|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva strikker du nå?Camomilla- hvor mange nøster fritidsgarn bruker du på ett sitteunderlag ? Jeg begynte å strikke i Easy-garn, men hadde måttet bruke ca. 10 nøster på ett sitteunderlang, så da blir det ikke akkurat så billig.... Sist redigert av gnuri : 06-12-09 kl 16:37. |
|
|
|
|
#2 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Hva strikker du nå?
Jeg syns det går MYE garn, og er enig at da blir det ikke så billig. Jeg er ikke ferdig, men har planer om å bli det i løpet av uka. Det får bli som det blir, men strikker ut de 5-6 nøstene jeg kjøpte.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hva strikker du nå?Jeg har visst blitt bitt av basillen. Jeg som inntil nylig alltid avsluttet et prosjekt før jeg begynte på et nytt, har nå tre prosjekter på pinnene. Det teppet til min kusines baby, ganske mye igjen, men termin først i mars og nå ser det ut til at hun kan slippe prematurfødsel likevel. En vesle lyseblå luen til min nevø, der er det bare en times jobb igjen eller noe sånn, og termin der er ikke før i februar. Og så begynte jeg på en liten kjole i går, til min svigerinne (Altså, min svigerinne er ikke mer enn 3 mnd gammel enda da, så det er i babystørrelse) Jeg er usikker på om hun får den til jul (da må den bli ferdig litt veldig fort, må sendes rett over helga) eller til dåpen som er i slutten av januar.
|
|
#6 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Hva strikker du nå?Jeg har en kjole liggende som jeg har pause på. Er sommerkjole så den kan vente litt. Nå før jul har det vært mye sokker og noe votter og luer. Har strikket både julegaver og til ungen. Nå skal jeg snart begynne på en monsterbukse som skal bli julegave. |
|
|
|
|
#7 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Hva strikker du nå?Jeg har strikket disse i mosegrønt i kveld, det gikk skuffende fort. |
|
|
|
|
#8 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Hva strikker du nå?Turban Smukk- de var kjempefine !! Brukte du oppskriften du linket til ? Hvor lang tid brukte du på et par ? |
|
|
|
|
#9 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
|
|
#10 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Jeg brukte oppskriften og garnet jeg linket til, men pinnene var i 6 1/2 siden det var det jeg hadde (rundpinne 80 cm, kanskje ikke så praktisk.
Jeg har dessverre glemt hvordan man hekler, det får bli neste prosjekt. Men det høres fint ut! |
|
|
|
|
#11 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Hva strikker du nå?Jeg holder fortsatt på med rullegenseren (Nøstebarn). Jeg har hatt en liten pause fordi jeg har strikket et par Mosters babystrømper til Lillesøster. |
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva strikker du nå?Jeg strikker setesdalsvanter nå, julegaver til familiens eldste. |
|
|
|
|
#13 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Hva strikker du nå?En sokk jeg skal gi bort i julegave.
|
|
|
#14 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva strikker du nå?Jeg prøver meg på disse: |
|
|
|
|
#16 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Hva strikker du nå?Jeg er snart halvferdig med ei monsterbukse. Lurer på om oppskrifta blir litt for brei over rompa og smal i beina til mine langfotakongler. Garnet kan toves, så jeg får prøve å krympe det på utvalgte steder.
|
|
#18 |
|
trenger lading
|
Sv: Hva strikker du nå?Ferdig med jakka til mellomste, sydde på knapper i dag (jeg sa jeg ikke sydde de på før hun hadde ryddet rommet sitt, da ble det fart på henne..)
|
|
|
#19 |
|
Bare sær
Sv: Hva strikker du nå?Nok en genser til meg selv (det er vanskelig å få ferdigkjøpte som passer):
|
|
#20 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva strikker du nå?Nydelig Allium!
![]() |
|
|