Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Politikeres ektefeller og aksjehandel

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-23, 10:40   #421
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Jeg skjønner at det kan ta tid å sette sammen listene og å sjekke at ikke noen form for kritisk informasjon kommer ut, men både Anniken og Erna bruker vel lang tid syns jeg. Men klart, jeg har aldri handlet med aksjer og kommer neppe til å gjøre det heller, så hvordan den bransjen fungerer aner jeg ikke.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-23, 17:53   #422
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Dette blir vel verre og verre? Finnes eide aksjer for 100 000 i 45 selskap i hennes regjeringstid. Og lagde video for et selskap hun visste Finnes eide aksjer i..

Gammel 27-09-23, 18:04   #423
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg så det. Jeg har ikke ord.

Gammel 27-09-23, 18:31   #424
Isprinsessen
Vinter

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Og for Høyre fikk "betalt" 300 000' for videoen.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-23, 19:47   #425
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med flere tusen handler som nå gjennomgås med lupe, så vil de jo finne sammenfall mellom kjøp/salg og «offisielle hendelser». Uansett om de har hatt tette skott. Men nesten alt en statsminister, eller statsråd for den del, gjør har jo effekter på ting. DET ER DERFOR EKTEFELLENE IKKE SKAL HANDLE AKSJER, for fanden. At disse to ektefellene ikke har fattet dette, men har handlet likevel, er altså så idiotisk, egoistisk og jeg vet ikke hvilke flere adjektiver jeg skal bruke.

At det går ut over tilliten til Huitfeldt og Solberg er skikkelig kjipt, men det gjør jo det likevel.

Gammel 27-09-23, 19:58   #426
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Med flere tusen handler som nå gjennomgås med lupe, så vil de jo finne sammenfall mellom kjøp/salg og «offisielle hendelser». Uansett om de har hatt tette skott. Men nesten alt en statsminister, eller statsråd for den del, gjør har jo effekter på ting. DET ER DERFOR EKTEFELLENE IKKE SKAL HANDLE AKSJER, for fanden. At disse to ektefellene ikke har fattet dette, men har handlet likevel, er altså så idiotisk, egoistisk og jeg vet ikke hvilke flere adjektiver jeg skal bruke.

At det går ut over tilliten til Huitfeldt og Solberg er skikkelig kjipt, men det gjør jo det likevel.

Det er sant, men den hode-i-sanda øvelsen særlig Erna driver med nå er utenfor min fatteevne.

Jrg skal ikke mene noe om deres privatliv, men jeg tror ikke han kan komme inn i statsministerboligen igjen. Muligens ikke Erna heller uansett. Men han er jo rett og slett ikke til å stole på.

Gammel 27-09-23, 20:39   #427
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det er alt for mye fokus på Sindre Finnes. Prinsipielt er han og Ola Flem vanlige privatpersoner. De er, i likhet med oss 5 mill andre norske privatpersoner, i varierende grad greie, griske, slemme, snille, egoistiske etc. Som privatperson trenger de ikke å svare til det norske folk. De er ikke valgt av oss og de er ikke betalt av oss.

Det er den valgte ektefellen i posisjon som har ansvar. Det ansvaret tok Huitfeld på seg mens Erna la all skyld på mannen. Jeg mener systemet rundt maktpersonene har sviktet stort. Det er så utrolig blåøyd og naivt av oss som nasjon at mannen til statsministeren, mannen til utenriksministeren og hvis vi tar med den noe ustabile konen til justisminister Wara kunne holde på som de gjorde uten at PST visste noen ting. Tenk for en enorm sikkerhetsrisiko de har vært for Norge.

Hvor lett hadde det ikke vært fange disse ektefellene i et jerngrep på bakgrunn av at de gjorde ting som måtte holdes hemmelig. Det er jo premieoppskriften på å bli mål for fiendlig etterretning.

Det hadde nok Flem og Finnes også skjønt hvis de hadde sett på litt flere gode Netflixserier i stedenfor å handle aksjer. Jeg anbefaler "The americans" og "Le Bureau" nå når de må få seg ny hobby.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-23, 20:40   #428
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noe av dette har hun jo visst om, men har selv vurdert seg som habil.
Jeg synes dette ser stygt ut, og dess mer som kommer frem, noe av det i strid med hva som har vært sagt tidligere, løp dess mer er det som virker merkelig og suspekt.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-23, 21:26   #429
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg syns det er alt for mye fokus på Sindre Finnes. Prinsipielt er han og Ola Flem vanlige privatpersoner. De er, i likhet med oss 5 mill andre norske privatpersoner, i varierende grad greie, griske, slemme, snille, egoistiske etc. Som privatperson trenger de ikke å svare til det norske folk. De er ikke valgt av oss og de er ikke betalt av oss.

