Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #4

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-22, 08:41   #421
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Her er det på FB, Instagram og Snapchat i et banka kjør.

Har ingen rampenissebilder; for gamle venner tror jeg.

Gammel 11-12-22, 09:13   #422
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det på FB, Instagram og Snapchat i et banka kjør.

Det var det i min feed også før, men i år er det ikke noe. Jeg blir en gammel grinch når det gjelder rampenisse og synes det er utrolig tullete. Sikkert fordi jeg aldri hadde giddet selv.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-22, 13:20   #423
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Grinch her også, jeg synes rampenisser er kjedelige og skjønner ikke poenget. Mine to yngste barnebarn har heller ikke blitt introdusert til rampenisse i heimen, men de har nissedør med noen rekvisitter i bokhylla. Der bor husnissen som ikke gjør så mye av seg. Av og til har han kokt grøt, en dag hengt opp fuglenek, en annen gang satt skoene sine pent utafor døra. Både fire- og toåringen er veldig fascinert. Så lite som skal til for å begeistre dem.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-22, 13:37   #424
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at folk MÅ øve seg på å ikke la livet bli en eneste lang konkurranse mot summen av alt alle gjør. Rampenisse inkludert. Og maratonløping og kompostering og drivhus og surdeig og personlige gaver til alle gjestene i bryllupet. Gir det glede? Har du overskudd? Yes, kjør på. Hvis ikke: hopp over.

Gammel 11-12-22, 13:47   #425
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner mest på at jeg aldri hadde orket å være småbarnsforelder nå. Fint med mindre fokus på materialistiske gaver, men det er jaggu ganske høye krav til tidsbruk.

Gammel 11-12-22, 18:08   #426
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tenker at folk MÅ øve seg på å ikke la livet bli en eneste lang konkurranse mot summen av alt alle gjør. Rampenisse inkludert. Og maratonløping og kompostering og drivhus og surdeig og personlige gaver til alle gjestene i bryllupet. Gir det glede? Har du overskudd? Yes, kjør på. Hvis ikke: hopp over.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-12-22, 18:08   #427
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Polyanna sa.

Folk må virkelig ta seg sammen og slutte å sutre over alt "presset" (eller enda verre, "kravet") om å gjøre helt frivillige ting. Bare fordi andre, som har glede av det og synes det er gøy, får en morsom ide og gjør noe, trenger ikke alle andre å gjøre det samme. Følger du "presset" bidrar du faktisk til å forsterke det.

Jeg er så drit lei av at det skal være så jævla negativt når noen er kreative eller flinke og gjør noe gøy eller ekstra, og tør å vise det fram, "for det får oss andre til å kjenne på et sånt umenneskelig press og føle oss så utilstrekkelige, buuhuu "

Så FLOTT!! Så kult! Heldige unger, det må være stas for dem! Så flink du er! STÅ PÅ! Husk å hvile innimellom. Imens kan jeg kose meg med mitt, og mine tradisjoner som betyr mye for oss, og som er akkurat passe i forhold til mitt overskudd og mine interesser.

Sist redigert av My : 11-12-22 kl 20:41.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-22, 18:11   #428
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det Polyanna sa.

Folk må virkelig ta seg sammen og slutte å sutre over alt "presset" (eller enda verre, "kravet") om å gjøre helt frivillige ting. Bare fordi andre, som har glede av det og synes det er gøy, får en morsom ide og gjør noe, trenger ikke alle andre å gjøre det samme. Følger du "presset" bidrar du faktisk til å forsterke det.

Ja, og så er det jo summen av alt vi ser, det finnes jo massevis av enkeltindiviter som ikke gjør alt. Og noen gjør noe, og mange gjør akkurat passe. Vi har jo snaket mye om dette på forumet også om at det er summen av brukerne som er perfekte, ikke hver og en. (Ser det er dårlig forklart, men det var visst det jeg klarte nå. ).

Gammel 11-12-22, 18:28   #429
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er en sånn som har tid til og glede av å gjøre og lage en masse greier som andre ikke kan/vil/ønsker/har tid til etc.. Det hender også så absolutt at jeg deler bilder på instagram. Har aldri i verden ønsket å oppfordre til noen slags konkurranse eller dårlig samvittighet! Jeg fotograferer og deler for å ta vare på min egen glede. Slutt å følge meg på sosiale medier hvis noen opplever det annerledes.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-22, 20:29   #430
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Amen Polyanna, My og Karamell.

Gammel 11-12-22, 20:39   #431
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det Polyanna sa.

