Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TALT!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-21, 18:09   #1
Frøken Fjong
Superaktiv

Medlem siden: Oct 2012
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

HVORFOR er alle STILLONGSER til damer laget med LAVT SNITT?! HÆ?!
Det er da vel INGEN som har behov for å vise fram navelen i den situasjonen? Hvorfor kan de ikke dekke mer av magen? ALLE VET at det beste er å ha stillongsen oppunder bh-en når du skal ut i skogen!!

Og hva med oss som er litt lange i lortefallet, skal vi ALDRI få stillongs uten iskald rørleggersprekk og stillongs som er lavere enn buksa så den siger ned?

Vet det er en rantetråd, men iler til (veldig raskt og kort!) med tips om Johaug longs - den har høyt liv! Lover!

Frøken Fjong er ikke aktiv  
Gammel 10-01-21, 18:21   #2
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Frøken Fjong, her.

Vet det er en rantetråd, men iler til (veldig raskt og kort!) med tips om Johaug longs - den har høyt liv! Lover!

Men er det plass til store rumper?

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 12-01-21, 09:53   #3
Frøken Fjong
Superaktiv

Medlem siden: Oct 2012
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Men er det plass til store rumper?

Ja, det vil jeg si. Vær obs på at den går litt ut, men er i tillegg veldig myk og god. Den jeg har er den grå med svarte prikker - finnes i andre farger.

Mulig andre modeller er annerledes - og jakker

Frøken Fjong er ikke aktiv  
Gammel 12-01-21, 11:47   #4
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

PODCASTREKLAMEN TIL UNIVERSITETET I TROMSØ!! Her skal de reklamere for hvor bra det er å studere i Nord-Norge og så er stemmen en kjekkas fra Østlandet. Har de ikke selvtillit nok til å bruke en nordnorsk aksent i egen reklame en gang.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 10-01-21, 20:56   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Fjong, her.

Kvitterer med at jeg prøvde en (grønn) Johaug-skijakke i 2019. Den hadde plass til omtrent like store hofter som ei Barbie-dokke. 😖 Jeg bruker vanligvis S eller XS i overdeler, men her hadde jeg ikke nubbsjans på M.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 09:14   #6
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Kanskje de som lager strømpebukser kan samarbeide litt med de som lager stillongs og superundertøy? Da kunne man fått en mellomting mellom strømpebuksenes kombinerte "bh-og-longs" snitt og stillongsens rørleggersprekk

Snippa er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 09:14   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I hear ya, sistah Luftslottet.

Og Snippa:

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 09:27   #8
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her skulle jeg til å si at det hjelper å være lav, men så erindrer jeg at Luftslottet heller ikke er noen kjempe? Jeg bruker ullundertøy i en større størrelse enn jeg trenger for å få det langt nok opp på magen (det hjelper jo ikke at man er utformet slik at alt ekstra på kroppen er nettopp på magen) og har en fin liten krøll av stilongs nede ved anklene.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 09:39   #9
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strømpebukser... HVOR VANSKELIG KAN DET VÆRE å lage en som ikke ruller?!????

Gammel 05-01-21, 10:27   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Strømpebukser... HVOR VANSKELIG KAN DET VÆRE å lage en som ikke ruller?!????

Ikke sant?! Det er over femti år siden man greide å sende folk til månen, men dette, det ser ut til å være umulig.

Gammel 05-01-21, 10:35   #11
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan jo rante videre: Hvorfor kan ikke verden klare å spa opp bukser for oss som har mest rundt magen og mindre på beina?? Finner jeg bukser som er vide nok i livet, så ligger buksestoffet i folder nedover lårene. Og dette har vært et problem for alle størrelser jeg har vært innom fra 38 til 46..

Til og med en skredder jeg var hos i Thailand i gode, gamle reisedager, akket og uffet seg over at magen min gjorde det vanskelig. Helt enig med My, det burde ikke være rakettforskning å lage klær til kropper slik de faktisk ser ut!

