Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-18, 17:11   #461
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 9.000
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Jeg håper så inderlig Giske forsvinner ut av Ap og må ta og kjenne på hva han har stelt i stand. Han har vært hensynsløs strategisk i alt han har gjort i partiet, og han har søkt makt og sett seg selv som "makta" hele veien.

At kvinner i partiet og masser av menn fortsatt prøver å så tvil om varslerne er forkastelig. Det kan blir spennende å se om Huitfelt kommer på banene igjen. Hun var jo en av stjernene, men hadde vel et etisk kompass som ikke passet med Giskes. Jeg tror hun sitter på noen historier.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)

Sist redigert av Pamina : 06-01-18 kl 17:30.
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 23:24   #462
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.864
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Jeg tenker på kommentaren til juristen Tajik og jeg synes det er et stort poeng at Giske er tillitsvalgt og hvis man internt i partiet og i landet for øvrig for den del, ikke lenger har tillitt til ham, så kan han ikke fortsette. Da spiller det ingen rolle om han har begått direkte lovbrudd eller ikke. Han har i veldig manges øyne misbrukt sin posisjon og det bør jo Ap ta til etterretning selv om juristene aldri skulle komme på banen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-18, 00:41   #463
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Jeg funderer og funderer på dette og har diskutert med gamle venninner opp og ned i mente de siste dagene. Vi fniste åpenbart vekk endel kjipe episoder fordi VI følte på skammen DE som utsatte oss for kjipe episoder burde følt. Fordi vi er jenter og er opplært og har internalisert ansvar for å få sosialt samkvem til å foregå hyggelig, ansvar for at ikke noen skal tape ansikt. Vi har internalisert ansvaret for å ikke sette noen i forlegenhet, noe vi ville gjort ved å rope GRIS! GRIS!

Grunnen gynger under disse gamle gutta nå. De begynner å ane at vi aldri likte det. Og nå er det lov å semke skuldrene og si at du ikke syntes det var ok.At du ikke likte klemmene, å bli løftet, satt på fanget eller få det ekstra lange blinkket, samme hvor godhjerta. Du trenger ikke skamme deg eller prøve å late som det var ok for å ikke føle deg hjelpeløs. Det er bare ikke greit lenger. Det akkurat som overgangsfasen som før man mente det var helt sant at det virkelig var nødvendig med setebelte, hjelm, røykeforbud eller hva_har_du. Det er en overgang. Før var det greit, nå er det ikke greit mer. Før kunne du ta for deg, nå er det stopp.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-18, 20:42   #464
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.659
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Nå sier tg på fb at han trekker seg som nestleder.
Det er vel eneste måten for ham å få ro på? Vanskelig å si opp noen, eller frata en person en stilling så lenge en er sykemeldt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-18, 20:50   #465
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.019
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Nestledervervet er ingen stilling, men et verv. Som uavhengig av sykemelding kun kan fratas ved valg på neste landsmøte, men en kan trekke seg frivillig. Det har han nå endelig gjort.

Sitat:

Sitat:

Første nyttårsdag meddelte jeg at jeg på ubestemt tid ikke kunne fylle oppgavene mine som nestleder i Arbeiderpartiet. Slik situasjonen er blitt, er jeg sammen med min nærmeste familie kommet til at dette må gjelde på varig basis. Jeg stiller også min plass som leder av Arbeiderpartiets finansfraksjon til disposisjon, dersom det er stortingsgruppas ønske. Jeg har orientert partileder Jonas Gahr Støre og partisekretær Kjersti Stenseng om min beslutning.

Hovedgrunnen til at jeg gjør dette, er at det er umulig for meg og familien å fortsette å stå i det presset vi har vært under de siste ukene. Belastningen er blitt for stor, og det rammer aller mest de jeg er mest glad i, og som ikke selv har valgt et liv i politikken. Det er svært tungt for dem å oppleve det bildet som tegnes av meg, dag ut og dag inn.

Den andre grunnen er hensynet til Arbeiderpartiet og det viktige arbeidet vi har foran oss. Jeg er rørt og takknemlig for støtte, omsorg og varme fra enormt mange kjente og ukjente i partiet og fagbevegelsen over hele landet. Samtidig vet jeg hvor fortvilt mange er over at arbeidet vårt er lammet og at man ikke får jobbet med politikk. Jeg håper min beslutning gjør at medlemmer og tillitsvalgte igjen kan bruke kreftene på å skape det samfunnet vi brenner for.

