Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-17, 11:33   #461
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

I dette valget er miljø og innvanring absolutt helt og holdent viktigst for meg. Derfor kommer jeg til å stemme på et parti jeg ikke er helt enig i skolepolitikken til, for eksempel. Men det tenker jeg at vi greier å fikse. Eller ikke. Det er uansett ikke viktigere enn miljø og at vi tar ansvar for verdens flyktningesituasjon.

Dette er et parti jeg har stemt på mange ganger før, så det er ikke slik at jeg går til et helt annet ytterpunkt akkurat, men det er virkelig uaktuelt å stemme sentrum-høyre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 12:49   #462
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

I dette valget er miljø og innvanring absolutt helt og holdent viktigst for meg. Derfor kommer jeg til å stemme på et parti jeg ikke er helt enig i skolepolitikken til, for eksempel. Men det tenker jeg at vi greier å fikse. Eller ikke. Det er uansett ikke viktigere enn miljø og at vi tar ansvar for verdens flyktningesituasjon.

Gammel 29-08-17, 15:30   #463
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

(...) I tillegg har dei sagt "papirlayse og andre kriminelle" mange nok gonger til at folk assosierer det å mangle papirer med kriminalitet. I verkelegheita er det i veldig mange tilfelle kulturelle faktorar som gjer at folk mangler papir. Det er ikkje alle afrikaner som har eit forhold til kalender og fødselsdato på same måte som europearane. Og mange som har "lyge om alder" har vist seg å ikkje ha skjønt viktigheita av desse datoane som dei sjølv har eit omtrentlig forhold til. Eg sitt med eit inntrykk av at FrP og regjeringa har gått aktivt inn for å kriminalisere papirlause, for å kunne halde valgløfte sine. Det var ikkje enkelt-penkelt å returnere Krekhar, så då må dei ha andre tall å vise til. Og dermed har dei etablert ei språkleg assosiasjon som kriminaliserer det å komme frå ein kultur kor papir ikkje er så viktig.

Det som gjør meg småkvalm over FrP (og statsministeren) er at de VET at det er slik, at mange folk faktisk ikke vet helt når de er født, eller hvor for den saks skyld og at det ikke er noen stat å få ID-papirer fra. Likevel snakker de om denne gruppen mennesker som kriminelle snyltere det bare er å hive ut. Erna burde skamme seg som har tillatt sine statsråder å lyve og grumse til slik.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 16:11   #464
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Det som gjør meg småkvalm over FrP (og statsministeren) er at de VET at det er slik, at mange folk faktisk ikke vet helt når de er født, eller hvor for den saks skyld og at det ikke er noen stat å få ID-papirer fra. Likevel snakker de om denne gruppen mennesker som kriminelle snyltere det bare er å hive ut. Erna burde skamme seg som har tillatt sine statsråder å lyve og grumse til slik.

Ja, nettopp! Eg synest dette blir veldig godt skildra både i Simon Strangers De som ikke finnes og i Gå, gikk, har gått av Jenny Erpenbeck. Begge bøkene gor i romanform eit innblikk i kor store forskjellane er, mellom den europeiske pass- og papirkulturen og dei afrikanske landa. Men i den norske samfunnsdebatten er det som om det er kriminelt å ikkje ha papirer.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 16:46   #465
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det å finne et parti som støtter en sak man virkelig brenner for, er hvertfall nøkkelen for hvordan jeg velger å stemme. Hvilke politikere som fronter saken er også viktig, men partiprogram og planer trumfer i grunn både dårlig kommunikasjon og flåsete intervjuer. Jeg skjønner godt hvorfor folk stemmer som de gjør, når de forteller hva de synes er viktigst, og har stor respekt for alle valg folk folk tar - også de jeg er lynende uenig med. Det er mye verre å være likegyldig. Jeg er av den oppfatning at noen faktorer må ligge i bunn for at vi kan snakke om bedring av både skole, helse, integrering og fattigdomsbekjempelse. Og det er et skifte i norsk industri mot grønnere alternativer, evne og vilje til å gjøre grep i infrastruktur, økt gryndervirksomhet og å tørre å se på velferdsstaten med nye øyne. Vi må liksom produsere noe for å kunne ha noe å fordele og jeg er glad for politikk som er tuftet på 2017 og ikke århundret vi forlot for 17 år siden.

Gammel 30-08-17, 09:45   #466
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men altså, dere som forlater Venstre nå - tror dere virkelig at Norge blir et bedre sted uten Venstres stemme og arbeid på tinget? For miljø, for asylbarna, for innovasjon og verdiskapning, for utdanning, forskning og kunnskap, mot barnefattigdom og for et grønt skatteskifte?

Jeg syns det er utrolig trist at taktikk gjør at folk lar være å stemme på et parti som jobber for så mye bra, fra den posisjonen velgerne har gitt dem.

Listhaug kommer til å skrike ut djevelskapen sin uansett posisjon, det vi trenger er stemmer som er tydelige imot. Det har i HVERT fall ikke AP eller SP vært!

