Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hobbyskrytetråden VI

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-14, 00:49   #441
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden VI

Vakkert sjal!

Gammel 25-05-14, 19:27   #442
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Rillegenser til jenta mi.
Oppskrift fra garnstudio. Pinne 7.

Gammel 25-05-14, 21:08   #443
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Lekt meg litt med symaskina, for første gang på lange tider

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kjole6.jpg (475,7 KB, 19 visninger)
Filtype: jpg kjole5.jpg (478,2 KB, 10 visninger)
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 26-05-14, 00:20   #444
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Strikket dette til ei tantesnuppe som nettopp hadde bursdag:

Gammel 26-05-14, 07:29   #445
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Så fint skjørt bayone! Hvor fant du oppskrift?

Gammel 26-05-14, 10:45   #446
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Oppskriften ligger her

Gammel 26-05-14, 14:50   #447
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Kjempefint skjørt!

Gammel 17-06-14, 09:59   #448
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

50-årsgaven ble litt liten kan man si....

Gammel 17-06-14, 12:20   #449
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Noe av det jeg har strikket siden forrige skryteinnlegg.

Stripekjole strikket i Kauni regnbue+grå til samme tantejenta. Str. 2 år, så den blir sikkert fin til høsten når hun skal begynne i bhg.

Bella kjole strikket i Kauni. Str.18-24 mnd.

Finner jeg mønster på disse på Ravelry tro? Det er særlig den stripekjolen jeg er intr. i, vil du dele hvor du har funnet mønster?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg strikket bolen 48 cm som i mønster (str small) og ermene også 48 cm (i stedet for 46 cm, siden jeg ville at stripene skulle være like og siden jeg har lange armer), resten etter mønster og i anbefalt pinnestr. 5 på vrangbord og 6 på glattstrikk.

Fin genser. Hvor mye garn gikk med, sånn ca?

Gammel 17-06-14, 12:28   #450
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Finner jeg mønster på disse på Ravelry tro? Det er særlig den stripekjolen jeg er intr. i, vil du dele hvor du har funnet mønster?

Fin genser. Hvor mye garn gikk med, sånn ca?

Takk! det står 3 nøster av hver farge i mønsteret, men jeg greide meg med 2 nøster av hver farge.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 17-06-14, 12:32   #451
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Takk! det står 3 nøster av hver farge i mønsteret, men jeg greide meg med 2 nøster av hver farge.

Takk. Jeg har notert Acne-genseren for en god stund siden, som noe jeg kunne tenke meg å strikke, men aldri satt meg inn i garn og pinner. Den ser veldig fin ut i Faerytale, så da prøver jeg det.

Gammel 17-06-14, 12:59   #452
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Finner jeg mønster på disse på Ravelry tro? Det er særlig den stripekjolen jeg er intr. i, vil du dele hvor du har funnet mønster

Bellakjolen er fra Babystrik på pinde 3 av Lene Holme Samsøe.
Stripekjolen ble til underveis. Lette etter mønster, men fant ikke noe jeg var fornøyd med, så jeg plukka litt herfra og derfra ift. strikkefasthet, pinner og garn.

Gammel 17-06-14, 13:00   #453
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Aha. Takk. Jeg ser jeg vel kan bruke Bella-kjolen som et utg.pkt da. Det var så fint i all sin enkelhet.

Gammel 17-06-14, 21:50   #454
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Viggos vest, til baby Ingvild. Også herfra: Babystrik på pinde 3 av Lene Holme Samsøe.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (296,7 KB, 23 visninger)
Gammel 20-06-14, 21:01   #455
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sommerkjole til de mer solfylte dagene

Samme oppskrift som den forrige. Sydde belte til denne også, men blir sikkert ikke brukt så mye.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg sommer1.jpg (475,8 KB, 26 visninger)
Filtype: jpg sommer2.jpg (56,1 KB, 16 visninger)
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 21-06-14, 16:52   #456
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gitarlue til nevøen min

Gammel 23-06-14, 12:34   #457
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Selebukser til samme skjønning som i innlegget over. Babyer, ass...

Gammel 24-06-14, 00:00   #458
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nydelig baby og lue og bukse, rosin!!

Jeg har endelig laget noe igjen! Både heklet og sydd, Elsa-kjole som kan brukes til hverdags også.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 24-06-14, 09:09   #459
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Carrera: Nyyydelige kjoler, hvilket mønster har du brukt?

Lillerosin: Kuleste prikkebukse ever!
Og kokosbolle, den kjolen var herlig!

Gammel 24-06-14, 09:41   #460
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Takk! Gjett om det var en fornøyd liten jente i dag morges som oppdaget at Elsa-kjolen var ferdig!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.