|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva synes dere om navnesminke?Jeg hadde gjerne hett Anlaug, men kanskje ikke da jeg var barn. Har et navn i samme sjanger selv, og var ikke overbegeistret da jeg vokste opp. Nå er jeg derimot det.
|
|
|
|
#2 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva synes dere om navnesminke?
Samme her. Jeg hadde ei venninne som barn som het Anlaug og syntes alltid det var slikt et nydelig navn. Selv var jeg skikkelig misfornøyd med mitt trauste norske navn som bare gamle tanter (og bestemor) hadde da jeg var barn, men nå har jeg blitt veldig glad i det. Og jammen har det ikke fått seg en oppsving også - jeg tror jeg har i hvert fall fire bekjente som har kalt sine døtre det samme som meg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Sv: Hva synes dere om navnesminke?Anlaug er et flott navn.
|
|
|
#4 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Hva synes dere om navnesminke?Jeg hadde så lyst til å hete Vilde da jeg var liten, men foreldrene mine lot meg ikke bytte navn. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Hva synes dere om navnesminke?Det mest pretensiøse navnet jeg vet om er forsåvidt ikke navnesminket whatsoever, men en ren kaskafoni av tradisjonelle, norske navn. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Hva synes dere om navnesminke?Mitt navn er så vanlig at om man søker på fornavn/etternavn så finner man tre stykker som heter det samme, fra samme område i landet, født samme år eller året før. |
|
|
|
#7 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hva synes dere om navnesminke?Jeg synes ikke det går som sminking, smilet. Det er den vanligste skrivemåten på begge navnene og guttene slipper å si fra at de skriver uten den bokstaven.
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Sv: Hva synes dere om navnesminke?Jeg vil ikke si at Ingvild er en navnesminket Ingvil.
.
|
|
|
#9 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva synes dere om navnesminke?Mine barn har korte, enkle navn uten en bokstav for mye, fire bokstaver begge to. Og begge navnene er vanlige. Men de har mellomnavn som, om ikke de er sminket, er de unektelig ganske spesielle. De er dog oppkalt etter noe, og jeg tenker at de kan selv velge om de vil bruke de eller ikke. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Hva synes dere om navnesminke?Jeg kjenner ikke noen som heter Ingri heller. |
|
|
|
#12 |
|
ctrl+z
|
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Blondie var også ung mor? Og på seg selv kjenner man andre (ikke så veldig godt, men man tror det)?
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg gikk på barneskole med Ingri, Astri og Solvei. Synes fremdeles det ser merkelig ut..
|
|
|
|
#16 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hva synes dere om navnesminke?Jeg har en bekjent som har vanlige (og flotte navn) på barna sine, men som har valgt å skrive dem annerledes. (type Anhe og Marih). Det blir bare rart egentlig og det røsker litt opp i ungmor-fordommene mine.
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Det er noen ganske drøye fordommer du flagger her nå altså. |
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Hva synes dere om navnesminke?(Jeg bare tester ut hvordan du reagerer på påstanden. |
|
|
|
#19 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hva synes dere om navnesminke?Avsporing: Jeg jobbet en stund for at min helnorske pode skulle hete Mehmet ( tyrkisk) Rett og slett fordi det hadde vært morsomt, og fordi folk ville blitt forvirret. Sambo syns ikke det var lov til å ha det gøy med slike saker.
|
|
|
#20 |
|
Protonterapeut
|
Jeg vet om et søskenpar som heter Inger og Bjørn.
“Though she be but little, she is fierce!” - Shakespeare Sist redigert av Ru : 01-06-11 kl 13:18. Årsak: prøver å anonymisere littegranne |
|
|
|
![]() |
|
|