Jeg håper også at min beslutning gir trygghet for en god behandling av varslene som skal behandles i partiet. Jeg ser frem til å gi min versjon av sakene. Min situasjon som sykmeldt har så langt gjort det umulig å bidra til dette. Jeg vil svare på spørsmål som er stilt og imøtegå det jeg mener er uriktig. Jeg ber samtidig igjen om unnskyldning for ting jeg har gjort som har medført ubehag for andre. Jeg har ikke alltid vært bevisst nok på egen rolle i alle situasjoner, særlig uformelle og private. Det er jeg lei meg for.

Det er 35 år siden jeg meldte meg inn i AUF og Arbeiderpartiet. Innsatsen for de sosialdemokratiske verdiene har fylt mitt liv siden den gangen. Mitt dype samfunnsengasjement gjorde at jeg valgte et liv for å slåss mot urettferdighet, for rettferdig fordeling og like muligheter for alle. Det vil jeg fortsette med. Jeg håper at min beslutning vil skape ro rundt det partiet jeg er glad i, og ser frem til at jeg etter endt sykmelding skal fortsette innsatsen for velgerne mine i Trøndelag og for Arbeiderpartiets politikk i årene som kommer.


Sist redigert av LaBanga : 07-01-18 kl 23:21.
LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-18, 21:06   #466
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.190
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Fjonge ord.Mitt hovedargument for at han burde trekke seg, er null tillit whatsoever til en person med elendig dømmekraft.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-18, 22:03   #467
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.045
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Det har gått mye i Giskesaken på hjemmefronten i det siste naturlig nok. Helten leder et av lokallahene (min feil så jeg kan ikke klage). Enfelig er han ute og endelig ksn varslerne ivaretas ordentlig håper jeg.

Til andre deler av tråden, tro på Nettavisen uten å få bekreftet det de skriver andre steder fra? Seriøst?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-18, 23:15   #468
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Fjonge ord.Mitt hovedargument for at han burde trekke seg, er null tillit whatsoever til en person med elendig dømmekraft.

Nemlig. Familien "som ikke selv har valgt et liv i politikken". Akkurat som om det er politikken som på uforklarlig vis har ført til at han nå må stå til ansvar for gjentatt idiotoppførsel gjennom mange år.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 00:13   #469
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.475
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Hadde han bare fått en skikkelig ørefik av en av disse damene, så hadde ha jo innsett at det han drev med var feil. #toobad

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 06:50   #470
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Hadde han bare fått en skikkelig ørefik av en av disse damene, så hadde ha jo innsett at det han drev med var feil. #toobad

Mener du virkelig at dette hadde vært løst med en ørefik? Går du ut fra at ingen noen gang har sagt tydelig nei til ham?

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 06:50   #471
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Hadde han bare fått en skikkelig ørefik av en av disse damene, så hadde ha jo innsett at det han drev med var feil. #toobad

Han vet da at det er feil, det er da halve moroa det. Det er derfor at unge mennesker og de i en underordnet stilling er mer utsatt. Han har da fått negative reaksjoner også.

Ikke legg ansvar på de som han har tråkket over grensene til nå.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 08:01   #472
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.748
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Mener du virkelig at dette hadde vært løst med en ørefik? Går du ut fra at ingen noen gang har sagt tydelig nei til ham?

Kan det tenkes at innlegget er en sarkastisk hentydning til Per Sandbergs konstruktive innspill om at kvinner som blir utsatt for seksuell trakassering bør gi mennene en ørefik ... ?

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 08-01-18 kl 15:20.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 08:02   #473
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.485
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Hallo, husker dere ikke Per Sandbergs innspill i debatten?

__________________


Sist redigert av Tallulah : 08-01-18 kl 08:20.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 08:50   #474
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.272
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Den uttalelsen fra Giske var virkelig et mesterstykke i å beklage så lite som overhodet mulig. En "unnskyldning" i stil med hans gamle allierte Gerd Liv Valla.


Og så blir det spennende å følge maktkampen i AP, fremover, nå som Giske er på sidelinjen en liten stund. Men fortsatt på Stortinget og fortsatt midt i nettverket sitt. Jeg så i Morgenbladet at Giskes leir hadde krevd at om Giske skulle gå, så måtte en eller annen fra den "andre siden" også gå, for at det skulle bli 1-1.

