Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-13, 11:22   #1
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg lurer på om de barna som ikke takler at andre har pakkekalender, fine matpakker, merkeklær eller annet som de selv ikke kan få, vokser opp til å bli voksne som ikke takler å se at andre har kropper som de selv bare kan drømme om?

Går det an å begynne i det små, og lære barna å godta at de ikke må prestere eller ha alt som alle andre presterer og har, men være fornøyd med den de er/det de har, slik at de takler å se fotballfruer i undertøyet når de blir store, og likevel være fornøyd med seg selv? Og hvordan skal man eventuelt greie å ruste barna til dette? For vi kan vel være enige om at det ikke er realistisk å få luket ut all verdens fotballfruer, merkeklær og pakkekalendere, så de må jo bare lære seg forholde seg til det, uten å gå i dørken av prestasjonsangst eller mindreverdighetsfølelse.

*fortsetter*

Jeg tror at som forelder så må du leve som du lære
r. Jeg har foreldre som gir blanke i hva andre tenker. De har aldri sagt "hva vil andre si?" De var også lite kommenterende om utseendet til andre, sånn at hjemme har jeg ikke fått noe påvirkning på at utseendet er viktig. At de var førsteklasses intellektuelle snobber er en annen ting.
Derfor har jeg og mine søsken vokst opp til å bli særs lite bekymret over hva andre menet om oss, og en tanke akademisk snobb er vel vi blitt.

Så det tror jeg: kutt ut dameblader, de er bare fordummende og gir et budskap om at det viktigste for kvinner er utseende. Ikke fokuser høylytt på eget utseende, ikke nevn utseende til folk uten at det er noen grunn. Om man til stadighet kommenter utseende til andre så lærer ungene at det er viktig.

Gammel 06-12-13, 10:31   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den var ikke til deg, Fili.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 10:56   #3
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Den var ikke til deg, Fili.

Hvem var den til, da?!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 11:00   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler meg ikke truffet, men velger likevel å avslutte engasjementet i fotballfruens vidunderlige verden.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 10:58   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle som føler seg truffet. :raus:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 11:01   #6
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Alle som føler seg truffet. :raus:

Ah.

Gammel 06-12-13, 11:04   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I rettferdighetens navn er uttalelsen fra 2009. Det er jo lov å anta at han har vokst litt siden den tid.

Jeg synes deler av denne diskusjonen er interessant nettopp fordi Fotballfrue og hennes noe anonyme halvdel er forbilder for veldig mange unge. Det idylliserte livet blir en målestokk for jenter som skal ut og leve helt normale liv. Det er problematisk, synes jeg, og jeg synes jeg ser at jenter type 16-18 år er de som er mest opptatt av å være mest mulig lik dette. (med mange hederlige unntak selvsagt, men det er skremmende mange som følger bloggen hennes).

Gammel 06-12-13, 11:16   #8
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes deler av denne diskusjonen er interessant nettopp fordi Fotballfrue og hennes noe anonyme halvdel er forbilder for veldig mange unge. Det idylliserte livet blir en målestokk for jenter som skal ut og leve helt normale liv. Det er problematisk, synes jeg, og jeg synes jeg ser at jenter type 16-18 år er de som er mest opptatt av å være mest mulig lik dette. (med mange hederlige unntak selvsagt, men det er skremmende mange som følger bloggen hennes).

Nemlig. Som andre her sier, så blir det vanskelig når hun gjør seg sjøl og livet sitt til et produkt. Det må være lov til å være kritisk til det produktet uten at det skal bety at man kritiserer kroppen hennes!

Gammel 06-12-13, 11:21   #9
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

I rettferdighetens navn er uttalelsen fra 2009. Det er jo lov å anta at han har vokst litt siden den tid.

Enig med deg, Blondie. Jeg har jenter i den alderen, og de følger denne bloggen. Vi snakker jo om dette hjemme, for å gjøre dem bevisst på at det ikke er normalt å leve slike liv, at dette er et utstillingsvindu på et vis, og at man ikke bør ha ambisjoner om noe sånt. Jeg ser faren for at unge jenter som i utgangspunktet er altfor ordentlig og vil gjøre alt rett legger enda større byrder på seg selv om hvordan man bør se ut, trene, spise, pynte og rydde i tillegg til at alt skolearbeidet skal være perfekt. Vi voksne bør kanskje forstå at vi ikke bør være misunnelige, og at alle er forskjellige, men unge har mindre filter sånn sett, og jeg mener at bloggere som fotballfrue gjør at mange unge jenter legger lista alt for høyt for seg selv.