Det er den valgte ektefellen i posisjon som har ansvar. Det ansvaret tok Huitfeld på seg mens Erna la all skyld på mannen. Jeg mener systemet rundt maktpersonene har sviktet stort. Det er så utrolig blåøyd og naivt av oss som nasjon at mannen til statsministeren, mannen til utenriksministeren og hvis vi tar med den noe ustabile konen til justisminister Wara kunne holde på som de gjorde uten at PST visste noen ting. Tenk for en enorm sikkerhetsrisiko de har vært for Norge.

Hvor lett hadde det ikke vært fange disse ektefellene i et jerngrep på bakgrunn av at de gjorde ting som måtte holdes hemmelig. Det er jo premieoppskriften på å bli mål for fiendlig etterretning.

Det hadde nok Flem og Finnes også skjønt hvis de hadde sett på litt flere gode Netflixserier i stedenfor å handle aksjer. Jeg anbefaler "The americans" og "Le Bureau" nå når de må få seg ny hobby.

Det i feit skrift er forskjellen mellom Erna og Anniken. Det er liten forskjell mellom ektefellene deres.

Gammel 27-09-23, 21:40   #430
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Erna sak tar seg opp igjen etter at intervjuene har fått ligge litt. Snakker man ikke om habilitet i politikken? Jeg ønsker ikke at hun kommer i posisjon gjen, og håper partiet hennes også er enige. Jeg vil ihvertfall ikke stemme slik at hun kan bli statsminister igjen.

Gammel 27-09-23, 21:46   #431
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Etter å ha lest Børsen nå der det fremgår at SMK advarte mot 8-9 aksjer der han ikke burde handle, og der hun burde være svært sikker på sin habilitet, der hun likevel vurderte seg som habil f.eks. i Hydrosaken, og lager promovideo for et rederi, der hun også får valgkampstøtte, så må jeg si at dette stinker.

For eget vedkommende tror jeg fremdeles at her tar Mister Aksjespekulant en for laget.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-23, 22:00   #432
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Jeg har også tenkt i de baner P.K.

Gammel 28-09-23, 17:41   #433
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er knappest så jeg tror på de siste nyhetene i saken (formue som økte og var synlig for ektefelle på skatteseddelen ... )

Gammel 29-09-23, 10:35   #434
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Men er det faktisk slik at politikere har holdt på slik i alle år, men at det kun er må med økt fokus og innsyn de faktisk blir tatt? Det er litt skremmende å tenke på.

Gammel 29-09-23, 10:43   #435
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Men er det faktisk slik at politikere har holdt på slik i alle år, men at det kun er må med økt fokus og innsyn de faktisk blir tatt? Det er litt skremmende å tenke på.

Jeg tror det. Men jeg tror ikke alle har holdt på sånn.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 10:43   #436
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Det skulle ikke forundre meg.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 12:05   #437
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne saken blir jo bare mer og mer vanvittig, nå også avslørt politisk jobbing også direkte mot SMK.
At Erna ennå ikke har trukket seg ennå fremstår som et større mysterium enn Loch Ness.

Gammel 29-09-23, 12:08   #438
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Nextlife.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 12:12   #439
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke politikere har holdt på slik i alle år. Jeg har hvertfall lest en del statuser fra litt eldre Ap-politikere som har sagt at de var veldig opptatt av å ha sitt på det tørre når de fikk posisjoner, fordi det var de drillet på, f. eks gjennom boka "Tillitsmannen" av Einar Gerhardsen.
Men det er sikkert veldig interessant om noen gikk inn for å prøve å undersøke hvorfor det er blitt sånn. Er det kun fordi media har undersøkt det? Har media vært for sløve tidligere? Har kontrollen og holdningene blitt dårligere, eller har de alltid vært sånn? Har alt blitt mer komplisert etter hvert som levestandarden har økt? Jeg aner ikke.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 12:15   #440
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Høyre har fått økt oppslutning??!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:47.