|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeAnsvarliggjøring og selvransakelse burde stå på programmet for både den ene og den andre i dag, ja. Hele pressen som har latt seg utnytte grovt og skrevet side opp og side ned av trivelige portrettintervjuer om han trivelige ordføreren i kofte på tunet og på hytta og med alle de mektige vennene. Jeg håper virkelig denne jenta har skikkelig flinke og omsorgsfulle folk rundt seg. Og jeg håper hun får muligheten til å starte på nytt et annet sted. Og jeg håper noen i lokalsamfunnet og på skolen hennes og sånn tar til vettet og ber henne om unnskyldning. Og det mener jeg de kan gjøre nå, helt uavhengig om han blir dømt eller ikke.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#2 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeLusekofta er jo blitt den nye gangster/ gjengfargen i Norge. |
|
|
|
|
#3 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#5 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg har ikke lest alle innleggene her så godt mulig det har blitt nevnt allerede men må bare si at det som går inn på meg er at Mette Y Larsen i et år nå har gjentatt at meldingene Øygard har sendt har vært totalt harmløse. Ekkelt, veldig ekkelt. |
|
|
|
|
#6 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeØygard nekter å trekke seg, står det på flere nettsteder nå. Også er han skuffet over AP-ledelsen.
|
|
|
|
#7 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeEr det en person som har blitt forhåndsdømt i denne saken er det i allefall jenta.
|
|
#8 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg tenker forøvrig at han nok ikketar i mot råd fra andre om hvordan han skal uttale seg og håndtere denne saken.
|
|
|
|
#9 |
|
Egenial
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror heller ikke han gjør det. Og jeg synes han er på grensen til en som burde beskyttes mot seg selv. Uansett hva han har gjort og ikke gjort, så burde han skjønt at med de bevisene som har kommet frem så langt, så lønner det seg ikke på noen som helst måte å legge skylden på et barn.
|
|
#10 |
|
This is normal!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeFolk i Vågå med Arbeiderpartiet i spissen bør nå kaste seg rundt og finne ut hvordan de kan på en overbevisende og ydmyk måte unnskylde oppførselen sin mot jenta, familien hennes og vennene hennes.
|
|
|
#11 |
|
|
Word. |
|
|
|
|
#12 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeBare for kuriositetens skyld kikket jeg på Øygards profil på FB i går morges og så at han hadde 4070 venner. 4021 i dag. |
|
|
|
|
#13 |
|
Nå også i farger
4007 nå. Litt pling i hodet jeg også. |
|
|
|
|
#14 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Jeg er også pling i hodet. Felles "venner" har jeg også med han, men han har mistet 9 til og er nå under 4000. |
|
|
|
|
#15 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
En av de jeg har til felles med ham har iallefall markert seg STERKT i media, så helt hvorfor han enda er venner forstår jeg ikke. |
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeNår Venstre hadde en sak så brukte deb vel ordet tillit om jeg husker riktig. Han ble fratatt sine verv og til tross for at han ble dømt så mente de at de og velgerne ikke skulle ha tillit til denne mannen. Dette er etter min hukommelse, så her kan jeg miligens huske noe galt. |
|
|
|
|
#17 |
|
Erfaren nok
|
|
|
#19 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHan har iallefall mangel på selvinnsikt og burde virkelig vært utredet psykiatrisk. |
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er spesielt å se hvor lite media har gått på AP i dette tilfellet. Om mannen hadde vært med i et annet parti så hadde nok media skrevet veldig annerledes om hvordan AP har behandlet denne saken. |
|
|
![]() |
|
|