Jeg tror bare at jeg får konstatere at jeg er uenig med deg. For meg kan jeg ikke forsvare å stemme på et parti som bidrar til at Listhaug forsetter som "integreringsminister" (og jeg føler at det må skrives i hermetegn siden hun i praksis er det stikk motsatte), og Venstre gjør faktisk det selv om de er helt uenige i det hun står for.

Det er ikke å stemme taktisk i mitt hode. Det er å stemme slik at det jeg synes er fælt blir mindre sannsynlig. Og derfor holder jeg meg på venstresiden i år.

Gammel 30-08-17, 09:52   #467
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan vi bruker stemmeretten vår er jo den klareste talen vi har til partiene, så å svike Venstre nå, vil jo være en tydelig beskjed om at det de gjorde forrige periode ikke var godt nok.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-17, 10:01   #468
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tror bare at jeg får konstatere at jeg er uenig med deg. For meg kan jeg ikke forsvare å stemme på et parti som bidrar til at Listhaug forsetter som "integreringsminister" (og jeg føler at det må skrives i hermetegn siden hun i praksis er det stikk motsatte), og Venstre gjør faktisk det selv om de er helt uenige i det hun står for.

Det er ikke å stemme taktisk i mitt hode. Det er å stemme slik at det jeg synes er fælt blir mindre sannsynlig. Og derfor holder jeg meg på venstresiden i år.

Ja, dette har vært det viktigste for meg i år også. Nei til Listhaug. Dette har jo da medført at alle partier som samarbeider med henne er utelukket. Selv om jeg feks er enig med mye av det H mener i diverse saker.

Folk klager over Listhaug over alt. Da er det NÅ man må vise hva man synes om henne. Erna har jo stort sett bare klappet henne på hodet og latt henne øke fremmedfrykten, det er ikke godt nok for meg.

Gammel 30-08-17, 10:48   #469
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvordan vi bruker stemmeretten vår er jo den klareste talen vi har til partiene, så å svike Venstre nå, vil jo være en tydelig beskjed om at det de gjorde forrige periode ikke var godt nok.

Men det er jo nettopp det som er litt pussig. Venstre fikk gjennom en god del saker - de gjorde det. Men "reklamen" (som FrP bedriver) toner jo bare frem hva FrP har gjort bra. Eneste som jeg synes har "reklamert" av Høyre sine statsråder synes jeg er Torbjørn Røe Isaksen (men der kan det være jeg som leser skjevt også - har barn i skolealder, jobber på en skole, mannen min studerer etc) Jeg synes feks Jan Tore Sanner har fått gjennom en del bra ting i forhold til feks altinn, men det er vanskelig å spore i media.

Venstre og KrF sine saker synes jeg nesten ikke har vært nevnt ...

Gammel 30-08-17, 11:04   #470
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I og med at det har vært en mindretallsregjering så har det jo vært uvanlig stort rom for småpartiene for å jobbe frem saker politisk på Stortinget, i budsjettarbeid og i komiteer. Men sånt er jo ikke så synlig i støyen.

Det jeg husker er at Venstre har pushet veldig på, og delvis fått gjennomslag for, er
- et grønt skatteskifte
- VESENTLIGE økninger på jernbane - virkelig enormt mye i forhold til både de rødgrønne og det regjeringspartiene la frem
- Økninger til naturvern og biologisk mangfold
- Jobbet hardt for og fått gjennomslag for økt sosial profil i statsbudsjettene, blant annet på bostøtte, gratis kjernetid i barnehager for lavinntektsfamilier, helsesøstre og barnevern
- Engleinvesteringer - lettere å investere i oppstartsselskaper. Dette er drevet gjennom med Venstre HARDT i førersetet, en bragd som er nesten unevnt (viser vel at nordmenn flest er veldig lite interesserte i verdiskapning...)
- 11 måneders studiestøtte!! En kampsak for Venstre i mange år gikk endelig gjennom!
- Sammen med KrF fikk de hindret at milliarder av bistandspenger ble flyttet "hjem"
- Økt fokus på barn som kommer til Norge, blant annet gjennom barnefaglig kompetanse i mottakstjenestene
- Forbudet mot mikroplast var et Venstreforslag!

Gammel 30-08-17, 11:27   #471
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er uenig i at bostøtte-endringene er positive (selv om jeg får mer), fordi færre får den. Blant annet har veldig mange uføre mistet bostøtte, og det er et veldig lite forutsigbart system der hva jeg får i bostøtte har blitt endret utallige ganger i løpet av året, uten at jeg egentlig har skjønt hvorfor. Og jeg er jo stort sett ganske kapabel til å forstå den informasjonen jeg får, så for folk med "mindre ressurser" enn meg må dette systemet vært helt håpløst.

Det med helsesøstrene viste seg jo å være fullstendig feil.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-17, 11:53   #472
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Polyanna: De har fått til mye av politikken sin, ja. Men de har også bidratt til at Listhaug er "integreringsminister" og at vi har fått glede oss over Anunsen, Amundsen og Sandberg i ministerposter. Jeg synes skaden venstre har forårsaket er verre enn det de har fått til politisk.

