Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finansdepartementet har eksplodert!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-11, 00:43   #461
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Linken er her. Men det er et sterkt bilde, derfor limer jeg det ikke inn her. Så er man advart.

http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/drf...-1a998e35.jpeg

Jeg kaster opp.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 00:49   #462
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På Utøya har såvidt jeg vet vært ungdom av ulik etnisk opprinnelse, men alle med ønsker om en felles fremtid i et fritt Norge, med ytringsfrihet og mulighet til å være seg selv og jobbe for et fellesskap under det norske flagget. Samme hvor man kommer fra og hvilken tilhørighet man har skal man kunne være trygg i Norge. Slik er det altså ikke. Og den/de tullingen/ene som har utført disse "terrorhandlingene" i Oslo og på Utøya kan være totalt uavhengig av etablerte organisasjoner. Det kan faktisk være slik at noen har gjort og planlagt dette på egenhånd uten å ha hverken politisk eller religiøs tilknytning. Gale mennesker finner vi over alt i hele verden, dessverre også i Norge.

Perhonen er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 00:52   #463
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så nettopp et intervju av en av ungdommene fra Utøya. Iført tepper, og helt klart fortsatt i sjokk. Er det særlig profesjonelt av tvjournalistene å intervjue ungdommene så tett etter dette skjedde? Gutten var jo tydelig preget, naturligvis, men beskrev jo en helt ubegripelig handling. Mulig han er myndig, men likevel...

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 00:53   #464
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så vidt jeg har skjønt har blodbanken i Oslo fått nok donorer nå, men det er viktig å registrere seg etter dette også.

Jeg har nettopp snakket med de og de prioriterer 0- i helga. Jeg har 0+ og de ville ha meg inn mandag morgen.

Olifant er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 00:59   #465
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Maxine: Eg og reagerte på det interjuvet. Eg trur ikkje dei heilt veit kva dei seier og gjer no. ( ungdommane frå Utøya )

Gammel 23-07-11, 01:01   #466
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Så nettopp et intervju av en av ungdommene fra Utøya. Iført tepper, og helt klart fortsatt i sjokk. Er det særlig profesjonelt av tvjournalistene å intervjue ungdommene så tett etter dette skjedde? Gutten var jo tydelig preget, naturligvis, men beskrev jo en helt ubegripelig handling. Mulig han er myndig, men likevel...

Enig med Maxine. Tror han er 19 år, men hva hjelper det, når du er så preget av det som skjedd. Har ikke journalistene et ansvar her, at tenke på at gutten, den unge mannen, ikke er helt seg selv og kanskje ikke en gang vet hva han sier?

Christa er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 01:03   #467
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hun har fortalt dette til politiet, antar jeg? Hvis ikke bør hun gjøre det raskest mulig.

Da jeg hørte fra henne jobbet hun med å få kontakt med politiet. Antar hun har fått tak i dem nå. Stakkars!

Gammel 23-07-11, 01:05   #468
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Linken er her. Men det er et sterkt bilde, derfor limer jeg det ikke inn her. Så er man advart.

http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/drf...-1a998e35.jpeg

Ser ikke bildet eg?

Det er trist med så mange unge mennesker som sikkert har gått bort idag. En så utrolig sak hele greiene, at jeg tror ikke helt det går opp.

Gammel 23-07-11, 01:05   #469
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Kan ikkje sei at interjuvet no er noko betre. Dei beveger seg på ei hårfin grense no.

Gammel 23-07-11, 01:06   #470
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Enig med Maxine. Tror han er 19 år, men hva hjelper det, når du er så preget av det som skjedd. Har ikke journalistene et ansvar her, at tenke på at gutten, den unge mannen, ikke er helt seg selv og kanskje ikke en gang vet hva han sier?

Det har de, så absolutt. Men har sett på tv og lest så mye på nett i kveld, at jeg blir litt kritisk til enkelte intervjuer, videoer og artikler etterhvert.

Så bilder som ligger ute på en utenlandsk nettavis, de bildene er verre enn de som vises på de norske sidene.

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 01:13   #471
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Var det ikke en ekspert tidligere i kveld, som sa det var veldig vanskelig for bare 1 person å skaffe alt man trengte til en så stor bombe?

Det er ikke noe problem så vidt jeg vet. Kunstgjødsel, gruvedrift, dårlig sikrede militæranlegg, anleggsarbeid av ulike typer, eller forskjellige typer kjemikalielaber og lagre. Oppskriftene ligger på internett, eller så kan han ha militær bakgrunn og trening.
Bomber er ikke så vanskelige å lage. Problemet er å lage dem slik at du ikke sprenger deg selv.

Man trenger ikke å være så veldig smart for å klare å drepe mange mennesker. Det syns jeg er et viktig poeng å få fram, slik at gjerningsmannen ikke får noen antydning til heltestatus i noen som helst miljøer. Det beste eksemplet syns jeg var i den engelske dekningen av bombene i London, der gjerningsmennene ble fremstilt som tåpelige amatører, som tabba seg ut på flere områder.

Gammel 23-07-11, 01:14   #472
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så på Twitter at Sundvollen Hotel trenger klær til ungdommene, om noen er i nærheten.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 01:17   #473
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er en sak med en 23-årig nynazist fra 2001. Jeg bare synser.

Siritk er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 01:17   #474
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også sett den, den er all over Twitter.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 01:20   #475
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Hva syns dere om Stoltenbergs tale, forresten? Jeg må innrømme at jeg er så glad for at fokuset var slik det var. "Dere skal ikke få ødelegge oss, dere skal ikke få ødelegge vårt demokrati og engasjement. Vi er en liten, men stolt nasjon. Ingen skal skremme eller skyte oss til taushet. Ingen skal skremme oss fra å være Norge. Vi skal vise verden at demokratiet blir sterkere når det gjelder" (se her).

Til forskjell fra Bush som vel sa noe om at "we shall hunt you down".

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 01:20   #476
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fy fader, dette er så nært. Har snakket med venninna mi på nett (mobilen hennes er igjen på kontoret). Hun hadde stått under en dørkarm når det skjedde, vegger raste ned rundt henne. Hadde det ikke vært for at de hadde en bombefilm på vinduene på kontorene, så hadde hun ikke vært hjemme nå.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 01:21   #477
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Leste den saken jeg også. Tenk om...

Nå tror jeg det er på tide å finne senga. Kjenner jeg gruer meg til å se nyhetene i morgen tidlig, mistenker at Utøya-tallene vil stige betraktelig.

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 01:25   #478
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Det er rart å se sendinger fra de store nyhetskanalene. BBC, CNN, Al Jazeera har har fokus på dette i hele kveld. Da skjønner man hvor vilt dette er.

Og på CNN understreker de nettopp dette med at det jo er et land der Statsministeren kan spasere til jobb.

Huff, jeg tenker også på alle de redde ungdommene. Og de som la på svøm fra øya i frykt for å bli drept, som druknet...
Stakkars pårørende også, som ennå ikke vet....

Amelie er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 01:26   #479
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Fy fader, dette er så nært. Har snakket med venninna mi på nett (mobilen hennes er igjen på kontoret). Hun hadde stått under en dørkarm når det skjedde, vegger raste ned rundt henne. Hadde det ikke vært for at de hadde en bombefilm på vinduene på kontorene, så hadde hun ikke vært hjemme nå.

Huff! Godt det likevel gikk bra med henne.

Amelie er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 01:28   #480
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Herregud for noen hjerteskjærende intervjuet med ungdommene rundt omkring nå. Og egentlig veldig unødvendig på dette tidspunktet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.