Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva har du bakt i dag? III

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-25, 20:05   #421
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Vi skal ha forsinket julebord i morgen så har laget sjokolademoussekake, fra Ida Gran Jansen.
Håper den stivner for den var ganske suppete når jeg hente moussen over browniesbunnen. 🤞

Gammel 21-01-25, 22:12   #422
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har laget maistortilla. De var skikkelig gode, enkelt var det og.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-25, 11:08   #423
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det var ikke populært at det var tomt for rundstykker i fryseren slik at barna måtte ha med brødskiver i matpakken i dag.
Heldigvis hadde jeg kesam i kjøleskapet så jeg satte en deig i morges, så blir verden riktig igjen i morgen.

Gammel 27-01-25, 21:22   #424
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Har satt deig som skal bli til osteknuter med hvitløkssmør.
https://www.godt.no/oppskrifter/baks...-hvitloeksmoer

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-25, 21:41   #425
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Jeg får til å bake surdeigsbrød. Det tar sin tid, så foreløpig er det en helgeøvelse.

Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-01-25, 12:42   #426
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Mellomste har vært på jobbskygging og var ferdig tidlig i dag så jeg satte en stor deig til horn og så hadde vi litt kvalitetstid sammen mens vi bakte dem ut. Nå står første brett i ovnen og det lukter nydelig. Jeg mistenker at jeg kanskje ikke blir så sulten til middag.

Gammel 29-01-25, 19:07   #427
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag har jeg bakt på jobb, en eller annen Tiktokoppskrift jeg har fått av min datter.
Kanelgulrotboller med masse digg krydder i svingene og en frisk ostekrem på toppen. Siden jeg jobber overtid fikk de fungere som dagens middag for meg også.

Gammel 31-01-25, 19:47   #428
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg har laget maistortilla. De var skikkelig gode, enkelt var det og.

Dette lagde jeg også til tacoen i dag, fordi mannen må ha glutenfritt (altså han spiser mer enn gjerne taco med bare tortillachips eller tacoskjell, som også er glutenfritt, men jeg hadde lyst til å prøve det). Måtte lete litt før jeg fant en pakke med Harina-maismel på en internasjonal butikk, men derfra var det jo veldig enkelt. Hele familien elsket dem, og pakken med ferdigkjøpte hvetetortilla ble ikke åpnet.

Gammel 31-01-25, 20:33   #429
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Nå står et surdeigsbrød i hevekurv i kjøleskapet - skal stå over natten, og stekes i morgen tidlig.

Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-02-25, 10:34   #430
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bakte baguetter i går, oppskrift fra gladkokken.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-25, 13:57   #431
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I går svosjet jeg sammen en bursdagskake til mannen med en klebrig mandelbunn som jeg fylte med vaniljekrem og bringebær. Krem og skivede mandler på toppen.
I dag er det familieselskap og jeg har lagd en sitronmarengspai til dessert.

Gammel 03-02-25, 19:20   #432
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I går: Suksesskake til bursdagsfeiring for niese. Var det første og enkleste jeg kom på som jeg kunne lage gluten- og laktosefritt. Lagde i tillegg glutenfrie brownies fra posemix, for sønnen vil alltir ha brownies. Men det kan vel knapt nok kalles baking.

Gammel 05-02-25, 21:12   #433
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Bakt og bakt, jeg har laget superenkle iskaker med passert multe og salt karmellsaus. For enklest mulig servering (jeg skal servere mange i anledning samenes nasjonaldag, dette er dessserten) lagde jeg i porsjonsformer og hadde litt knust havrekjeks i bunnen av formene så slapp jeg å bake bunner.

Gammel 05-02-25, 21:14   #434
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Jeg er også begynt på en bursdagskake til mormorjenta som blir 13 i helga. Hun har kommet med veldig klare specs, så jeg har litt jobb foran meg der.

Gammel 07-02-25, 12:46   #435
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg er også begynt på en bursdagskake til mormorjenta som blir 13 i helga. Hun har kommet med veldig klare specs, så jeg har litt jobb foran meg der.

Sent i går kveld ble jeg klar over at kaken skulle være klar til i dag, ikke i morgen.
Jeg svingte meg og fikk lagd 10+6 tynne bunner, sjokoladekrem og fikk stablet kakene og satt i kjøleskapet til stabilisering.
Nå er jeg akkurat ferdig med den 2-etasjes rosa leopardkaken med gullkrystaller, støpt sjokolade og bladgull hennes høyhet ønsket seg.

Gammel 07-02-25, 12:55   #436
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Lagde sjokoladekake i langpanne i går og tok med på jobben i dag. Skal spises straks

Gammel 07-02-25, 13:39   #437
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Sent i går kveld ble jeg klar over at kaken skulle være klar til i dag, ikke i morgen.
Jeg svingte meg og fikk lagd 10+6 tynne bunner, sjokoladekrem og fikk stablet kakene og satt i kjøleskapet til stabilisering.
Nå er jeg akkurat ferdig med den 2-etasjes rosa leopardkaken med gullkrystaller, støpt sjokolade og bladgull hennes høyhet ønsket seg.

Herlighet, jeg kjenner jeg trenger et bilde av dette ... Heldige mormorjente!

Gammel 07-02-25, 18:10   #438
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Jeg har i dag satt deig til rundstykker, og skal steke dem til frokost i morgen tidlig!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-25, 09:25   #439
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Herlighet, jeg kjenner jeg trenger et bilde av dette ... Heldige mormorjente!

Jeg har helt mistet det å legge inn bilder på FP, men den er lagt ut på min Instagram ****** om du vil se.

Sist redigert av Nextlife : 09-02-25 kl 20:08. Årsak: Fjernet info
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-25, 10:56   #440
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg har i dag satt deig til rundstykker, og skal steke dem til frokost i morgen tidlig!

Jeg syns deigen var litt for "tørr", så jeg hadde i litt ekstra vann da jeg satte deigen. Det skulle jeg selvsagt ikke ha gjort, for deigen fløt dermed alt for mye utover. Det ble nesten som "klappekaker" (for dere som vet hva slikt er). Fungerte likevel utmerket til frokost. Særlig med egg og røkt ørret på.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:53.