Gammel 30-08-17, 12:01   #473
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Ja, dette har vært det viktigste for meg i år også. Nei til Listhaug. Dette har jo da medført at alle partier som samarbeider med henne er utelukket. Selv om jeg feks er enig med mye av det H mener i diverse saker.

Folk klager over Listhaug over alt. Da er det NÅ man må vise hva man synes om henne. Erna har jo stort sett bare klappet henne på hodet og latt henne øke fremmedfrykten, det er ikke godt nok for meg.

Nettopp. Og det er ein av dei store grunnane til at eg har mista tilliten til Erna og heller ikkje trur på ei sterk blå-grønn/sentrum/gul-aktig regjering. Det er ikkje bare Listhaug som står bak dreiinga i samfunnsdebatten. Det er alle dei som står bak henne og.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-17, 12:31   #474
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer jo an på hva man vektlegger, og jeg (velger å, kanskje) vektlegge reelle politiske endringer og overføringer og lover mer enn det som viser mer, nemlig hva statsrøder SIER. Ikke at jeg ikke syns retorikken til Listhaug er forjævlig, men asylforliket er jo ikke noe hun stod bak, just.

Gammel 30-08-17, 12:32   #475
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Polyanna: De har fått til mye av politikken sin, ja. Men de har også bidratt til at Listhaug er "integreringsminister" og at vi har fått glede oss over Anunsen, Amundsen og Sandberg i ministerposter. Jeg synes skaden venstre har forårsaket er verre enn det de har fått til politisk.

Ja. Dette syns Venstrefolk er minst like ille som folk i f.eks SV og MDG.

Problemet er at nokre av Listhaug sine innstrammingingsforslag får fleirtal med stemmene til H, Ap og Sp. Og var ikkje Listhaug minister, så hadde dei innstrammingane komme frå ein annan minister - dog i penare innpakking. Listhaug er beviset på at tomme tønner romlar mest. Masse overskrifter, mageplask i voteringa (med unntak av der Ap og Sp gir støtte).

Men dette kan ein jo argumentere for i ein evighet. Det druknar når Listhaug entrar podiet. Jo meir ein - MED RETTE - kritisererer Listhaug for retorikk og forkastelige utsagn og veremåte, jo sterkare vert FrP. "She feeds on it", og jo meir kritikk, jo breiare smiler ho. FrP går oppover på meiningsmålingane. Det kjem til å bli meir av dette i innspurten. Det var god grunn til at Ap verkeleg ikkje ønskte at innvandring skulle bli tema i valkampen. Dei fell litt igjennom på dette + at dei veit at FrP veks.

Sist redigert av Syrin : 30-08-17 kl 21:33.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-17, 12:33   #476
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Retorikken Listhaug slipper unna med, gir et, for å bruke Arbeiderpartiets gjenganger, kaldere samfunn. Reelt. Og det vektlegger jeg sterkere enn for eksempel elleve måneders studiestøtte.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-17, 12:36   #477
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg ser den, altså.

Det er likevel ironisk at de som vinner på at dette blir tema er AP og FrP, de som, reelt sett, har bidratt sterkere til en strammere og mer inhuman asylpolitikk, mens noen av de partiene som har kjempet og argumentert og bråkt imot og jobbet mot i alt komitearbeid og lovarbeid og skreket om asylbarna, de kommer under sperregrensen og stemmen og arbeidet deres blir borte.

Gammel 30-08-17, 12:40   #478
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes heller ikke endringen i bostøtte er bare av det gode altså. Stor frustrasjon fra brukere om dette og det står for en ganske god del av henvendelsene her jeg jobber. Uforutsigbart og vanskelig å skjønne. Og mange har mistet.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-17, 12:43   #479
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg ser den, altså.

Det er likevel ironisk at de som vinner på at dette blir tema er AP og FrP, de som, reelt sett, har bidratt sterkere til en strammere og mer inhuman asylpolitikk, mens noen av de partiene som har kjempet og argumentert og bråkt imot og jobbet mot i alt komitearbeid og lovarbeid og skreket om asylbarna, de kommer under sperregrensen og stemmen og arbeidet deres blir borte.

Jo, det er helt krise, men det går ikke an å IKKE snakke om det heller, bare fordi en skremmende stor andel nordmenn mener at det er helt okei å snakke om flyktninger som om de skulle vært uønskede kryp, og derfor stemmer på de partiene som snakker verst om dem.

Hulk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-17, 13:00   #480
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fra mitt ståsted burde det være enklere enn vanlig.
Enhver stemme som kan bidra til å beholde Frp i regjering, og Listhaug i rollen som "polariserings- og segregeringsminister", burde unngås for enhver pris og har jeg venner som avslører at de har stemt i den retningen skal de få høre det ved hver anledning de neste fire årene.
Jeg er sjokkert over at resten av regjeringssamarbeidet har latt Listhaug holde på som hun gjør.
Det var en gang anstendighet i Høyre, men det har tydeligvis gått over.
Venstre har sagt klart i fra at de fortsatt vil støtte Frp i regjering, noe jeg håper det er nok anstendige venstrevelgere til at de får svi for.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.