jeg bare håper den er fin på.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 02-02-13, 01:26   #438
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg trenger ett nytt strikkeprosjekt og jeg aner ikke hva jeg skal finne på.

Det trengte jeg og siden jeg venter på garn i posten. Kom på i kveld at jeg fikk ett garnnøste av min niese til jul. Det veier 400 gram og blir nå en gedigen bestemorsrute til verandasofaen min.

Noe å pjuske på mens man venter i hvert fall.

Garbella er ikke aktiv  
Gammel 02-02-13, 02:37   #439
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Den Osloanorakken vil jeg ha i voksen! Om jeg har gått glipp av noe i denne tråden nå, så må noen si ra om den finnes til voksen.

Jeg holder på med en genser til meg selv for tiden. Den er litt kjedelig, og ting tar tid, så da må jeg ty til noen mer kjappe prosjekter sånn innimellom.

Har strikket ferdig et par Selbusokker tilstoresøster, og nå i kveld har jeg strikket en pulsvarmer med uglemønster. Neste blir nok ferdig i morgen. Har også kjøpt inn garn til Selbusokker til meg selv.

Det klør i både strikke og syformen for tiden, men jeg venter på å finne prosjektet med stor P.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 02-02-13, 12:24   #440
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Den Osloanorakken vil jeg ha i voksen! Om jeg har gått glipp av noe i denne tråden nå, så må noen si ra om den finnes til voksen.

Jeg holder på med en genser til meg selv for tiden. Den er litt kjedelig, og ting tar tid, så da må jeg ty til noen mer kjappe prosjekter sånn innimellom.

Har strikket ferdig et par Selbusokker tilstoresøster, og nå i kveld har jeg strikket en pulsvarmer med uglemønster. Neste blir nok ferdig i morgen. Har også kjøpt inn garn til Selbusokker til meg selv.

Det klør i både strikke og syformen for tiden, men jeg venter på å finne prosjektet med stor P.

http://strikkepinnen.blogg.no/133735..._til_voks.html

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.