Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilket kjønn ønsket du helst?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvilket kjønn ønsker/ønsket du helst?
Før første barnet ønsket jeg jente 99 61,88%
Før første barnet ønsket jeg gutt 48 30,00%
Før andre barnet ønsket jeg jente 69 43,13%
Før andre barnet ønsket jeg gutt 40 25,00%
Før tredje eller flere barn ønsket jeg jente 33 20,63%
Før tredje eller flere barn ønsket jeg gutt 13 8,13%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-14, 17:25   #461
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?

Hvis man limer fast håret med limpistol ser man ikke om det er stritt eller krøllet. Og så kan man som en kriseløsning lime fast krøllete hår. Har jeg hørt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 22:56   #462
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?

Herregud, man har da krølltang! Hold limen unna!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 22:57   #463
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?

Krølltang, rettetang og limpistol. Hva skal man med hår da?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 22:58   #464
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-14, 11:32   #465
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?

Jeg ville ha en jente med røde krøller, litt som Annie. Vurderer å kompensere med en rød katt.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 22:46   #466
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?

Jeg tror nesten på at sånn nedsnakking av kjønn gjelder jenteflokker også nå. Hørt på jobb idag: (mannlig kollega har nettopp fått jente nr 3): Jaja, nå må dere bare prøve en gang til for å få en gutt da. Han: Jeg er nå ganske fornøyd med disse jentene mine også da. De rundt i munnen på hverandre omtrent: "Du kan da ikke være fornøyd før du får en gutt?" "Bare vent til de får mensen alle tre samtidig" "Du trenger jo en gutt også, det blir jo bare spetakkel med disse jentene". Jeg var litt halvsjokkert der jeg sto og tenkte - ok, det går visst begge veier før jeg fikk sagt noen mer eller mindre velvalgte ord.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-14, 05:20   #467
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?

Vi har to jenter fra før av, og har aldri ønsket noe kjønn på de barna vi har fått. Nå når vi venter en uplanlagt nr 3, håpte jeg på en gutt. Bare fordi det er kjekt med barn av begg kjønn. Nå blir det en gutt, og det blir spennende å følge et annet kjønn i oppveksten.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-14, 08:01   #468
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.475
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?

For en fantastisk utvikling av tråden!! Akurat det man trenger for å lyse opp togturen til jobb

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-14, 09:35   #469
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tror nesten på at sånn nedsnakking av kjønn gjelder jenteflokker også nå. Hørt på jobb idag: (mannlig kollega har nettopp fått jente nr 3): Jaja, nå må dere bare prøve en gang til for å få en gutt da. Han: Jeg er nå ganske fornøyd med disse jentene mine også da. De rundt i munnen på hverandre omtrent: "Du kan da ikke være fornøyd før du får en gutt?" "Bare vent til de får mensen alle tre samtidig" "Du trenger jo en gutt også, det blir jo bare spetakkel med disse jentene". Jeg var litt halvsjokkert der jeg sto og tenkte - ok, det går visst begge veier før jeg fikk sagt noen mer eller mindre velvalgte ord.

Tro meg, dette er helt vanlig. Det har vært helt vanlige kommentarer i mange år. Faren min fikk også høre dette. Jeg som kommer fra en familie med bare jenter er overrasket når jeg leser her på FP at det er guttefamilier som skal være de som får mest kommentarer. Min virkelighet er virkelig ikke sånn.

Da min bestemor endelig fødte en sønn etter tre jenter sa hun "takk og lov, da er jeg ferdig".

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-14, 09:38   #470
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?

Altså, det er jo sjelden at man merker negativitet som ikke går på en selv. Mine mannlige kolleger mener at det er ikke noe kvinnediskriminering på arbeidsplassen min heller. De har ikke merket noe til det.

Så jeg synes ikke det er så rart at jenteflokkforeldre og gutteflokkforeldre føler at det er mest kommentarer mot dem.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-14, 09:51   #471
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Altså, det er jo sjelden at man merker negativitet som ikke går på en selv. Mine mannlige kolleger mener at det er ikke noe kvinnediskriminering på arbeidsplassen min heller. De har ikke merket noe til det.

Så jeg synes ikke det er så rart at jenteflokkforeldre og gutteflokkforeldre føler at det er mest kommentarer mot dem.

Det er jeg helt enig i, men siden jeg har hørt sånne kommentarer hele livet er det allikevel overraskende å lese at andre tror "jentefamilier" aldri får sånne kommentarer.