Gammel 06-12-13, 11:54   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men jeg mener vi må jobbe mer aktivt med de unge, og gi dem kritiske holdninger, i stedet for å gå løs på fotballfrue. Det vil alltids dukke opp andre uoppnåelige fenomen de unge vil strekke seg mot, og hovedfokuset må jo være å lære de unge å godta seg selv, og lære å ta ting de ser rundt seg for hva det er, skille ut hva som er idyllisert liv og hva som er virkelig. En tre år gammel jente med prinsessestjerner i øynene må pent lære at hun aldri kan bli en ekte prinsesse, og at det er det svært få som her i verden som kan bli. Etterhvert vil hun også innse at det ikke er det hun ønsker heller. Det er mange grunner til å avskaffe monarkiet, men at småjenter har urealistiske drømmer om å bli prinsesser er ikke en av dem. Og eventyr om prinser og prinsesser slutter vi heller ikke med å lese. Men hvor blir det av dette når man blir eldre? Hvorfor er det da "prinsessene" og "eventyrene" som blir problemet, og ikke forestillingene og realitetsorienteringen til ungdommene? Kan ikke en ung jente, på samme måte som da hun var tre, lære å innse at hun aldri vil bli noen "fotballfrue", og at det heller ikke er det hun ønsker? Ta dameblader/interiørblader/moteblader for det de er, eventyr til å drømme seg bort i, og vite at det å takle hverdagen er noe helt annet? Hvorfor er tre- fire år gamle jenter så mye flinkere til dette?

Sist redigert av My : 06-12-13 kl 12:05.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 11:06   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, er den? Trodde den kom i forbindelse med nakenbildet av fruen, jeg!

Uansett, patetisk fyr!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 11:57   #12
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, så måtte jeg visst inn i denne tråden likevel.
Har ikke lest den, men vet jo hva som var den utløsende faktor. Jeg synes ikke det er så oppsiktsvekkende at et bloggenek (jeg har inntrykk av at mange bloggere er nek, men vet det ikke, fordi jeg ikke leser blogger) gjør noe teit (selv om hun hadde en flott kropp, fire dager etter fødsel eller fire år...) men at voksne damer og (noen) menn går av skaftet og lar dette oppta livene sine i så stor grad som det har gjort- det synes jeg er ganske merkelig og litt trist.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 11:59   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ok, så måtte jeg visst inn i denne tråden likevel.
Har ikke lest den, men vet jo hva som var den utløsende faktor. Jeg synes ikke det er så oppsiktsvekkende at et bloggenek (jeg har inntrykk av at mange bloggere er nek, men vet det ikke, fordi jeg ikke leser blogger) gjør noe teit (selv om hun hadde en flott kropp, fire dager etter fødsel eller fire år...) men at voksne damer og (noen) menn går av skaftet og lar dette oppta livene sine i så stor grad som det har gjort- det synes jeg er ganske merkelig og litt trist.

Jeg tror ikke det er så mange som "går av skaftet" egentlig. Man kan delta i tråder og kommentere litt her og der, kanskje ta opp samfunnsspørsmål i samme sleng (hvordan påvirker dette unge jenter osv.), men at det på noen måte dominerer, tror jeg ikke.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 12:07   #14
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skremmern, jeg tenkte vel så mye på verden utenfor FP nå. Uten at jeg har lest denne tråden, (den var så lang :lat: ) kan jeg jo tenke meg at de fleste av innleggene her ikke har handlet om hvorvidt hun har flott kropp eller ikke.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 12:09   #15
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig, LilleMy, problemet nå er jo at de jeg bekymrer meg for nå allerede er der at de er påvirket av dette. Ikke har jeg mulighet til å oppdra dem i stor grad heller, all den tid de ikke er mine unger. Å gjøre ungene robuste på dette fra tidlig alder synes jeg er vesentlig, helt klart.

Gammel 06-12-13, 12:10   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Filifjonka: Det er fint at du leser til eksamen slik at du kunne oppklare det der. Det fremstod jo helt annerledes enn i tabloid form, gitt.

Gammel 06-12-13, 12:27   #17
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Filifjonka: Det er fint at du leser til eksamen slik at du kunne oppklare det der. Det fremstod jo helt annerledes enn i tabloid form, gitt.

Det gjør som regel det.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 13:36   #18
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Nå skal det nevnes at dette paret også er ganske flinke på å vri på ting i etterkant.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 13:42   #19
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Nå skal det nevnes at dette paret også er ganske flinke på å vri på ting i etterkant.

De har også folk til slikt. Som vrir.

Gammel 06-12-13, 18:33   #20
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:48.