Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-10, 23:46   #461
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg strikker en mariusjakke. Men er litt lei akkurat nå, så regner med å gjøre meg ferdig på nyåret.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv  
Gammel 24-12-10, 08:29   #462
Ullsokk
Aktiv
 
Ullsokk sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Innlegg: 260
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg har 10 cm igjen på en fanakofte som har ligget i snart ett år. Jeg er så lei at jeg ikke orker tanken på å gjøre den ferdig. Så nå har jeg hatt masse prosjekter etter det.
Akkurat nå hekler jeg babyteppe i mini Alpakka. Noe sier meg at dette også er ett prosjekt man kan bli litt lei av.
Men hekler på bestilling så da må jeg vel bli ferdig. Har bare 62 lapper igjen.

__________________
2005 - 2008
Ullsokk er ikke aktiv  
Gammel 24-12-10, 12:25   #463
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.932
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Har akkurat startet på nok et sjal av 198 yards to Heaven i brun alpakka. Bildet av mitt forrige sjal.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 27-12-10, 20:47   #464
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg strikker en sånn en:



Til meg selv faktisk. Tenker å bruke den sammen med blå genserkjole og brun tights. Strikker i brunt.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv  
Gammel 28-12-10, 15:51   #465
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.712
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Kjole til jenta i magen, den fra "myk start", bare at jeg strikker den rundt og rundt. Og ikke får til den juksegreia for å slippe å strikke vrang når det da skal bli rillestrikk, så jeg vurderer å begynne på nytt, i glattstrikk eller noe...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 28-12-10, 15:55   #466
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Hva jeg strikker??

Altfor mye på en gang!



Har du oppskrift på den der halsen du hadde på deg hos Brumm?

Jeg strikker fanadress til Knøttliten. Og kjole til Knøttliten. Og pulsvarmere i fleng.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv  
Gammel 28-12-10, 16:46   #467
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Har kjøpt garn for å begynne på denne til meg selv.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Strikka_jakke.jpg (48,2 KB, 17 visninger)
__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv  
Gammel 28-12-10, 17:50   #468
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg har skrinlagt kjolen i vente til jeg får lønn og kan kjøpe alt garnet. Så nå er det Marius som gjelder:



__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv  
Gammel 28-12-10, 17:52   #469
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.712
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

8 cm kjole er rekket opp, jeg synes dessuten 60 cm omkrest (det blir da ca det når det skal være 152 masker strikket med 26 masker pr 10 cm) er litt vel stort. Så planen nå er antakelig en glattstrikket kjole som skrår noe innover etterhvert. Litt etter eget hode... Dog må jeg orke tiltaket med å legge opp 300 masker igjen (eller droppe den bølgekanten nederst) og løse utfordringen med at det er en 60 cm pinne jeg har med meg, så veldig mye mindre omkrest kan bli litt vanskelig...

Jaja, jeg skal prøve igjen og se hva det blir til...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 28-12-10, 19:00   #470
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Har begynt på Dale sin body. Mønsteret heter Voss.

Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 28-12-10, 19:23   #471
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.



Har du oppskrift på den der halsen du hadde på deg hos Brumm?

Jeg strikker fanadress til Knøttliten. Og kjole til Knøttliten. Og pulsvarmere i fleng.

Her er den:
http://throughtheloops.typepad.com/t...eas-shawl.html

Jeg strikker denne akkurat nå:

(vet ikke helt til hvem, men den er gøy å strikke og blir fin )

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 29-12-10, 09:19   #472
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.061
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Ullgenseren til eldste ligger til pressing og montering. I mellomtiden har jeg lagt opp masker til klukkakjolen

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 29-12-10, 22:35   #473
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Ullgenseren til eldste ligger til pressing og montering. I mellomtiden har jeg lagt opp masker til klukkakjolen

Klukkakjolen min fikk jeg heklet ferdig rundt ermer og hals på i går, så kos deg med klukkastrikkingen, den gikk fort unna for min del.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 29-12-10, 22:37   #474
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg strikker meg en wurm-lue, i rød-oransje;

Mei er ikke aktiv  
Gammel 29-12-10, 23:44   #475
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg strikker visst på mye forskjellig om dagen, men akkurat nå er det vannmelonsokkene som får unngjelde.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv  
Gammel 30-12-10, 17:59   #476
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.443
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg legger opp til nøstebarnkjole til ei venninne som venter jente nå en av dagene. I lilla Senjagarn fra Nille.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv  
Gammel 31-12-10, 10:53   #477
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.712
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Tredje forsøk på kjole til lillejenta i magen... forsøk et var som kjent en ikke -vellykket forsøk på å slipper vrang, andre forsøk ble besluttet rettstrikk uten å huske at en pinne vrang eller to i starten hjelper mot rullekant, men det besluttet jeg var greit, helt til jeg etter 6-7 cm innså at det var VRIDD, så da var det bare å rekke opp igjen.

Tredje forsøk er bare et par tre cm enda (det går ikke sååå fort med mange masker på tynne pinner, når mannen endelig er blitt frisk etter halsbetennelse og vil spille spill på kvelden...) men i det minste med andre pinne vrang, ingen rullekant, og ikke vridd, ellers i glattstrikk. Tror jeg skal krympe den inn noen masker etterhvert, for 60 cm omkrets synes jeg fortsatt er litt mye, den kan godt skrå innover. (egentlig skal den være 60 til masketallet halvveres ved overgang til bærstykket) Vi får se. Jeg som trodde kjolen skulle være i alle fall halvferdig etter endt juleferie, selv inkludert en del spilling, så ble det altså mye opprekk og lite strikk...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 31-12-10, 11:06   #478
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg skal til å rekke opp jakkeprosjektet mitt, da jeg tror den blir for liten (har valgt alternativt garn) og i tillegg har jeg målt overvidden min og tror jeg trenger større størrelse enn den jeg har begynt på Må alltid rekke opp 1-2 ganger når jeg begynner på et strikketøy.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv  
Gammel 31-12-10, 11:08   #479
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Ferdig med wurm-lue, er godt i gang med egenkomponert wurm-hals. Og har funnet ut hvordan man kan slippe å strikke vrang på rundpinne. Hvorfor har ingen fortalt meg det før?

Mei er ikke aktiv  
Gammel 31-12-10, 11:32   #480
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Tredje forsøk på kjole til lillejenta i magen... ...

Du kan jo lage den pickles-kjolen jeg har strikket! Den ble ferdig på tre dager og er bare helt knusbedårende fin.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no