Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-23, 09:25   #441
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2023

Bakte et slag i går. Blir ett til og resten har jeg kjøpt på julemarked i Tyskland. Tyske julekaker er de beste! Sønnen min kom endelig med en laaang ønskeliste i går kveld, mange ting jeg kan finne i alle prisklasser. Jeg kjøper gavene hans fra "hele familien", så det er bra å ha litt å velge i.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-23, 09:33   #442
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har fått hjemmelaget lammerull og sylte fra svigermor. Hun lager bare verdens beste lammerull.

Gammel 12-12-23, 09:49   #443
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Eg har tatt opp svangar og lammekjøtt frå frysaren, så blir det lammerull seinare i veka. Litt bak skjema, men det held til jul. Eg skal lage leverpostei også. Har alt klart, må berre avtale tid med ho eg skal gjere det i lag med.

Straks skal eg på posten med pakke til bror min, oppdaga ganske tilfeldig at det var siste frist i dag om ein skal vere garantert framkome til jul.

Gammel 12-12-23, 10:03   #444
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg laget sylte for noen uker siden. Den ble stor så delte den i fire og la alt i fryseren. Planen er å innvie den til helgefrokostene denne uken og jeg gleder meg allerede. Godt brød med hjemmelaget sylte, Dijonsennep og rødbeter, nam nam.

Gammel 12-12-23, 10:32   #445
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Venter spent på om dagens sykt barn er den årlige førjuls-omganggssjuka eller en del av det kronsike bildet til mellomste. Heller mot det siste for hun har fortsatt ikke kastet opp, men på den annen side er hun jo minst en grad varmere enn meg, ikke feber tror jeg, men subfebril ? Vi får se.

Gammel 12-12-23, 10:37   #446
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Bakte sukkerfrie smultringer og risboller i går. Ble så bra! I dag prøver jeg igjen på krumkaker- de forrige jeg laget ble ikke så vellykket synes jeg

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-23, 10:47   #447
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Kjipt med sykdom malama, men den magre trøsten får være at det er bedre at det kommer nå enn i julen. God bedring til den syke.

Gammel 12-12-23, 10:51   #448
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ja, det er bedre nå enn on en uke, men nå kommer svigermor om to dager så jeg håper dette ikke er omgangssyke for da ligger familien strødd denne helga.

Gammel 12-12-23, 11:10   #449
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Vi skal plukke juletre på lørdag, til det skal jeg bake det greske påskebrødet jeg pleier å ta med til vertskapet. Søndag er planen å lage kakedeiger. Det Helten og jeg vil ha er

• Peppernøtter
  • Berlinerkranser
  • Mutter'n sine sjokoladekjeks (hennes oppskrift, jeg lager)
  • Sandnøtter eller serinakaker
  • Mer hvis vi orker og gidder.
Jeg har lyst til å julepynte på søndag eller mandag, uvanlig tidlig til oss å være, men det får Helten finne seg i. Jeg skal ha fri neste uke nemlig.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-23, 11:53   #450
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her bli det juletrehogst på søndag, men det pyntes ikke før lille julaften. Mulig jeg har opp mesteparten av den andre julepynten da, til minstejenta kommer hjem på juleferie onsdag neste uke. Det hadde vært godt å være ferdig til da, slik at vi bare kan kose oss sammen de siste dagene.

Gammel 12-12-23, 12:06   #451
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Søndag er det visst her også. Om vi hogger eller sager er opp til Helten. Jeg gleder meg til å hilse på slekt og venner som skal være med og spikersuppa til tante. Ulempen er at det er meldt plussgrader til helgen. Da kan det bli glatt å gå rundt i skogen.
Nå er det bare to hele og en halv arbeidsdag igjen før jeg tar ut resten av feriedagene for i år. I romjula er jeg så heldig at jeg kan flexe meg fri.

Gammel 12-12-23, 12:15   #452
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Det meldes juletrehogst (eller helst saging ja) i regnvær her på søndag også. Ikke første gangen, men hadde håpet på noe annet i år siden det har vært kaldt og fint så lenge. Men nå skal det visst snu. I fjor var det veldig fint med masse snø da vi var der. Mannens bror med samboer og deres to små barn skal også være med, så det blir koselig uansett. Mulig jeg "kidnapper" min tre år gamle nevø etterpå, for å bake pepperkaker.

Gammel 12-12-23, 12:27   #453
Malama

Malama sin avatar

Standard

Det blir juletre her også på søndag, men det hentes i kjelleren og settes opp helt uten å bry oss om regnværet. Fritt for pollen og annet rusk som gir plager til store og små plager eer det også. Og med myyyyye mindre edderkopper enn et som har vokst ute

Gammel 12-12-23, 12:48   #454
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Her er planen å kjøpe juletre (gran, som lukter så fantastisk ) på torsdag, som er eneste ledige ettermiddag hele uken. Forrige helg hadde vi besøk og planer alle tre dager så jeg så fram til denne helgen som skulle være besøksfri og rolig og vi skulle lage pepperkakelandsby og kose oss. Så spør mellomste om vennen hans som har flyttet og bor en time unna kan overnatte (og jeg sier aldri nei til sånt) og så skal minste på overnatting hos to venninner, og mellomste får plutselig en bursdagsinvitasjon til lørdag og det er speiderlederfest på fredag. Så da ble det plutselig ganske mye likevel, men søndag er (foreløpig ) ledig så planen er pepperkakelandsby da.

Gammel 12-12-23, 14:49   #455
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gjort en liten vri på juletrehandel i år. Skipper treet og øremerker besparelsen til Gaza. Skulle jeg hatt barnebarna på besøk i juledagene så hadde jeg muligens fått et forklaringsproblem med et manglende tre, de er bare 5 og 3, men i år skal vi være andre steder.

I morgen skal 5-åringen og jeg pynte pepperkakehus. Det blir gøy!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-23, 14:55   #456
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg fikk gjort unna en gave i dag, søster får gavekort på Bookis. Hun ønsker seg bøker, og gjerne brukte, men jeg har ikke oversikt over hva hun har lest.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-23, 15:05   #457
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Alle gåver er kjøpt og (nesten) betalt. Må innom Klarna ein dag og gjere opp for noko der.

Pappa har bursdag 22. desember. Den gåva har eg ikkje ordna enda. Eg trur det må bli blomar, juleøl og ei romkake. Overkomeleg og greit.

Gammel 12-12-23, 16:46   #458
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Syrinx minnet meg på at som unge med bursdag midt i november pleide jeg å få minst tre julekalendere. Det var alltid like kos og gøy. For meg. Lille-broder'n var like misunnelig hver gang. Og like overrasket hver gang når han våknet 1. desember og fant ut at en av mine var blitt hans i løpet av natta.

Gammel 13-12-23, 06:31   #459
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg lagde julesylte for litt siden, og i år ble det den beste jeg har laget, så har lagret hva jeg gjorde til neste år.

I dag skal jeg bake lussekatter mellom øvingsøktene. Har fire julekonserter som nærmer seg.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-23, 06:53   #460
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jeg har kjørt til julesylte i kjøleskapet, jeg nå huske å få laget den en dag, det hastet jo faktisk litt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:40.