|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#461 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!
Jeg kaster opp. |
|
|
|
|
#462 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!På Utøya har såvidt jeg vet vært ungdom av ulik etnisk opprinnelse, men alle med ønsker om en felles fremtid i et fritt Norge, med ytringsfrihet og mulighet til å være seg selv og jobbe for et fellesskap under det norske flagget. Samme hvor man kommer fra og hvilken tilhørighet man har skal man kunne være trygg i Norge. Slik er det altså ikke. Og den/de tullingen/ene som har utført disse "terrorhandlingene" i Oslo og på Utøya kan være totalt uavhengig av etablerte organisasjoner. Det kan faktisk være slik at noen har gjort og planlagt dette på egenhånd uten å ha hverken politisk eller religiøs tilknytning. Gale mennesker finner vi over alt i hele verden, dessverre også i Norge. |
|
|
|
|
#463 |
|
Einsam
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Så nettopp et intervju av en av ungdommene fra Utøya. Iført tepper, og helt klart fortsatt i sjokk. Er det særlig profesjonelt av tvjournalistene å intervjue ungdommene så tett etter dette skjedde? Gutten var jo tydelig preget, naturligvis, men beskrev jo en helt ubegripelig handling. Mulig han er myndig, men likevel... |
|
|
|
|
#464 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har nettopp snakket med de og de prioriterer 0- i helga. Jeg har 0+ og de ville ha meg inn mandag morgen. |
|
|
|
|
#465 |
|
Unik
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Maxine: Eg og reagerte på det interjuvet. Eg trur ikkje dei heilt veit kva dei seier og gjer no. ( ungdommane frå Utøya )
|
|
#466 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig med Maxine. Tror han er 19 år, men hva hjelper det, når du er så preget av det som skjedd. Har ikke journalistene et ansvar her, at tenke på at gutten, den unge mannen, ikke er helt seg selv og kanskje ikke en gang vet hva han sier? |
|
|
|
|
#467 |
|
Yes, we can!!
|
Da jeg hørte fra henne jobbet hun med å få kontakt med politiet. Antar hun har fått tak i dem nå. Stakkars!
|
|
#468 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ser ikke bildet eg?
|
|
#470 |
|
Einsam
|
Det har de, så absolutt. Men har sett på tv og lest så mye på nett i kveld, at jeg blir litt kritisk til enkelte intervjuer, videoer og artikler etterhvert. |
|
|
|
|
#471 |
|
Travelt opptatt
|
Det er ikke noe problem så vidt jeg vet. Kunstgjødsel, gruvedrift, dårlig sikrede militæranlegg, anleggsarbeid av ulike typer, eller forskjellige typer kjemikalielaber og lagre. Oppskriftene ligger på internett, eller så kan han ha militær bakgrunn og trening.
|
|
#475 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Hva syns dere om Stoltenbergs tale, forresten? Jeg må innrømme at jeg er så glad for at fokuset var slik det var. "Dere skal ikke få ødelegge oss, dere skal ikke få ødelegge vårt demokrati og engasjement. Vi er en liten, men stolt nasjon. Ingen skal skremme eller skyte oss til taushet. Ingen skal skremme oss fra å være Norge. Vi skal vise verden at demokratiet blir sterkere når det gjelder" (se her).
|
|
#476 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Fy fader, dette er så nært. Har snakket med venninna mi på nett (mobilen hennes er igjen på kontoret). Hun hadde stått under en dørkarm når det skjedde, vegger raste ned rundt henne. Hadde det ikke vært for at de hadde en bombefilm på vinduene på kontorene, så hadde hun ikke vært hjemme nå. |
|
|
|
|
#477 |
|
Einsam
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Leste den saken jeg også. Tenk om... |
|
|
|
|
#478 |
|
Med & uten trylleformel.
|
|
|
|
#479 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Huff! Godt det likevel gikk bra med henne.
|
|
|
#480 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Herregud for noen hjerteskjærende intervjuet med ungdommene rundt omkring nå.
![]() |
|
|