Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Isbjørn vs P.o.P

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-11, 19:01   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Isbjørn vs P.o.P

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Byttet jakken til 122-128 i dag. Den er stor men ikke større enn at han har brukt den i dag.

Det var nok fornuftig, så har han den i alle fall neste vinter også.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 20:15   #2
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det var nok fornuftig, så har han den i alle fall neste vinter også.

Ja det er neste år han skal bruke den. Men føles litt voldsomt når man kjøper 7-8 år til treåringen. Han har 4 år i skallsettet fra Bergans. Kanskje han kan bruke dressen i str 128 etter storesøster også da. Den burde ihvertfall ikke bli for trang.

Gammel 25-02-11, 20:22   #3
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ja det er neste år han skal bruke den. Men føles litt voldsomt når man kjøper 7-8 år til treåringen. Han har 4 år i skallsettet fra Bergans. Kanskje han kan bruke dressen i str 128 etter storesøster også da. Den burde ihvertfall ikke bli for trang.

Jeg så på Isbjørn jakkene denne uken og synes ikke de så så store ut.

Gammel 25-02-11, 20:25   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes de var store jeg altså, poden bruker 104 i andre jakker men 98/104 i Isbjørn har han nok hele dette året.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 20:46   #5
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Lurer paa om ikke Nin har nevnt noe om det, at vinterjakkene er litt mindre enn skalljakkene ...!?? Skalljakken vi har i 98/104 er i alle fall IKKE liten, den passer selv til Boellen som normalt bruker 110 og 116, skallbuksen i 98/104 passer ogsaa, om enn ikke noe mer aa gaa paa.

Gammel 25-02-11, 21:08   #6
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Lurer paa om ikke Nin har nevnt noe om det, at vinterjakkene er litt mindre enn skalljakkene ...!?? Skalljakken vi har i 98/104 er i alle fall IKKE liten, den passer selv til Boellen som normalt bruker 110 og 116, skallbuksen i 98/104 passer ogsaa, om enn ikke noe mer aa gaa paa.

Jeg synes vinterjakkene er mindre i størrelsen enn skalljakkene. Men det er mulig det er fordi de er foret.
Jeg synes skalljakkene er kjempestore i størrelsen, vi har alltid sjonglert. Begynt på skallsett todelt i 98/104 og så måttet bytte ut buksa i større størrelse etter hvert uten å bytte jakka. Jakka har liksom holdt over to buksestørrelser.
Jeg ser at det samme kommer til å skje nå. Buksa må byttes i større men jakkene er kjempestore. Jeg synes ikke de todelte settene passer sammen størrelsesmessig i det hele tatt.

Om ikke det er skalljakkene som er store så er det i alle fall skallbuksene og vinterjakkene som er små i str.
Jeg synes det der er kjempesnodig. Da jeg fikk skallsett i høst var det så stor forskjell på størrelsene synes jeg at jeg sendte mail til Isbjørn, MED bilder av ungen. Men de synes visst ikke det var noe galt, mente bare at ungen burde hatt ei mindre jakke.
Og det var jo et greit svar på at jeg mente buksa var liten i størrelsen i forhold til jakka.

Eh. Det var vinterjakkene dere snakket om.
Joa, synes de er litt små i størrelsen, men veeldig lange på ermene i forhold til størrelsen.

Oooo jeg er sliten, nettopp sittet tre timer på legevakta, hatt omgangssyken i hus hele uka, jeg aner ikke engang om det ble noe vettugt svar her. Men det er freddan så jeg poster.

Gammel 25-02-11, 21:12   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Koklusjon: Isbjørn er laget for tynne barn? Dresser med stram strikk i livet og små jakker med lange ermer?

Gammel 25-02-11, 21:23   #8
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Koklusjon: Isbjørn er laget for tynne barn? Dresser med stram strikk i livet og små jakker med lange ermer?

Absolutt. Både dressene og skallbuksene er veldig smale. Jeg tør påstå at de ikke er laget for normale unger som det er godt hold i. Veldig synd.

Gammel 25-02-11, 21:43   #9
Curly

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

*baaah*

Lurer virkelig på hvordan det skal gå med dressen på tuppa altså. Hun er ikke kraftig men ikke slank heller.