Jeg er så drit lei av at det skal være så jævla negativt når noen er kreative eller flinke og gjør noe gøy eller ekstra, og tør å vise det fram, "for det får oss andre til å kjenne på et sånt umenneskelig press og føle oss så utilstrekkelige, buuhuu "

Så FLOTT!! Så kult! Heldige unger, det må være stas for dem! Så flink du er! STÅ PÅ! Husk å hvile innimellom. Imens kan jeg kose meg med mitt, og mine tradisjoner som betyr mye for oss, og som er akkurat passe i forhold til mitt overskudd og mine interesser.

Hellyes x2!

La nå vanlige folk få poste om det de synes er gøy i livet sitt, og spar sutringen til influencere som gir toåringer mobiltelefoner i julekalender for å få klikk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-22, 21:45   #432
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, det er vel ganske menneskelig å føle seg utilstrekkelig. Nå gjorde jeg det jaggu i såpekassetråden også.

Gammel 11-12-22, 22:07   #433
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg trenger ikke rampenisse. Jeg har kattunge.

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-22, 22:08   #434
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, det er vel ganske menneskelig å føle seg utilstrekkelig. Nå gjorde jeg det jaggu i såpekassetråden også.

Ja, det er menneskelig. Men det er faktisk noe det går an å øve seg på. Aktivt minne seg selv på at det er ikke alle som gjør alle disse tingene. Og man må ingenting. Øve seg på å ikke la den følelsen få overtaket, og på ikke å begynne å skylde på at "verden" har blitt slik og slik. For verden er faktisk ikke slik, selv om det kan virke sånn gjennom SoMe av og til. For det å legge lista på et passe nivå, lukke øynene for hva naboen gjør og innse at man er bra nok, er ikke noe som kommer av seg selv, det er noe man må øve seg på, og jobbe med, hele tiden. Det er et valg. Og det er viktig for å mestre hverdagen og holde seg oppegående. Like mye som fysisk trening.

Og det at man ikke kan få alt det andre har, det er noe både vi og ungene våre har godt av å lære. Ja, det er sårt når ungene kommer hjem og forteller om hva de andre ungene gjør og får, som vi ikke har overskudd, interesse av eller muligheten til å gi egne unger. Jeg har ofte svart sånt som "Så heldige! Det høres veldig gøy ut!" o.l., og i andre sammenhenger fokusere på hva vi faktisk har og gjør, og hvor heldige mine unger er, på andre områder. I stedet for å mene at de andre faktisk burde slutte med å gjøre ting som jeg ikke orker.

Sist redigert av My : 11-12-22 kl 22:25.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-22, 22:22   #435
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Filmer basert på bøker, hvor man sauser sammen historien og endrer på omtrent alle detaljer og fullstendig ødelegger historien. Alle de som har rata den til 7.1 på
IMBD kan umulig ha lest boka!

Gammel 11-12-22, 22:24   #436
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Filmer basert på bøker, hvor man sauser sammen historien og endrer på omtrent alle detaljer og fullstendig ødelegger historien. Alle de som har rata den til 7.1 på

Hva har du sett?

Gammel 11-12-22, 22:36   #437
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Hvilken?

Gammel 11-12-22, 22:43   #438
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Papillon, med Charlie Hunnam. Jeg leste boka første gang da jeg var 13, og den gjorde sykt sterkt inntrykk. Hørt den om igjen som lydbok nå. Fremdeles fascinert. Kjæresten og jeg diskuterte i morges, dette med filmer etter bøker og om de blir bra eller ei. Var jo skeptisk til hvordan de skulle klare å skvise 24 timer lydbok ned i en film. Og det klarte de ikke.

Gammel 11-12-22, 22:50   #439
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Oi! Da skal jeg ikke se den, takk for advarselen! I likhet med deg leste jeg den også i tidlig ungdom, og har hørt den på lydbok i senere tid. Husker alt for godt hvordan boka er til å kunne se gjennom fingrene med store endringer.

Gammel 11-12-22, 22:57   #440
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Hele filmen var en eneste stor endring. Rømningene endret til det ugjenkjennelige og slått sammen til en suppe som ikke likner på noe av det som var i boka. Scenene fra isolater det samme. Og så sluttet den helt brått og plutselig, virket som om de selv innså at de hadde brukt 2 timer på å ødelegge en god historie. Når man lager en bok basert på en sann historie, bør det i alle fall være noe i den som stemmer med den opprinnelige historien.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:53.