Timar er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 10:44   #12
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg kan jo rante videre: Hvorfor kan ikke verden klare å spa opp bukser for oss som har mest rundt magen og mindre på beina?? Finner jeg bukser som er vide nok i livet, så ligger buksestoffet i folder nedover lårene. Og dette har vært et problem for alle størrelser jeg har vært innom fra 38 til 46..

Til og med en skredder jeg var hos i Thailand i gode, gamle reisedager, akket og uffet seg over at magen min gjorde det vanskelig. Helt enig med My, det burde ikke være rakettforskning å lage klær til kropper slik de faktisk ser ut!

Vet dette ikke er tråden for å være løsningsorientert, men det er faktisk et stort problem for oss med smal midje og brede hofter/store lår/legger også. For at det skal passe i beina så blir det alt for stort rundt midja. KLÆR ASS.

Gammel 05-01-21, 10:48   #13
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Vet dette ikke er tråden for å være løsningsorientert, men det er faktisk et stort problem for oss med smal midje og brede hofter/store lår/legger også. For at det skal passe i beina så blir det alt for stort rundt midja. KLÆR ASS.

JA!

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 11:08   #14
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

JA! Og jeg er IKKE akkurat smal i midjen (langt derifra ), likevel må jeg ha belte på alle bukser, fordi livet på buksene blir enormt når de passer i lårene.

Mens vi er inne på klær: Hvorfor i HELSIKE er det så vanskelige for klesprodusenter å skjønne at når man bruker relativt store størrelser, så har man gjerne litt pupp også?!? Prøvde nylig en kjempefin kjole med knepping foran; den satt perfekt på resten av kroppen, men da var det en 5 centimeters glipp i kneppingen over brystet. Og det var i str. L i KappAhls XLNT-serie, så man skulle jo tro det hadde falt designeren å lage litt plass til pupp, men NEIDA!

Gammel 05-01-21, 09:40   #15
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har nesten ikke bein, det hjelper ingenting at de er korte, nei. Jeg har derimot uforholdsmessig mye overkropp, og lagrer mye av overskuddet på rumpa.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 09:52   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har det samme forholdet til stillongs, og jeg er jo lav - men med hofter og rumpe. Dessuten er jeg åpenbart konstruert slik at det på null tid slites høl i ræva på ullbukser, for å si det på godt norsk. Legg til overfølsomhet for ull, også gjennom strømpebukser, så har du den perfekte stillongskroppen.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 09:54   #17
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden vi er inne på dette med kvinneklær. Hva faen er vitsen med å lage beltehempe om de bare har plass til en sytråd?!??
Superflott bukse, men den henger ikke på uten belte. Og belte var umulig å få inn i de ørsmå beltehempene!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 10:38   #18
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er grunnen til at jeg hater bukser! Jeg lurer oppriktig på: er det virkelig mulig å finne jeans som sitter pent på og som ikke er vonde å ha på? Som ikke sklir ned, som ikke klemmer ubehagelig på mage når man sitter, som ikke gnager mellom lårene? Finnes det???

Jeg sluttet å bruke jeans da jeg var veldig tjukk, og tenkte jeg skulle begynne igjen nå. For det er jo unektelig praktisk med bukse og genser. Men jeg hater det. Virkelig hater det.

Input er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 10:41   #19
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om det er lov å komme med forslag til løsninger her, men jeg prøver meg.

Jeg hadde det samme forholdet til jeans som Input, helt til jeg kjøpte en fra Jean Paul på Match. Men på min kropp, med alt for mye mage og lår i forhold til høyden (slik vanlige buksefabrikanter ser det), så sitter de faktisk veldig godt, og er behagelige.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 10:42   #20
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg vet ikke om det er lov å komme med forslag til løsninger her, men jeg prøver meg.

Jeg hadde det samme forholdet til jeans som Input, helt til jeg kjøpte en fra Jean Paul på Match. Men på min kropp, med alt for mye mage og lår i forhold til høyden (slik vanlige buksefabrikanter ser det), så sitter de faktisk veldig godt, og er behagelige.

Jeg blir VELDIG takknemlig for forslag til løsninger, særlig på jeans-problemet! Høres ut som vi har samme kroppsform, så da skal jeg jammen prøve det merket du anbefaler.

Input er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18.