Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hobbyskrytetråden VI

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-14, 01:17   #1
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden VI

Nydelig, kokos! Og den genseren så deilig ut, Hjertensfryd.

Hot Lips er ikke aktiv  
Gammel 07-08-14, 11:44   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sydd liftgardin. Med lystett for. Det var en hodepine, men etter 5 timer med sying og banning ser den slik ut. Den bør bli fin når den er hengt opp, for å si det sånn.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 07-08-14, 12:23   #3
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Fin, kokos. Jeg banna og steika en del første gang jeg sydde slik liftgardin selv, men resultatet ble bra og ingen har maken!

Bella-kjoletunikaen var også veldig søt!

Gammel 07-08-14, 21:23   #4
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Et heklet babyteppe og noen heklede ugleluer (til lillebror, lillesøster og dukken).

Gammel 10-08-14, 14:52   #5
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Så fine gardiner kokosbolle. Jeg fikk symaskin fra svigermor, men den er brukt bare et fåtall ganger (en av dem til å sy gardiner til gjesterommet). jeg er ikke så gode venner med den, men skulle ønske jeg var.

Gammel 10-08-14, 16:42   #6
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Vrikelig flotte gardiner.

Gammel 13-08-14, 19:22   #7
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har festa trådar i dag og fått fullført sommarens prosjekt:

Uglegenser til Ungen:

Og Å for et kjoleliv-tunika frå Pickles til meg

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.

Sist redigert av nokon : 14-08-14 kl 01:53.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 13-08-14, 19:55   #8
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Den uglegenseren var kjempefin. Hvor fant du oppskriften?

Gammel 07-08-14, 19:04   #9
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En UFO ble endelig ferdig.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Teppe.jpg (185,1 KB, 24 visninger)
Gammel 07-08-14, 19:18   #10
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teppet er kjempelekkert, Katinka!

Ser veldig bra ut, Kokosbolle!
Den første liftgardinen jeg sydde var lystett og foret(fordi soveromsvinduet gikk rett ut på frokostplassen vår), og det var høsten 1993!
Den gangen hadde vi en fantastisk butikk i byen med stoffer og tilbehør og damene der ga gode råd og tips. Men jeg synes det var mye jobb og da jeg ble skilt, tok jeg liftgardinen med meg!

Siden har jeg bare sydd uforede liftgardiner ...

Den butikken savner jeg. De anbefalte en stang til/oppheng til dusjforheng, og det henger på plass og er like fint fremdeles etter 21 år!

Gammel 07-08-14, 22:08   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk! Til å være første liftgardin er jeg veldig fornøyd! Nå er den hengt opp og den gjør jobben med å hindre lysinnslipp OG den ser fin ut!

minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 07-08-14 kl 22:21.
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 08-08-14, 14:34   #12
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Veldig fint Kokos!

Gammel 08-08-14, 14:45   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Veldig fint Kokos!

Takk! Jeg er superhappy med den selv. Og hvordan den er hengt opp. Vinduet slutter jo ganske mye under taket, men jeg synes det kom mer til sin rett med gardinen nesten opp ved lista.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 08-08-14, 15:01   #14
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Myria: så fint!!

Gammel 08-08-14, 16:06   #15
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fin, kokos, jeg er imponert. Jeg har sydd et par liftgardiner uten for, og det gjør jeg ikke igjen. Det er det verste styret jeg har gjort av hobbyting og språkbruken min underveis var ehhhh.... kreativ.

Gammel 08-08-14, 16:09   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Så fin, kokos, jeg er imponert. Jeg har sydd et par liftgardiner uten for, og det gjør jeg ikke igjen. Det er det verste styret jeg har gjort av hobbyting og språkbruken min underveis var ehhhh.... kreativ.

Takk! Ja, mannen mente at jeg burde sette bort arbeidet på nummer to, for hvis ikke kom ungene til å lære altfor mange banneord.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 10-08-14, 14:35   #17
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Gardin nummer to ble sydd i går kveld, etter ungenes leggetid. Vesentlig mindre banning, og denne ble rettere og finere.

Men, det blir lenge til neste gang, OM det i det hele tatt blir noen neste gang.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 14-08-14, 00:24   #18
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her: http://www.ravelry.com/patterns/libr...lomme-pa-magen

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 14-08-14, 00:27   #19
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Tusen takk.

Gammel 15-08-14, 11:06   #20
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Nydelige strikkeplagg!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.