![]() |
#422 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4
Det var det i min feed også før, men i år er det ikke noe. Jeg blir en gammel grinch når det gjelder rampenisse og synes det er utrolig tullete. Sikkert fordi jeg aldri hadde giddet selv.
![]() |
![]() |
#423 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Såpekassetråden #4Grinch her også, jeg synes rampenisser er kjedelige og skjønner ikke poenget. Mine to yngste barnebarn har heller ikke blitt introdusert til rampenisse i heimen, men de har nissedør med noen rekvisitter i bokhylla. Der bor husnissen som ikke gjør så mye av seg. Av og til har han kokt grøt, en dag hengt opp fuglenek, en annen gang satt skoene sine pent utafor døra. Både fire- og toåringen er veldig fascinert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4Jeg tenker at folk MÅ øve seg på å ikke la livet bli en eneste lang konkurranse mot summen av alt alle gjør. Rampenisse inkludert. Og maratonløping og kompostering og drivhus og surdeig og personlige gaver til alle gjestene i bryllupet. Gir det glede? Har du overskudd? Yes, kjør på. Hvis ikke: hopp over.
![]() |
#425 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4Jeg kjenner mest på at jeg aldri hadde orket å være småbarnsforelder nå. Fint med mindre fokus på materialistiske gaver, men det er jaggu ganske høye krav til tidsbruk.
![]() |
#426 |
Introvert textrovert
|
![]() |
#427 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Såpekassetråden #4Det Polyanna sa.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 11-12-22 kl 20:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Introvert textrovert
|
Ja, og så er det jo summen av alt vi ser, det finnes jo massevis av enkeltindiviter som ikke gjør alt. Og noen gjør noe, og mange gjør akkurat passe. Vi har jo snaket mye om dette på forumet også om at det er summen av brukerne som er perfekte, ikke hver og en. (Ser det er dårlig forklart, men det var visst det jeg klarte nå.
![]() |
#429 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Såpekassetråden #4Jeg er en sånn som har tid til og glede av å gjøre og lage en masse greier som andre ikke kan/vil/ønsker/har tid til etc.. Det hender også så absolutt at jeg deler bilder på instagram. Har aldri i verden ønsket å oppfordre til noen slags konkurranse eller dårlig samvittighet! Jeg fotograferer og deler for å ta vare på min egen glede. Slutt å følge meg på sosiale medier hvis noen opplever det annerledes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
|
Hellyes x2! |
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Såpekassetråden #4Jeg trenger ikke rampenisse. Jeg har kattunge.
![]() |
#434 |
Semiaktiv
Ja, det er menneskelig. Men det er faktisk noe det går an å øve seg på. Aktivt minne seg selv på at det er ikke alle som gjør alle disse tingene. Og man må ingenting. Øve seg på å ikke la den følelsen få overtaket, og på ikke å begynne å skylde på at "verden" har blitt slik og slik. For verden er faktisk ikke slik, selv om det kan virke sånn gjennom SoMe av og til. For det å legge lista på et passe nivå, lukke øynene for hva naboen gjør og innse at man er bra nok, er ikke noe som kommer av seg selv, det er noe man må øve seg på, og jobbe med, hele tiden. Det er et valg. Og det er viktig for å mestre hverdagen og holde seg oppegående. Like mye som fysisk trening.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 11-12-22 kl 22:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4Filmer basert på bøker, hvor man sauser sammen historien og endrer på omtrent alle detaljer og fullstendig ødelegger historien.
![]() |
#436 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Hva har du sett?
![]() |
#437 |
Introvert textrovert
|
Hvilken?
![]() |
#438 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4Papillon, med Charlie Hunnam. Jeg leste boka første gang da jeg var 13, og den gjorde sykt sterkt inntrykk. Hørt den om igjen som lydbok nå. Fremdeles fascinert. Kjæresten og jeg diskuterte i morges, dette med filmer etter bøker og om de blir bra eller ei. Var jo skeptisk til hvordan de skulle klare å skvise 24 timer lydbok ned i en film. Og det klarte de ikke.
![]() |
#439 |
Semiaktiv
![]() Sv: Såpekassetråden #4Oi! Da skal jeg ikke se den, takk for advarselen! I likhet med deg leste jeg den også i tidlig ungdom, og har hørt den på lydbok i senere tid. Husker alt for godt hvordan boka er til å kunne se gjennom fingrene med store endringer.
![]() |
#440 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4Hele filmen var en eneste stor endring.
![]() |
|
|