Tidligere var det jo sønner som telte mest. Det sier jo odel og arv alt om.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-14, 10:16   #472
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?

Da gutten vår kom etter to jenter, fikk han dunk i skuldra og "det var på tide", "du klarte det til slutt", og den slags kommentarer.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-14, 22:21   #473
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.126
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Tro meg, dette er helt vanlig. Det har vært helt vanlige kommentarer i mange år. Faren min fikk også høre dette. Jeg som kommer fra en familie med bare jenter er overrasket når jeg leser her på FP at det er guttefamilier som skal være de som får mest kommentarer. Min virkelighet er virkelig ikke sånn.

Da min bestemor endelig fødte en sønn etter tre jenter sa hun "takk og lov, da er jeg ferdig".

Jeg har ikke tall på alle gangene jeg har hørt pappa få negative kommentarer på jenteflokken sin. "Stakkars deg som må leve med så mange damer" "Får du låne badet i det hele tatt?" "Har du kjøpt hagle til når guttene begynner å renne på døren? Eller - det blir vel godt å få giftet dem bort." "Tipper du er lei av drama" "Prøv på en til, så kommer nok gutten" "Synd det ikke ble noen odelsgutt" og "Hun minste der (=meg) ville du vel heller byttet bort mot en sønn?"osv i det uendelige. Det "morsomme" var jo at vi døtre hørte hva som ble sagt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-14, 23:04   #474
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg har ikke tall på alle gangene jeg har hørt pappa få negative kommentarer på jenteflokken sin. "Stakkars deg som må leve med så mange damer" "Får du låne badet i det hele tatt?" "Har du kjøpt hagle til når guttene begynner å renne på døren? Eller - det blir vel godt å få giftet dem bort." "Tipper du er lei av drama" "Prøv på en til, så kommer nok gutten" "Synd det ikke ble noen odelsgutt" og "Hun minste der (=meg) ville du vel heller byttet bort mot en sønn?"osv i det uendelige. Det "morsomme" var jo at vi døtre hørte hva som ble sagt.

Jeg har heldigvis ikke mer enn èn erfaring i så måte, men jeg møtte en kvinnelig kollega av pappa kort tid etter Knerten ble født. Hun hadde et veldig behov for å fortelle meg hvor fantastisk flott det var for min far å få et barnebarn som var gutt. Det var noe omsider en gutt over det hun sa, og det fikk en hormonell stakkar til å tenke sitt om at alenepappaen i sin tid sikkert hadde sittet i lunsjen og beklaget seg over at hans eneste barn burde ha vært gutt. Og så ble første barnebarn jente, på toppen av det hele.
Jeg tok til vett, altså. Men det behøver absolutt ikke være slik at jenter alltid anses som det ultimate, nei.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-14, 23:13   #475
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.126
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Men det behøver absolutt ikke være slik at jenter alltid anses som det ultimate, nei.

Absolutt ikke. Jeg er uendelig glad for jentene mine og veldig glad for at de er så gode søstre. Men gutten min, 20-åringen min, han er gutten til mor. Jeg er så utrolig glad for at jeg fikk gleden av å få en sønn, jeg synes det har vært helt fantastsik å få følge han fra liten pjokk til halvvoksen mann. Nå er mellomste (jenta) 15, og det å få følge lillemor fra rosa bylt til halvvoksen dame, det er også en glede.
Jeg er glad jeg har begge kjønn, i og med at det er det jeg har. Mest av alt er jeg glad for at jeg har fått barn og at jeg har fått følge dem fra babyer til store. Jeg håper som sagt at jeg en gang får barnebarn, og jeg skal i alle fall aldri gjøre forskjell på mormor- eller farmor-barnebarna. Eller på svigerdatter eller svigersønner. Og om jeg gjør det, så kan hvem som vil få fiskedaske meg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 02:36   #476
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.448
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?

Det er ikke så veldig sjarmerende med alle kommentarene om at "åh, gutt og jente - ja, men så kjekt å bli ferdig med det". Ikke akkurat få heller som lirer av seg lignende.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 10:31   #477
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.392
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har fått en som ser ut på en prikk som meg, bare med tissen feil vei.

Jeg også!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 09:01   #478
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.702
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?

Jeg synes folk generelt er veldig flinke til å ta alt opp i verste mening, uansett hva som blir sagt.

Folk sier mye tull bare fordi de føler de må finne på noe å si, men det ligger vel vanligvis ikke så mye i det, sånn egentlig.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no