Det er helt utrolig at en organisasjon kan overleve over tid med en så giftig kultur, der folk i ledelsen åpent motarbeider hverandre, misliker hverandre og ikke vil hverandre vel (for å bruke Trine Eilertsens ord). Jeg mener, når det lekkes fra Sentralstyremøtet mens det pågår!. (Det samme som foregikk under Vallasaken, husker jeg, det satt folk i et lukket rom og leste og fikk presentert en hemmelighetsstemplet rapport, og skrev sms-er med lekkasjer som gale til journalister utenfor.

Gode tider for kommunikasjonsbyråene, da, i det minste.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 08:59   #475
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Den utgreiinga fra Giske var voldsom. Det hadde tatt seg bedre ut med en kort setning. Slik han skriver lukter det bekreftelse på det som adressa og andre har skrevet om at han ikke egentlig ønsker å trekke seg selv, men er presset ut.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 09:12   #476
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.272
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

SELVFØLGELIG ønsker han ikke å trekke seg, dette er tvang! Han mener oppriktig ikke at han har gjort noe galt, tror jeg. Han har sjekket og prøvd seg, og mange damer har sikkert likt det også, eller gitt uttrykk for at de liker det, eller i det minste ikke protestert (= ok, tydeligvis. ), og kanskje det er litt uttafor, men ikke SÅ ille, ærlig talt, og dette er en kampanje for å bli kvitt ham og bladibla. Jeg tror at det å ta inn over seg at "shit, jeg har trodd jeg var en storsjekker og så er jeg bare en gammel GRIS!!" er altfor eksistensielt vanskelig til at det er sannsynlig at han greier det.

Og så er det jo litt sant også, for det ER en maktkamp, saken BLIR brukt av de som aldri har likt ham til å bli kvitt ham.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 09:15   #477
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.272
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Og så har han ingen annen utvei, tror jeg han føler, enn å klamre seg til det han har igjen av posisjon, dette er jo alt han kan, han har vært politiker hele sitt liv, han er veldig god på det (i hvert fall på det som går på allianser, fraksjonering, spill og makt), og det er ikke lett å se for seg et liv utenfor da. (Og det er selvsagt et problem generelt at så mange av politikerne våre er profesjonelle politikere som ikke kan noe annet, og dermed ikke har noen god Plan B).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 09:21   #478
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.541
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Syns det er så utrolig mange folk som er dumme som brød og ikke klarer å skille på ulovlig juridisk og uakseptabel oppførsel som svekker tilliten til en som har blitt valgt. I kommentarfeltene, altså.
Derfor er det befriende å lese denne tråden.

Men nå kom jeg over en kommentar om Nettavisen og de interne notatene:
https://www.medier24.no/artikler/not...tavisen/415680

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 09:21   #479
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.097
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

SELVFØLGELIG ønsker han ikke å trekke seg, dette er tvang! Han mener oppriktig ikke at han har gjort noe galt, tror jeg. Han har sjekket og prøvd seg, og mange damer har sikkert likt det også, eller gitt uttrykk for at de liker det, eller i det minste ikke protestert (= ok, tydeligvis. ), og kanskje det er litt uttafor, men ikke SÅ ille, ærlig talt, og dette er en kampanje for å bli kvitt ham og bladibla. Jeg tror at det å ta inn over seg at "shit, jeg har trodd jeg var en storsjekker og så er jeg bare en gammel GRIS!!" er altfor eksistensielt vanskelig til at det er sannsynlig at han greier det.

Og så er det jo litt sant også, for det ER en maktkamp, saken BLIR brukt av de som aldri har likt ham til å bli kvitt ham.

Jeg tror også at han har følt at han har hatt draget, og til en viss grad har han nok også hatt det.

Jeg tenker han kjenner seg godt igjen i denne artikkelen som jeg fant i Aftenposten: "Jeg tror jeg har trakassert kvinner." Det gjør det ikke mer greit, men disse karene innser først nå i etterkant hvor ugreit det faktisk har vært. Jeg er ganske sikker på at den som jeg i min arbeidssituasjon har oppfattet som mest problematisk befinner seg i denne kategorien. (Jeg er naiv og tror ALLTID det beste om folks intensjoner.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 09:26   #480
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.272
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Jeg tenkte også at han kanskje kjente seg som han fyren i Aftenposten, og kjente at jeg rett og slett syns SYND på ham, det må jo være så FLAUT! Men så leste jeg "unnskyldningen" hans, og tror rett og slett ikke han er lei seg eller skjønner at han er en gris.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no