Gammel 25-02-11, 21:46   #10
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Curly, her.

*baaah*

Lurer virkelig på hvordan det skal gå med dressen på tuppa altså. Hun er ikke kraftig men ikke slank heller.

Men dressen er veldig varm. Vi har greid oss gjennom to iskalde vintre med kun ullundertøy og janus ullfrottelag under uten at det har vært for kaldt.
Jeg har hatt en baggy ticket dress i bakhånd til den verste kulda sånn at jeg har kunnet putte tykk ull under men så har det faktisk ikke vært nødvendig for Isbjørndressen er mer enn varm nok.

Gammel 25-02-11, 22:14   #11
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Altså de ungene jeg har postet med expeditiondressen er ikke tynne eller små. De er helt normale. Gutten min er 19.5 kg og 115 cm.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 22:18   #12
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Altså de ungene jeg har postet med expeditiondressen er ikke tynne eller små. De er helt normale. Gutten min er 19.5 kg og 115 cm.

Jeg har fått den dressen nå og den er mye videre i livet enn den andre vinterdressen til Isbjørn. Den andre hadde ikke regulerbar strikk i midjen og var ganske så trang, den vi har gått nå er mye bedre og har regulerbar strikk. Jeg kommer kun til å kjøpe expeditiondressen heretter, likte passformen mye bedre.

Gammel 25-02-11, 22:29   #13
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser jo det på de skallbuksene at de er ganske smale de også. Det er noe av det som gjør de toppers for min plutt, men flertallet av unger er bedre polstra enn han. Man kan egentlig ikke si at de har god passform til lubne barn tror jeg.

Gammel 26-02-11, 09:24   #14
millact

Standard

Jeg ser jo det på de skallbuksene at de er ganske smale de også. Det er noe av det som gjør de toppers for min plutt, men flertallet av unger er bedre polstra enn han. Man kan egentlig ikke si at de har god passform til lubne barn tror jeg.

Den ble for trang over magen til min frøken, for trang når hun bøyde seg slik at knappen gikk opp. Hun er normal vil jeg si, hverken tykk eller tynn.

Gammel 26-02-11, 13:20   #15
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en slank frøken, så skallbuksen og vinterbuksen var helt perfekt til henne. Hadde hun hatt litt mer "kjøtt på bena" hadde det nok blitt trangt.
Men Expeditiondressen er mer "normal" i størrelsen, iallefall ikke trang eller liten. Expedition dressen og den vanlige dressen har helt forskjellig passform.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 14:48   #16
Bel@ni
Aktiv

Bel@ni sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Bel@ni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Når dere har bestilt fra Norrbaggen, hvordan fungerer det? Hva kommer i tillegg for og få det til Norge ifbm porto og avgifter i norge?

Bel@ni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 15:06   #17
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bel@ni, her.

Når dere har bestilt fra Norrbaggen, hvordan fungerer det? Hva kommer i tillegg for og få det til Norge ifbm porto og avgifter i norge?

Har ikke bestilt fra Norrbaggen, men fra en annen svensk forhander (husker ikke om det var Carl & CO eller Uteungar) og dansk forhandler (eventyrsport). Det som kom i tillegg var frakt, norsk moms og tollgebyr. Pass på å få fratrukket svensk moms, så går det nesten opp i opp. Da kommer frakt og tollgebyret ekstra.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 16:36   #18
Curly

Standard

Dressen kom i dag, men dette må da virkelig være feil???

Pris fortolling: 217,-
Utlag MVA: 284,-
Toll/avgifter: 110,-

Totalt 611,- NOK

Hva er den fortollingsgreia??
Jeg trodde det var 25% Moms + kr 180,- i fortollongsgebyr når vare koster over 1000,- NOK. Ergo så regna jeg med å måtte betale ca 430,- NOK

Gammel 28-02-11, 17:49   #19
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er toll på klær. Det kommer i tillegg til mva.

Gammel 28-02-11, 18:02   #20
Curly

Standard

Det er toll på klær. Det kommer i tillegg til mva.

Merkelig, har jeg aldri betalt før. Har alltid bare betalt moms og tollavgift.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:28.