|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva synes dere om navnesminke?Sønnen min heter det samme som mange konger har hett før han, så om stavemåten er sminket får så være. Jeg ville ikke ha særnorske bokstaver (æ, ø, å) i navnet hans.
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hva synes dere om navnesminke?
Betyr det at han heter Oystein? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Epikur
|
Sv: Hva synes dere om navnesminke?Vi har unger med et særnorsk etternavn som inkluderer en og annen særnorsk vokal. For meg blir det helt meningsløst å skulle forsøke å unngå særnorske vokaler som en greie i seg selv. De kan få hotchickbutterfly2008@hotmail.com som epostadresse hvis det skulle være et enormt problem.
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Hva synes dere om navnesminke?For min del er jeg svært fornøyd med at jeg ikke har noen særnorske vokaler, siden det hadde vært et irritasjonsmoment til stadighet i jobben. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp, senest i går, i tilfeldig passiar med engelskmann, kjente jeg at jeg liker at navnet mitt er av en slik art at utenlandske både oppfatter og kan uttale navnet mitt.
|
|
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
Jeg har ingen særnorske bokstaver i navnet mitt, men jeg har aldri møtt en utlending (utover en og annen skandinav) som har klart å uttale etternavnet mitt likevel. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Gullfisk
Nei, etternavnet (pikenavnet) mitt er da en annen sak. Det var jeg nødt til å stave i alle mine år på østlandet, selv til norsktalende. Og det er bare fire bokstaver.
Sist redigert av Enhjørning : 01-06-11 kl 17:05. Årsak: Hadde glemt et vesentlig ord. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Hva synes dere om navnesminke?Jeg får ikke såre tær av å høre at folk synes det virker upraktisk med særnorske vokaler i navnene til seg og barna, for all del, men jeg lever fint og ukomplisert med både æ, ø og å representert i eget navn. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Hva synes dere om navnesminke?Ja, herlighet, jeg har da ingenting i mot æ, ø og å. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hva synes dere om navnesminke?Mitt navn gjør seg dårlig på engelsk, for å si det sånn.
|
|
|
#15 |
|
Gullfisk
|
|
|
|
#17 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hva synes dere om navnesminke?Jeg skal innrømme at det at det gikk an å uttale navnene på vettugt vis på engelsk var et av navnekravene i Familien Ru.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Det ene navnet uttales likevel helt annerledes på norsk og engelsk men er et kjent navn som alle forstår. Det andre navnet er likt på norsk og engelsk men noen skriver av og til navnet hennes på en måte som for meg blir altfor "norsk", og helt feil.
|
|
|
#19 |
|
flisespikker
|
Samme her.
|
|
|
#20 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2011
![]() |
Sv: Hva synes dere om navnesminke?Jeg syns at navnesminke er "nødvendig" til tider, Sånn som Lea/h høres jo best ut med en H på slutten |
|
|
|
![]() |
|
|