Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-22, 09:19   #421
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Vi fikk handlet og pakket inn mange gaver i helga, det var egentlig ganske hyggelig. Ikke noe stress involvert, bare «finner vi, kjøper vi»-stemning.

Gammel 21-11-22, 09:52   #422
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde meg et raid på lørdag og fikk i hus det meste av kalenderpakkene til ungene. En plan om å stoppe utenfor kiwi og handle pålegg til lunsj (og ha med en pizzasaus jeg kjøpte på lørdag = ostesmørbrød-uke) og derved gå innom lyreco som ligger i samme bygg og ordne noen tusjer til minstemor, utgikk da jeg 1) tok en annen vei til jobb og 2) helt glemte det i fokuset på å huske å kjøre til et nye kontorbygget (vi flyttet nemlig forrige uke, jobben altså, og derved valgte jeg en alternativ vei også, og, ja....)

Menmen, kan gjøre det i morgen. Om jeg gidder å kjøpe pålegg eller bare nøyer meg med kriselageret av syltetøy får vi se, for kurs sist del av uka uansett. Årlig før-julstradisjon det også i det siste, 2 dagers kurs som derved gjør at jeg ikke får tatt shopping-feriedag black -friday som jeg pleide. Utenbys, med julebord om kvelden så ikke ut på byen og shoppe der heller. Menmen, jul blir det

Gammel 21-11-22, 12:48   #423
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg fikk endelig kjøpt julegave til samboeren på black week-tilbud!

Gammel 21-11-22, 12:58   #424
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Jeg også! I tillegg til den perfekte kalendergave til eldstejenta, som måtte slenges med i bestillingen for å få aktivisert den ekstra rabatten hos Boozt (minst to varer).

Gammel 21-11-22, 13:06   #425
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg også! I tillegg til den perfekte kalendergave til eldstejenta, som måtte slenges med i bestillingen for å få aktivisert den ekstra rabatten hos Boozt (minst to varer).

Og jeg!

Gammel 21-11-22, 15:05   #426
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har pakket inn alle julegavene vi har i huset, ca. 90 % tenker jeg og har fått bestilt noen til, så jeg er snart i mål.

Vi har også fått rimet av fryseren i helga og har fått all restemat inn på ukeplanen for middager, så nå blir det god plass til julemat og julebakst som skal fryses.

Dessuten har jeg lagt planer for alt som skal kjøpes og produseres før jul, så det skal bli tid til alt.

Akkurat nå kjennes det som om jeg har grei oversikt.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 15:09   #427
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Kjøpte tre julegaver i dag og bestilte en i går. Det går fremover. Nå har jeg funnet frem julepynt. Har bare ryddet den inn i et skap, skal ikke pynte helt enda, men det er alltid så kos å ta tingene frem og det ble en koselig stund med julemusikk og årets første kongerøkelse.

Men: Det er en av pyntegreiene (noen falske furukvister som jeg pleier å bruke veldig mye som jeg ikke finner. Har nok glemt å pakke dem ned sammen med det andre og lagt dem på et "lurt" sted ).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 15:13   #428
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Innpakking har jeg ikke begynt med enda, det sparer jeg til desemberkosen. Elsker å pakke inn og pynte gaver, og gleder meg!

Helga som kommer er vel første søndag i advent også, så da er det opp med lysestake og stjerne. Kanskje jeg skal bake noe?

Sist redigert av My : 21-11-22 kl 15:33.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 15:25   #429
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Vi har også fått rimet av fryseren i helga

Har du noen tips til hvordan man gjør det best mulig? Vi har et gammelt fryseskap i kjelleren som plutselig ble veldig isete, men vi har ikke aviset det før, så vi er usikre på hvordan vi skal få det til uten for mye søl og vann som renner, osv.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 15:26   #430
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Kjøpt 1 gave.
Avventer og ser om eldste sitt første ønske kommer på tilbud på fredag. Mine foreldre sin har jeg ikke begynt på.

Gammel 21-11-22, 15:29   #431
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Har du noen tips til hvordan man gjør det best mulig? Vi har et gammelt fryseskap i kjelleren som plutselig ble veldig isete, men vi har ikke aviset det før, så vi er usikre på hvordan vi skal få det til uten for mye søl og vann som renner, osv.

Ikke meg du spør, men disse er geniale. Bare legg dem nederst i fryseren så suger de opp alt vannet uten søl.

Gammel 21-11-22, 15:32   #432
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en fryser som står på gulvet, men jeg regner med at vår metode fungerer fint på et skap også.

Det vi gjør er å ta alle varene ut og slå av fryseren og la den stå en halv times tid eller noe. Så brukes isskrapa som fulgt fryseren til å fjerne isen så fort den har tint nok til å slippe veggene og så skuffer vi isen over ei bøtte og hiver ute.

Har du ikke medfølgende isskrape fungerer sikkert den fra bilen like greit, eller bruke noe kjøkkenredskap, stekespade eller noe. Noe som ikke er for skarpt. Poenget er å la det gå så kort tid som mulig fra du har slått av fryseren, for da rekker ikke maten å tine om det skulle være litt varmegrader ute.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 15:38   #433
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Her pakket eldste inn endel gaver i går, mens jeg var ute. Hun koser seg veldig da.

Tror jeg prøver meg på det lokale senteret i kveld eller i morgen.

Gammel 21-11-22, 15:47   #434
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips, Myria og Nenne!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 15:50   #435
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Har kjøpt en del Skandinavisk duftlys på Black Friday-tilbud. Fine smågaver.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 16:26   #436
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Har kjøpt en del Skandinavisk duftlys på Black Friday-tilbud. Fine smågaver.

Hvor har de tilbud på det?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 16:40   #437
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvor har de tilbud på det?

Royaldesign. Jeg har kjøpt mest av de med 25 % avslag.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 16:56   #438
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Royaldesign. Jeg har kjøpt mest av de med 25 % avslag.

Takk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 20:58   #439
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Bahh, så kom jeg på at nå har jo ikke de julestrømpene til 2 av 3 unger dukket opp i løpet av dette året heller.... Mamma broderte strømper til dem, flotte, med navn på. Og så lå de ikke på plassen sin til jul for 2 av 3 barn for 2 år siden, så jeg tenkte "men de må da dukke opp i løpet av året", men det gjorde de ikke, og nå er det gått et år til. Hvordan er det mulig? Minstemor sin lå fint i skuffen....

Gammel 21-11-22, 21:03   #440
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg setter inn bakeboller med varmt vann, og så bare tørker jeg og fjerner is underveis. Mamma brukte hårføner, det var bra genialt, og går ort. Jeg bruker bare noen brukte badehåndkler eller noe og legger i bunnen og tørker opp.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:44.