|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#421 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg skjønner at det kan ta tid å sette sammen listene og å sjekke at ikke noen form for kritisk informasjon kommer ut, men både Anniken og Erna bruker vel lang tid syns jeg. Men klart, jeg har aldri handlet med aksjer og kommer neppe til å gjøre det heller, så hvordan den bransjen fungerer aner jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelDette blir vel verre og verre? Finnes eide aksjer for 100 000 i 45 selskap i hennes regjeringstid. Og lagde video for et selskap hun visste Finnes eide aksjer i..
![]() |
#423 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJa, jeg så det. Jeg har ikke ord.
![]() |
#424 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelOg for Høyre fikk "betalt" 300 000' for videoen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelMed flere tusen handler som nå gjennomgås med lupe, så vil de jo finne sammenfall mellom kjøp/salg og «offisielle hendelser». Uansett om de har hatt tette skott. Men nesten alt en statsminister, eller statsråd for den del, gjør har jo effekter på ting. DET ER DERFOR EKTEFELLENE IKKE SKAL HANDLE AKSJER, for fanden. At disse to ektefellene ikke har fattet dette, men har handlet likevel, er altså så idiotisk, egoistisk og jeg vet ikke hvilke flere adjektiver jeg skal bruke.
![]() |
#426 |
Off the map.
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel
Det er sant, men den hode-i-sanda øvelsen særlig Erna driver med nå er utenfor min fatteevne.
![]() |
#427 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg syns det er alt for mye fokus på Sindre Finnes. Prinsipielt er han og Ola Flem vanlige privatpersoner. De er, i likhet med oss 5 mill andre norske privatpersoner, i varierende grad greie, griske, slemme, snille, egoistiske etc. Som privatperson trenger de ikke å svare til det norske folk. De er ikke valgt av oss og de er ikke betalt av oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelNoe av dette har hun jo visst om, men har selv vurdert seg som habil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Lesende
Det i feit skrift er forskjellen mellom Erna og Anniken. Det er liten forskjell mellom ektefellene deres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelErna sak tar seg opp igjen etter at intervjuene har fått ligge litt. Snakker man ikke om habilitet i politikken? Jeg ønsker ikke at hun kommer i posisjon gjen, og håper partiet hennes også er enige. Jeg vil ihvertfall ikke stemme slik at hun kan bli statsminister igjen.
![]() |
#431 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelEtter å ha lest Børsen nå der det fremgår at SMK advarte mot 8-9 aksjer der han ikke burde handle, og der hun burde være svært sikker på sin habilitet, der hun likevel vurderte seg som habil f.eks. i Hydrosaken, og lager promovideo for et rederi, der hun også får valgkampstøtte, så må jeg si at dette stinker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Lesende
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg har også tenkt i de baner P.K. |
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Leser
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelEr knappest så jeg tror på de siste nyhetene i saken (formue som økte og var synlig for ektefelle på skatteseddelen ... )
![]() |
#434 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelMen er det faktisk slik at politikere har holdt på slik i alle år, men at det kun er må med økt fokus og innsyn de faktisk blir tatt? Det er litt skremmende å tenke på.
![]() |
#435 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Jeg tror det. Men jeg tror ikke alle har holdt på sånn.
![]() |
#436 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Det skulle ikke forundre meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelDenne saken blir jo bare mer og mer vanvittig, nå også avslørt politisk jobbing også direkte mot SMK.
![]() |
#439 |
fri
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg tror ikke politikere har holdt på slik i alle år. Jeg har hvertfall lest en del statuser fra litt eldre Ap-politikere som har sagt at de var veldig opptatt av å ha sitt på det tørre når de fikk posisjoner, fordi det var de drillet på, f. eks gjennom boka "Tillitsmannen" av Einar Gerhardsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelHøyre har fått økt oppslutning??!
![]() |
|
|